۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

جریمه‌ یک‌بانک‌ به‌علت‌ نقض تحریم‌های ایران

یک بانک اسکاتلندی به خاطر آنچه دولت آمریکا آن را نقض قوانین تحریم‌های ایران می‌خواند ۱۳۳ میلیون دلار جریمه شده است.
کد خبر : ۱۴۹۰۳۶

صراط:  واشنگتن رویال بانک اسکاتلند را به پرداخت 133 میلیون دلار جریمه کرد. این جریمه‌ها طبق آنچه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند به نقض قوانین تحریم‌های چند کشور از جمله ایران مربوط می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سایت رسمی‌اش مدعی شده این بانک اسکاتلندی در فاصله بین سالهای 2005 تا 2009 تلاش کرده تا پرداخت‌های مالی مربوط به مشتریان ایرانی را دور بزند ـ اقدامی که بر خلاف قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران محسوب می‌شود.

دیوید کوهن، معاون خزانه‌داری آمریکا گفته است: «ما در اجرای تحریم‌ها علیه ایران قاطع هستیم و همچنان علیه کسانی که قوانین ما را نقض می‌کنند، شدت عمل به خرج خواهیم داد.»

دولت آمریکا ادعا کرده این بانک اسکاتلندی تعمداً مشخصات مربوط به موسسات مالی ایرانی را از نقل و انتقالات بانکی حذف کرده بود تا به این طریق به بانکهای آمریکایی اجازه رویت این فعالیت‌ها را ندهد.

بانک مرکزی آمریکا و تنظیم‌کننده امور مالی ایالت نیویورک هر کدام 50 میلیون دلار رویال بانک را جریمه کرده‌اند؛ خزانه‌داری آمریکا هم 33 میلیون دلار به عنوان جریمه برای این بانک اسکاتلندی در نظر گرفته است.

ادعا شده این بانک علاوه بر نقض قوانین تحریم‌های ایران، قوانین مربوط به تحریم‌های میانمار، سودان و کوبا را هم زیرپا گذاشته است.

علی رغم این، رویال بانک اسکاتلند تنها باید 100 میلیون دلار به عنوان جریمه بپردازد زیرا وزارت خزانه‌داری گفته که از دریافت سهم خود صرفنظر خواهد کرد.

منبع: فارس