۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷

اعدام 15غیرنظامی‌سوری‌به‌دست‌تکفیری‌ها

یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان گزارش داد که شبه‌نظامیان تکفیری دستکم ۱۵ غیرنظامی از اقلیت‌های مذهبی علوی و دروزی را در مرکز سوریه کشته‌اند.
کد خبر : ۱۴۹۰۶۷
صراط:  به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" اعلام کرد، شبه‌نظامیان تندرو تکفیری دستکم 15 شهروند از اقلیت‌های مذهبی علوی و دروزی را در شهر عدرا واقع در مرکز سوریه طی دو روز اخیر کشته‌اند.

بنا بر گفته این گروه فعال یکی دیگر از قربانیان از مبارزان طرفدار دولت بوده است.

شبه‌نظامیان تکفیری بارها شهروندان عادی را در سوریه هدف حملات مرگبار خود قرار داده‌اند اما شهر عدرا از لحاظ استراتژیکی نیز مهم است چرا که یکی از راه‌های نفوذ شورشیان به دمشق محسوب می‌شود.

شهر عدرا در 20 کیلومتری شمال شرقی دمشق واقع است و نزدیک به صد هزار جمعیت متشکل از علویان، مسیحیان، دروزی‌ها و سنی‌ها در خود جای داده است.

شاهدان، فعالان و رسانه‌های دولتی سوریه گروه موسوم به "جبهه اسلامی" و جبهه النصره را متهم به ارتکاب این جنایت کرده‌اند. جبهه اسلامی  اخیرا از ادغام هفت گروه شورشی بزرگ تشکیل شده  است.

در همین حال سانا، خبرگزای دولتی سوریه اعلام کرد ارتش این کشورهای واحدهای برای بازگرداندن امنیت به این شهر ارسال کرده است
منبع: تسنیم