۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

مسئولان پاسخ یاوه‌های امریکا و اسرائیل را بدهند

امام جمعه تبریز به مواضع اخیر آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی درباره پرونده هسته‌ای و تحریم‌ها علیه ملت ایران گفت: ملت ایران انتظار دارند مسئولان کشور به ویژه مسئولان سیاسی پاسخ یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را بدهند.
کد خبر : ۱۴۹۱۵۱

 صراط:  آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی امام خمینی این شهر بر ضرورت تعامل و هم‏فکری بیشتر حوزه و دانشگاه‏‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: حوزه‏های علمیه و دانشگاه‌‏ها باید در شناسایی، کارشناسی و ارائه راهکار برای مشکلات موجود و همکاری و تلاش برای رفع این مشکلات با هم همکاری کنند.

خطیب جمعه تبریز کسب علم به همراه ارتقای سطح معنویات را رمز موفقیت در سطوح مختلف و کسب مدارج علمی دانست که حاصل آن پرورش دانشمندان جوان، معتقد و متعهد به اسلام است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص این روز که فرموده‌اند «وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف» اشاره و تصریح کرد: هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی و پیشرفته و مستقل حرکت کنیم باید همه اهتمام خود را در این زمینه به کار بندیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد:  استعمارگران عامل اعتقادات دینی و اسلامی مسلمانان را تنها مانع فتوحات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می‌دانستند که شهید بزرگوار با آگاهی از این موضوع و توطئه‌های دشمن، در ایجاد وحدت بین دو قشر دانشگاهیان و روحانیان تلاش کرد و در این راه به درجه والای شهادت نائل آمد.

وی اظهارکرد: بدون تردید اگر حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و پژوهشی در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات مختلف جامعه تلاش کنند بسیاری از معضلات کنونی جامعه اسلامی به سرعت حل و فصل خواهد شد.

آیت الله مجتهدشبستری از علم و دین به عنوان دو بال پرواز بشریت برای فتح قله‌های معرفتی و علمی یاد کرد که باید هر دوی این عناصر به طور یکسان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید واحد بوده و هر دو برای تعالی انسان تلاش کنند، گفت: در حال حاضر تمام حوزویان و دانشگاهیان باید تلاش های خود را پیرامون از بین بردن فاصله بین این دو نهاد مقدس نمایند تا از دستاوردهای آن جامعه اسلامی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از تفاهم‌نامه ژنو اشاره کرد و گفت: مردم ایران به دولت آمریکا بی‌اعتماد هستند و این بی‌اعتمادی ثمره خود برتر بینی دولت آمریکا است.

آیت الله شبستری تصریح کرد: رویکرد استکباری آمریکا سبب شده است که ملت‌ها نسبت به آن یک حس بی اعتمادی و بیزاری داشته باشند و تجربه نیز نشان داده است که هر ملت و دولتی که به امریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد.

امام جمعه تبریز از مسئولان به ویژه مسئولان سیاسی خواست پاسخ یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را بدهند.

آیت الله شبستری با اشاره به تداوم روحیه استکبارستیزی مردم تصریح کرد: ملت ایران با حضور آگاهانه و پررنگ در صحنه‌های انقلاب همواره ثابت کردند همانند سال‌های گذشته و مانند اوایل انقلاب و شاید هم پرصلابت‌تر روحیه استکبارستیزی را حفظ کرده و اجازه دست‌اندازی به دشمن را نخواهند.

وی اظهار کرد: مواضع اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره پرونده هسته ای و تحریم های ظالمانه ضد ملت ایران، عمق آینده نگری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را به طور کامل روشن کرد.

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مرداد پارسال در جمع کارگزاران نظام بیانات مهمی درباره ماهیت تحریم ها ایراد فرمودند که پس از رویدادهای اخیر در سیاست خارجی و توافق ایران با گروه 1+5 ارزش، اهمیت و عمق راهبردی دیدگاه های معظم له در روابط با کشورهای غربی بر همگان روشن شد.

وی بیان کرد: بی تردید بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره راهگشا، نقشه راه و نشان دهنده مسیر درست برای نوع هم افزایی و برخورد با غرب و گروه 1+5 بوده است.


منبع: تسنیم