۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
امام جمعه موقت یزد:

تیم مذاکره‌کننده عهدنامه مالک اشتر را بخوانند

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه خط قرمز ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای، بمب هسته‌ای است، گفت: تیم مذاکره کننده عهدنامه مالک اشتر را به دقت بخوانند.
کد خبر : ۱۴۹۱۴۷

صراط:  حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن معزالدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به هفته پژوهش، در رابطه با اهمیت علم، تحقیق و پژوهش، اظهار کرد: عالمان ما ارزشمند‌ترین گوهر عالم وجود را علم می‌دانند.

وی افزود: در اسلام هم علم حرف اول را می‌زند و از تاکیدات مسلم شریعت محمدی صلی الله علیه و آله و سلم همین علم است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، کشور ایران که در متون دینی‌اش به علم و تحقیق اینقدر سفارش شده، پاید پیشگام در این زمینه باشد.

عالمان دینی با بهره گیری از حلم زمینه پیشرفت علوم دینی را فراهم کردند

امام جمعه موقت یزد با اشاره به حدیث امام باقر علیه السلام که می‌فرمایند هیچ چیزی پیوندش بهتر از پیوند علم و حلم نیست، گفت: اگر حلم نباشد علما نمی‌توانند حرف خود را به درستی بیان کنند، عالمان دین با بهره‌گیری از حلم زمینه پیشرفت علوم دینی را فراهم کردند.

معزالدینی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری بیان کرد: لازم است که همه دست‌اندرکاران فرهنگ به این توصیه مقام معظم رهبری که فرهنگ در یک کشور اصل است و هم سیاست و هم اقتصاد تابع فرهنگ هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: فرهنگ آن چیزی است که انسان‌ها با آن زندگی می‌کنند، این موضوع را حتی ما در مورد علم هم نمی‌توانیم به کار ببریم و بگوییم انسان با علمش زندگی می‌کند.

فرهنگ همیشه باید مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد / سبک زندگی ما نیاز به بازنگری دارد

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: وقتی همه ما با فرهنگ زندگی می‌کنیم، باید همیشه فرهنگ را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم و موارد بسیاری را مورد بازنگری قرار دهیم، اگر ما در زندگی نیازی به بازنگری نداشتیم، مسئله سبک زندگی و تغییر آن را مقام معظم رهبری به کرات بیان نمی‌کردند.

معزالدینی با تاکید بر اینکه مسئله فرهنگ موضوع مهمی است و نمی‌شود آن را به دست هر کسی سپرد، به شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و گفت: بعد از حضرت امام خمینی(ره)،  نخستین کسی که در راستای پیوند حوزه و دانشگاه قدم برداشت، آیت‌الله مفتح بودند و الان به یمن این اقدامات، حوزه و دانشگاه در یک خط موازی و در کنار هم برای تکامل و پیشرفت کشور و مردم حرکت می‌کنند.

وی افزود: حوزه و دانشگاه هر دو در راستای آیات قرآن حرکت می‌کنند منتهی دانشگاه‌ها در آیات تکوینی فعالیت دارند و حوزه‌های علمیه در آیات تشریعیه کار می‌کنند.

شاهکار هسته‌ای مردم ایران در این دوران بروز پیدا کرد

امام جمعه موقت یزد با اشاره به توافقنامه صورت گرفته در ژنو، تاکید کرد: یکی از شاهکارهای مردم ایران در زمینه هسته‌ای در این دوران‌ها بروز کرده است، تا زمانی که لحن غرب و آمریکا قلدرگونه بود، مردم ایران هم به پشتوانه رهنمودهای مقام معظم رهبری به خیابان‌ها می‌آمدند و با شعار از حق خود دفاع می‌کردند.

معزالدینی اضافه کرد: اما وقتی که آنها فهمیدند که خودشان بیشتر از ایران از تحریم‌ها لطمه می‌خورند و لحن خود را تغییر دادند، ما هم لحنمان عوض شد و با آنها مذاکره کردیم و این قدم برای ما یک برد به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت کامل انجام می‌دهیم، اظهار کرد: غرب توجه داشته باشد که ما تا وقتی به این توافق پایبند هستیم که آنها به عهد خود پایبند باشند و حق ما را قبول داشته باشند و اگر غیر این باشد توافقی در کار نیست.

معزالدینی با تاکید بر اینکه مادامی که آنها به حرفشان پایبند هستند مردم ماهم پایبند می‌مانند و اگر آنها از این عهد بلغزند مردم ما هم به این توافق اهمیتی نمی‌دهند، خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: تیم مذاکره کننده اگر می‌خواهند به اجلاس برود، عهدنامه مالک اشتر را با دقت بخوانند تا از آموزه‌های امام علی علیه السلام درس بگیرند.

وی تاکید کرد: مردم ما انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای پیشرفت می‌خواهند و قرار نیست از این انرژی هسته‌ای بمب درست کنند.

امام جمعه موقت یزد به فصل سرما و افزایش مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: خانواده‌های ما باید در مصر انرژی صرفه‌جویی کنند، اگر هر خانواده قدری کمتر انرژی مصرف کنند، تمام کشور می‌توانند از این نعمت بهره‌مند باشند.


منبع: تسنیم