۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

100هزار مدد جو در آستانه خطرند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: 100 هزار نفر از مدد جویان این نهاد به علت قرار گرفتن در محیط های آلوده در آستانه آسیب و خطر‌قرار دارند.
کد خبر : ۱۴۹۲۲۰
صراط: اکبر میر‌شکار در همایش کشوری کارگزاران شبکه امداد فرهنگی که صبح امروز در سالن همایشهای غدیر کمیته امداد امام خمینی با حضور سرپرست این نهاد و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به رویکرد این همایش که تاکید بر پرداختن به پیوست فرهنگی برای تمام خدمات کمیته امداد است افزود: این همایش با بهره گیری از نظرات اساتید و کارشناسان همچنین در قالب کار گروههای تخصصی برگزار می شود تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود و آمادگی بیشتری برای ادامه رسالت خود به عنوان یک نهاد موثر در جامعه داشته باشیم.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد یکی از ابتکار‌ات امام خمینی (ره) خود یک پیوست فرهنگی ممتاز است تصریح کرد: تولد کمیته امداد در ماهیت خود خلق یک الگوی نوین برای اقامه شریعت الهی بدون نگاه به جغرافیای سیاسی، نگاه الهی و یکسان به عنوان بشر به همه جهانیان است. حمایت جویان، حمایت گران و همه افراد حقوقی و حقیقی مخاطبان پیوست فرهنگی هستند.  
 
میر‌شکار در ادامه با بیان اینکه همه کشورها در حوزه فقر زدایی دارای ساز و کار متفاوت هستند گفت: وجه متمایز کمیته امداد، الحاق یک نگاه فرهنگی به خدمات برای صیانت از فرد و خانواده و جامعه است. به گونه ای که محصول آن رفاه خواهد بود.  
 
وی در خصوص اهداف اجرایی کردن پیوست فرهنگی در کمیته امداد افزود: ارتقا و افزایش سلامت فرهنگی، برنامه ریزی و جهت دهی ناشی از ارائه خدمات،‌ حذف و کاهش آثار ناشی از تا‌خر فرهنگی،‌فعالیت و نوآوری در طرحها، گسترش کمی و کیفی ارزشهای دینی، اجتماعی،‌ فرهنگی، تبلور منویات امام و رهبری، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیوست فرهنگی از جمله اهداف اجرایی کردن پیوست فرهنگی در این نهاد است.  
 
وی در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه های سالم اجتماعی چون شبکه اجتماعی طرح سلا‌،‌ کانون دانشجویان و فارق التحصیلا‌ن،‌تشکیل شبکه اجتماعی رابطین فرهنگی مدارس؛ برگزاری اردوهای هدفمند به ویژه برای خانواده؛ ارائه خدمات مشاوره ای به مدد جویان، از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص است. 

وی تصریح کرد: نتایج اجرایی شدن این طرح ملحق شدن 60 هزار خانواده به پیوست فرهنگی اشتغال، ارائه 651 هزار مورد خدمات مشاوره ای، بهره مند‌ی بیش از یک میلیون نفر از خدمات تخصصی فرهنگی، آموزش 20 هزار زن مطلقه و ازدواج مجدد 2 هزار و 400 نفر از این زنان که در راستای تحقق پیوست فرهنگی صورت گرفته است.  
 
وی در پایان با بیان اینکه 100 هزار نفر از مددجویان در آستانه خطر هستند یاد آور شد، مددجویان کمیته امداد در بسیاری از حوادث و آسیبها قرار گرفته ا‌ند که به عنوان مثال عضوی از یک خانواده معتاد هستند در این خصوص مباحث پیشگیری از اعتیاد با رویکرد نگاه متفاوت آغاز شده است.