۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

نظر پاشازاده درباره حمله به مسی

ازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد، این تیم نباید ترسی از بازی با تیم‌های بزرگ دنیا داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۸۸۷۱
صراط: مهدی پاشازاده درباره قرعه ایران در جام جهانی 2014 اظهار داشت: در جام جهانی بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند و نمی‌توان گفت اگر با آرژانتین و نیجریه هم‌گروه نمی‌شدیم، برای ما بهتر بود. مهم این است که به جام جهانی رفته‌ و توانسته‌ایم به فوتبال‌مان اعتباری دوباره ببخشیم.

وی با تاکید براینکه «با حضور در جام جهانی می‌توانیم لژیونرهای‌مان را بیشتر کنیم»، افزود: همه تیم‌های حاضر در جام جهانی خوب هستند و این ما هستیم که باید به تیم خود نگاه کنیم و توانایی‌های‌مان را در نظر بگیریم.

بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که «حضور کارلوس کی‌روش و نام او روی نیمکت تیم ملی چقدر می‌‌تواند ذهن حریفان تیم ملی در جام جهانی را به خود مشغول کند؟»، عنوان کرد: کی‌روش اعتبار جهانی دارد اما باید دید این اعتبار در جام جهانی چقدر می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

پاشازاده تصریح کرد: از لحاظ تئوری حریفان تیم ملی روی ما حساب باز می‌کنند، چون کی‌روش روی نیمکت تیم ملی نشسته است اما باید دید بازیکنان چطور توانایی‌های خود را در زمین نشان می‌دهند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش دوست ندارد تیم ملی با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند تا رزومه‌اش خراب نشود، به تسنیم گفت: شاید این موضوع درست باشد اما نباید ترسی برای بازی با تیم‌های بزرگ داشته باشیم.

بازیکن پیشین تیم ملی درباره توهین برخی افراد به لیونل مسی در صفحه شخصی او در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: کار خیلی بدی بود. با این کار اعتبارمان را در دنیا از دست می‌دهیم. چون در اروپا رفت‌وآمد دارم، متاسفانه می‌بینیم که با ایرانی‌ها به دلیل چنین رفتارهایی خوب برخورد نمی‌کنند. این موضوع برای ایرانی‌هایی که در خارج از کشور حضور دارند، مشکل‌ساز شده است.

پاشازاده در مورد تقابل لیونل مسی با هاشم بیک‌زاده که نقل محافل شده است به تسنیم گفت: این مسئله جزو فرهنگ ما شده است. برخی‌ها این موضوع را به شوخی و مزاح می‌گویند ولی مشکل ما مسی نیست. مسی هم نباشد، آرژانتین ستاره‌های زیادی در ترکیب خود دارد. ما باید توانایی ساختار دفاعی‌مان را افزایش دهیم، چون یک‌نفره نمی‌توانیم دفاع کنیم. همه بازیکنان باید در امر دفاع شرکت کنند.

وی که سابقه بازی در جام جهانی فرانسه را دارد، به بازیکنان تیم ایران حاضر در جام جهانی 2014 برزیل این چنین توصیه کرد: این رقابت‌ها ویترین افتخارات بازیکنان است و شاید دیگر به دست نیاید. ملی‌پوشان ما نباید ترسی از حریفان داشته باشند و بیشترین لذت را از جام جهانی ببرند. بهترین آرزوی هر فوتبالیستی بازی در جام جهانی است و بازیکنان ایرانی باید از این فرصت به نحوی شایسته استفاده کنند.

بازیکن پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: در زمانی ایویچ که سرمربی تیم ملی بود همه رقبای‌مان در جام جهانی 98 فرانسه را آنالیز می‌کردیم. به عنوان مثال میاتوویچ بازیکن یوگسلاوی آقای گل بود ولی در بازی با ایران موقعیتی به دست نیاورد. این موضوع به دلیل آنالیز بازی‌های او بود. مربیان تیم ملی هم باید همانند ایویچ بازیکنان حریف را برای ملی‌پوشان آنالیز کنند.

پاشازاده با بیان اینکه تیم ملی در جام جهانی باید هدف داشته باشد، اضافه کرد: ما این کار را مقابل کرواسی انجام دادیم و وقتی به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم کرواسی را متوقف کنیم یا شکست دهیم با انگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتر به مصاف یوگسلاوی رفتیم.

وی ادامه داد: اگر با دید مثبت نگاه کنیم که می‌توانیم به دور بعدی جام جهانی صعود کنیم اشکالی در آن وجود ندارد ولی اینطور نباشد که اگر مقابل نیجریه یا بوسنی شکست خوردیم، ناراحت شویم چون باید قبول کنیم توانایی آنها بیشتر از ایران است. البته در فوتبال و با داشتن نظم و پشتکار می‌توان قوانین بازی را تغییر داد. بنابراین نباید به این فکر کنیم که چون آرژانتین قوی‌تر از ما است، به شکست مقابل این تیم فکر کنیم.
منبع: تسنیم