۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
از سوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام شد

وضعیت فقر در رژیم صهیونیستی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد: میانگین استانداردهای زندگی در رژیم صهیونیستی،پایین تر از کشورهای تراز اول این سازمان بوده و میزان فقر نسبی آن بالاترین نرخ در میان 35کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.
کد خبر : ۱۴۹۲۷۹
صراط:  رژیم صهیونیستی، بررسی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می دهد، این رژیم علیرغم رشد اقتصادی و نرخ بیکاری اندک، بدترین نرخ فقر در بین 35 کشور عضو این سازمان را دارد.

بنابر  گزارش «بررسی اقتصادی رژیم صهیونیستی: 2013 این سازمان، میانگین استانداردهای زندگی در رژیم صهیونیستی،پایین تر از کشورهای تراز اول این سازمان است و میزان فقر نسبی این رژیم بالاترین نرخ در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بوده و این کشور با چالش‌های محیطی پیاپی رو به رو است.

این گزارش، 111 صفحه‌ای توسط یعیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ارائه شده است.

این گزارش تصریح می‌کند: درآمد حدود یک پنجم خانوارهای اسرائیلی زیر خط فقر (نسبی) قرار دارد.

به گفته این سازمان، در میان اعراب و جامعه یهودیان اولترا(شدیدا) ارتدوکس که به سرعت در حال رشد هستند، میزان فقر بیش از 50 درصد بوده و دلیل اصلی آن نرخ پایین اشتغال در میان زنان عرب و مردان اولترا ارتدوکس عنوان شده است.
منبع: فارس