۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
طوفان زرد به گرگ‌ها، شوالیه‌های سرخ و رهبران رسید

آشنایی با حریفان سپاهان در آسیا

تیم فوتبال سپاهان با قرار گرفتن در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های السد قطر، الاهلی امارات و الهلال عربستان دیدار می‌کند.
کد خبر : ۱۴۹۱۲۶
صراط: تیم فوتبال سپاهان در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا که از سوی کارشناسان به گروه مرگ لقب گرفته است با تیم‌های السد قطر، الاهلی امارات و الهلال عربستان پیکار می‌کند.

در زیر به بررسی رقبای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا می‌پردازیم:

*الهلال عربستان

الهلال سرشناس‌ترین تیم لیگ فوتبال عربستان است که با کسب قهرمانی‌های متعدد به عنوان پرافتخارترین باشگاه لیگ عربستان شناخته می‌شود. این تیم سال گذشته نیز در گروه مرگ در کنار استقلال قرار داشت که توانست به عنوان تیم دوم گروه پس از استقلال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند که در این مرحله حریف لخویای قطر نشد و خیلی زود از مسابقات کنار رفت.

الهلال سال قبل با کسب 56 امتیاز در 26 مسابقه پشت سر الفاتح قرار گرفت و با حضور در جایگاه دوم جدول به کار خود پایان داد. این تیم امسال نیز با کسب 26 امتیاز از 12 مسابقه در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است.

الهلال در سال 1336 تاسیس شد و سابقه کسب دو عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. لقب این تیم رهبران است. جدال آبی‌پوشان عربستانی با نماینده‌های ایرانی همواره جذابیت‌های زیادی داشته است و بازی‌های زیبایی را در لیگ‌های آسیایی رقم زده است. الهلال از حریفان خود در ورزشگاه 70 هزار نفری ملک‌ فهد که اغلب به طور کامل پر نمی‌شود میزبانی می‌کند.

تیاگو نوس برزیلی، کاسیلو اکوادوری، سونگ هوان چو کره‌ای و هرماس مراکشی بازیکنان سرشناس الهلال هستند.

نوس با 9 گله زده خطرناک ترین مهاجم این تیم و بازیکنان بسیار تکنیکی و سرعتی است.

سامی الجابر مهاجم گلزن سال های نه چندان دور الهلال و تیم ملی عربستان هدایت این تیم را بر عهده دارد. الجابر بازیکن نام آشنایی برای فوتبالدوستان ایران بود.

*الاهلی امارات

الاهلی امارات یکی از تیم‌های مطرح لیگ این کشور است. این تیم برای فوتبال‌دوستان ایرانی کاملا آشناست و بازی‌های علی کریمی ستاره فوتبال ایران در اذهان فوتبال‌دوستان در این تیم همچنان وجود دارد.

فرهاد مجیدی، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی از دیگر بازیکنان ایرانی هستند که سابقه پوشیدن این تیم را در کارنامه دارند. الاهلی سال قبل با قرار گرفتن در رده دوم جدول لیگ امارات توانست مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. این تیم در فصل جاری در 9 بازی‌ای که به میدان رفته بدون باخت است و با کسب 7 پیروزی و دو تساوی با جمع‌آوری 23 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. الاهلی به شوالیه‌های سرخ معروف است که در دیدار‌های خانگی در ورزشگاه 18 هزار نفری راشد پذیرای رقیبان است.

هوگو ویانا اهل پرتغال،‌ خیمنس اهل جمهوری چک، باتیستا لیبیانو و ژوسیل برزیلی بازیکنان لژیونر و بسیار خطرناک الاهلی هستند که کار را برای هر حریفی سخت می کنند.

باتیستا با 189 سانتیمتر قد در لیگ امسال 9 گل به ثمر رسانده است. این بازیکن 34 ساله برزیلی در لیگ سال قبل 24 گل به ثمر رساند تا معلوم شود چه بازیکن خطرناکی است.

آخرین حضور الاهلی امارات در لیگ قهرمانان آسیا به سال 2010 بازمی‌گردد که این تیم در آن مسابقات با مس کرمان هم‌گروه بود و در نهایت با کسب تنها دو امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت و وداعی زودهنگام داشت.

هدایت این تیم بر عهده اولاریو مربی 44 ساله اهل رمانی است.

