۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
نماینده مردم کرمان در مجلس:

دولت هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه ندیده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تعجب بود که دولت در لایحه بودجه‌ای که ارائه کرد، هدفمندی یارانه‌ها را ندیده است و دولت در این باره توضیح داد که این مورد را جداگانه ارائه می‌دهد.
کد خبر : ۱۴۸۹۶۵

صراط: محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: بر اساس آمار هشت ماهه عملکرد سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته وضعیت صادرات ما مطلوب نیست.

وی افزود: با وجود پیش‌بینی برای افزایش صادرات غیرنفتی شاهد روند منفی در این زمینه هستیم و متوسط میزان کاهش صادرات در ایران 12 درصد و در استان کرمان 35 درصد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کاهش ارزش صادرات در سال‌جاری مطلوب نیست و با کاهش 35 درصدی تولید پسته در کرمان شاهد کاهش میزان صادرات از این خطه هستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: جای تعجب است که دولت در لایحه بودجه‌ای که ارائه کرد، هدفمندی یارانه‌ها را ندیده است و دولت در این باره توضیح داد که این مورد را جداگانه ارائه می‌دهد.

وی افزود: سرمایه در گردش صادرکنندگان ما را با مشکل مواجه کرده است و بانک‌ها توان پوشش وام‌های مورد نیاز بخش‌های اقتصادی را ندارد.

پورابراهیمی ابراز داشت: ممنوعیت و محدودیت صادراتی باید برطرف شود و مطالبات جوایز صادراتی که در سال گذشته 60 میلیارد تومان بود به 400 میلیارد تومان رسیده است.

وی اذعان داشت: چند نرخی بودن ارز نتیجه‌ای به غیر از فساد و رانت ندارد و باید جلوی آن را گرفت.


منبع: فارس