۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

سردی هوا در مصر رکورد زد

دما در مصر به اندازه کاهش یافته که در ۱۲۲ سال اخیر بی سابقه بوده این در حالی است که هم اکنون لبنان، فلسطین اشغالی و سوریه شاهد بارش شدید برف زمستانی هستند.
کد خبر : ۱۴۸۹۲۸
صراط:  طوفان "الکسا" لبنان، اردن، فلسطین اشغالی، سوریه و بخشی هایی از عراق و مصر را در نوردید.

آسمان صبح امروز قاهره به اندازه ای که وحشت در دل ساکنانش به وجود آورد تیره بود، هم اکنون دمای هوای قاهره بر خلاف پیش بینی های قبلی هواشناسی کاهش یافته و این دما برای اولین بار به زیر 10 درجه بالای صفر رسیده که این امر در 122 سال گذشته تاریخ مصر بی سابقه بوده است.

هم اکنون اداره پیش بینی وضع هوای مصر اعلام کرده در ساعات اینده دمای هوای مصر و بخصوص قاهره به صورت بی سابقه ای کاهش خواهد یافت و تند باد سردی در اغلب مناطق مصر خواهد وزید.

در شهر صحرایی سینا در مصر هم از ساعات اولیه صبح امروز باران شدیدی باریده و بارش ها تاکنون به شدت ادامه دارد، آب گرفتگی در این شهر بیابانی به وضوح دیده می شود و این پدیده برای سه نسل از مردم و ساکنان این شهر بی سابقه بوده است.

در شهر العریش مصر هم که در نزدیک سینا واقع شده اوضاع چندان متفاوت نیست و بارش شدید باران و کاهش شدید دمای هوا برای اهالی غیر معمولی بوده است.

در لبنان هم بارش شدید برف باعث مسدود شدن بسیاری از جاده های ارتباطاتی بین استان های مختلف این کشور شده و زندگی را برای اهالی با مشکلاتی رو به رو کرده است.

هم اکنون در مناطق ساحلی لبنان در طول روز دمای هوا به کمتر از 5 درجه بالای صفر می رسد و این دما برای این منطقه کمی غیر معمول به شمار می آید.

اما در کشور سوریه هم اوضاع جوی به این شکل دگرگون شده و حتی برخی از مناطق سوریه شاهد بارش شدید برف بوده، و دمای هوا به شکل بی سابقه ای کاهش یافته است.

دمای هوا در سوریه با توجه به اوضاع امنیتی در این کشور و مشکل کمبود سوخت و گرانی ان برای اهالی بسیار محسوس تر شده است.

در سرزمین فلسطین اشغالی هم برف در مناطق مرتفع بارید و بارش شدید باران هم در مناطق دیگر همچنان ادامه دارد، هم اکنون الخلیل حلحول و کوه های الخلیل پوشیده از برف است، هواشناسی فلسطین پیش بینی کرده بعد از ظهر امروز به وقت محلی قدس شریف موج شدید تری از سرما این منطقه را فرا گیرد.

در اردن اداره هواشناسی از نفوذ موج جدیدی از توده ای بارشی به آسمان این کشور خبرداده که سرمای شدیدی را سبب شده و در مناطق مرتف اردن هم اکنون برف می بارد.

در ترکیه هم بارش برف به صورت شدیدی ادامه دارد و زندگی طبیعی مردم در مناطق مرتفع را به طور کامل مختل کرده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: سرما زمستان مصر