۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
شهرهای "آمریکا" غرق در بحران اقتصادی

یک‌پنجم بی‌خانمان‌های شاغل پول اجاره ندارند

در آمریکا 25 شهر از جمله برخی از بزرگترین شهرهای این کشور شاهد افزایش قابل توجه نیازمندان به غذا و سرپناه هستند.
کد خبر : ۱۴۹۱۷۵
صراط: تحقیقات گروه موسوم به "کنفرانس شهرداران" نشان می‌دهد در 25 شهر که در 18 ایالت آمریکا قرار دارد، بین ماه سپتامبر 2012 تا ماه اوت 2013 به طور متوسط تقاضا برای کمک‌های غذایی و سرپناه هفت درصد افزایش داشته است.

در این تحقیقات، بیکاری، پایین بودن دستمزدها، فقر و افزایش بهای مسکن و اجاره‌بها از مهمترین علل این مسئله ذکر شده است. شمار بی‌خانمان‌ها در 64 درصد از شهرهای آمریکا افزایش یافته است.

 همچنین یک پنجم افراد بی‌خانمان در آمریکا شغل دارند اما با درآمدشان نمی‌توانند خانه اجاره کنند. یک ششم بی‌خانمان‌های آمریکا نیز از نظامیان سابق هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بی‌عدالتی و نابرابری در توزیع ثروت در آمریکا بسیار بدتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند. حتی در زمان ریاست جمهوری "اوباما" شکاف میان فقیر و غنی بیشتر هم شده است.

بحران اقتصاد و فقر سبب شده است بسیاری از مردم نتوانند به موقع اقساط و قبوض حامل‌های انرژی را پرداخت کنند و غذای کافی برای خود و خانواده‌شان بخرند و حدود یک چهارم کودکان کم سن و سال در آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

 تحلیلگران معتقدند تا زمانی که دولت آمریکا اولویت بودجه خود را هزینه‌های نظامی گذاشته است که در چارچوب آن مرتبا تسلیحات تولید می‌کند و به کشورها و مناطق دیگر جهان لشکرکشی می‌کند، مشکل فقر در آمریکا نه تنها حل نمی‌شود بلکه رفته رفته بدتر هم می‌شود.