۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
صائمی:

دشمن غیرت دینی فرزندان ما را نشانه گرفته است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی با بیان اینکه امروزه دشمنان ایران اسلامی بر روی تفکرات و ذهن فرزندان ما دست گذاشته اند گفت: دشمنان این مرزو بوم غیرت دینی فرزندان ما را نشانه گرفته اند.
کد خبر : ۱۴۹۲۰۹
صراط: عباس صائمی، صبح شنبه در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میامی که با حضور اعضای این کمیته در محل مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان میامی برگزار شد، اظهار داشت: ماهواره و اینترنت از ابزار مهمی است که دشمنان ما برای آنها برنامه خاصی دارند.

وی در ابتدای این جلسه به ارتحال حجت الاسلام سید مرتضی موسوی امام جمعه فقید میامی اشاره داشت و افزود: یکی از خصوصیات بارز این عالم ربانی با آن شخصیت بزرگی که در اوج علم و دانش و تقوا داشتند همیشه خاضع و فروتن بودند و راه و رسم مولای متقیان را در پیش گرفته بود.

بهداشت روح و روان از موارد ضروری هر جامعه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی با بیان اینکه امروزه داشتن جامعه ای سالم به عوامل مختلفی بستگی دارد اظهار داشت: رعایت بهداشت اجتماعی یکی از عوامل مهم برای سالم نگه داشتن جامعه است.

وی همچنین بهداشت روح و روان را نیز از دیگر موارد ضروری هر جامعه دانست و افزود: این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که انسان بدلیل انجام گناهان دچار بیماری روح و روان می شود که باید اینگونه بیماری ها را از قبل شناسایی کرد.

صائمی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی گام اول برای پیشگیری از مشکلات است اظهار داشت: با شناخت دقیق مشکلات و با ارائه راهکارهای مناسب می توان از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاه های مختلف با همکاری دستگاه های اجرایی می تواند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد و در این کارگاه ها می توان در زمینه های مختلف از جمله ماهواره و اینترنت که امروزه دشمنان برای تاثیرگذاری بر روی جوانان ما از این طریق سرمایه گذاری کرده اند بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین به افزایش فقر فرهنگی در جامعه امروزی اشاره داشت و تصریح کرد: اعتیاد در میان خانواده ها شیوع پیدا کرده و در خانواده هایی که پدر و مادر دچار این بیماری باشند فرزندان در معرض خطر جدی خواهند بود.

ضرورت همکاری بیشتر آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی

کارشناس فرهنگی و علوم قرآنی کانون فرهنگی تبلیغی شهرستان میامی نیز در این جلسه اظهار داشت: برای جلوگیری از ابتلا به مشکل خانمان سوز اعتیاد باید در ابتدا بر روی خانواده هایی که سرپرستان خانواده بیمار هستند اقدام کنیم بدلیل اینکه فرزندان آنها  بیشتر در معرض خطر خواهند بود.

حجت الاسلام حسین پناهی با بیان اینکه کار فرهنگی و معنوی باید در اینگونه خانواده ها بیشتر اجرا شود افزود: همکاری آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری کلاس های آموزشی جهت بیان معضلات اعتیاد باید تقویت شود تا از رفتن فرزندان ما به سراغ اینگونه موارد جلوگیری شود.

ضرورت آگاه سازی و تبلیغات برای جلوگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد

کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهرستان میامی نیز به افزایش انواع مختلف مواد مخدر صنعتی در جامعه اشاره داشت و افزود: امروزه با وجود انواع مختلف مواد مخدر از جمله کراک، شیشه، هروئین و ... راه مقابله با هر کدام باید شناسایی شود.

جواد خالقیان، تصریح کرد: کراک یکی از انواع مواد مخدر بدلیل خلوص بالای آن بسیار مخرب است که خوشبختانه بدلیل تبلیغاتی که از طریق رسانه ها انجام می شود اکثر جوانان از آن دوری کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سالهای گذشته شیشه در میان بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان شیوع پیدا کرده بود افزود: قاچاقچیان با تبلیغ فراوان در مورد کشیدن شیشه افراد را به سمت این ماده مخدر سوق می دادند که متاسفانه ترک آن نیز بسیار سخت است.

کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهرستان میامی در خاتمه، آگاه سازی و تبلیغات را برای جلوگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد ضروری دانست و افزود: باید در مورد معضلات و بیماریهایی که از طریق مواد مخدر به فرد وارد می شود در رسانه ها به گونه ای تبلیغ شود تا از مصرف آنها دوری کنند.

منبع: مهر