*السد قطر

حضور السد قطر در گروه چهارم فرصت خوبی برای زرد‌پوشان اصفهانی فراهم کرده تا انتقام اتفاق تلخ سال 2011 را از این تیم بگیرد. در آن سال سپاهان در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی در صورتی که توانست حریف خود را یک بر صفر شکست دهد پس از پایان مسابقه با توجه به اینکه رحمان احمدی محروم بود اما در این دیدار به میدان رفته بود مسابقه سه بر صفر به سود این تیم به پایان رسید و پیروزی سپاهان در دیدار برگشت نیز راهگشای این تیم نشد و در نهایت وداعی تلخ در آن مسابقات داشت. این در حالی بود که السد قطر با وجود دو شکستی که طی 90 دقیقه از سپاهان متحمل شد به مراحل بعد صعود کرد و توانست در پایان جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

السد سال گذشته با کسب 51 امتیاز توانست قهرمان لیگ ستارگان قطر شود. هدایت این تیم برعهده حسین اموتا است.

السد قطر در لیگ امسال با کسب 24 امتیاز از 12 بازی در صدر جدول قرار دارد.

 علی دایی، حمید درخشان، کریم باقری، مجید نامجو مطلق و ... ستارگانی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را دارند.

نکته بسیار جالب در تیم السد قطر حضور رائول گونزالس کاپیتان و ستاره سال های نه چندان دور باشگاه بزرگ رئال مادرید است البته این مهاجم که در سالهای پایانی فوتبال خود قرار دارد در لیگ قطر عملکرد خوبی نداشته و تاکنون تنها یک گل به ثمر رسانده است.

لئاندرو مهاجم برزیلی، جونگ سو لی بازیکن کره‌ای، بالحاج مدافع الجزایری و حمزه نهاج بازیکن مراکشی از لژیونر‌های بسیار خطرناک و توانمند این تیم قطری هستند. خلفان ابراهیم که با ثمر رساندن 7 گل یکی از کاندیداهای کسب آقای گلی لیگ قطر است خطر‌ناک‌ترین مهاجم السد به حساب می‌آید.

گرگ‌های قطری تاکنون در سال های 1988 و 2011 توانستند به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسند و با خرید‌هایی که انجام دادند در پی کسب سومین عنوان قهرمانی هستند. السد در ورزشگاه  15 هزار نفری جاسم بن حمد میزبان حریفان خود است.

*سپاهان

سپاهان اصفهان در سال‌های اخیر همواره در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و همیشه نتایج خوبی کسب کرده است. این تیم سال گذشته که با تیم‌های الاهلی عربستان، النصر امارات و الریان قطر هم گروه بود که نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان در فصل جاری است. یکی از دغدغه‌های این مربی نداشتن مهاجم گلزن است که در پی همین مسئله این تیم در مدت اخیر موقعیت‌های زیادی را از دست داده است. سپاهان در لیگ امسال با مشکلات زیادی روبرو بوده و تاکنون که 18 مسابقه انجام داده با کسب 27 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. مسئولان این تیم در حال مذاکره برای خرید دو مهاجم خارجی هستند تا بتوانند حضور قدرتمندی در آسیا داشته باشند.

محرم نوید‌کیا کاپیتان و جواهیر سوکای مهاجم اهل کرواسی سپاهان به دلیل مصدومیت هنوز نتوانستند در فصل اخیر برای سپاهان به میدان بروند. کادر فنی این تیم امید زیادی دارد تا با مرتفع شدن مصدومیت این دو بازیکن طی یک ماه آینده بتواند با قدرت بیشتری پا به عرصه مسابقات بگذارد.

*زندگی سپاهان در گروه مرگ

حضور 4 تیم سرشناس آسیایی در این گروه کارشناسان را به این اجماع رساند که این گروه را به نام مرگ نامگذاری کند. سال گذشته استقلال دیگر نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در گروه مرگ قرار داشت که توانست به عنوان صدر‌نشین به مرحله بعد صعود کند. با توجه به تجربه فراوان سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا این امید وجود دارد تا این تیم بتواند بر حریفان خود پیروز شده و از این مرحله سربلند بیرون آید.

هواداران سپاهان که به تیم خود لقب طوفان زرد را می‌دهند این امید را دارند تا با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته در گروه مرگ زندگی کرده و بر گرگ‌ها، شوالیه‌های سرخ و رهبران پیروز شوند.

 

برنامه بازی‌های سپاهان در این فصل از لیگ قهرمانان  آسیا به شرح زیر است:

 

  • 28 بهمن 92: سپاهان – الاهلی امارات
  •  
  • 7اسفند 92: السد قطر – سپاهان
  •  
  • 21 اسفند 92: سپاهان – الهلال عربستان
  •  
  • 12 فروردین 93: الاهلی امارات – سپاهان
  •  
  • 26 فروردین 93: سپاهان - السد قطر
  •  
  • 2 اردیبهشت 93: الهلال عربستان – سپاهان
منبع: فارس