۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰

اعتراض بازیگران انگلیسی به کمی دستمزد

حدود نیمی از بازیگران انگلیسی مدعی‌اند که طی یک سال گذشته کمتر از ۵ هزار پوند درآمد داشته‌اند و به شدت از این بابت معترضند.
کد خبر : ۱۴۹۳۸۵
صراط:  براساس تحقیقاتی که اخیرا در انگلستان انجام شده است، نگرانی از کاهش تولیدات داخلی سینمای انگلستان و در پی آن بیکاری و دستمزدهای بسیار پایین، به شدت افزایش یافته است.

حدود نیمی از این هنرمندان طی یک سال گذشته، در ازای ارائه کاری حرفه‌ای، کمتر از 5 هزار پوند درآمد داشته‌اند.

همچنین از هر 10 بازیگر، یک نفر، هیچ پیشنهاد کاری حرفه‌ای نداشته است و از هر سه بازیگر 1 نفر تنها برای کمتر از 10 هفته برای یک کار استخدام شده است.

از نوامبر 2012 تاکنون، تقریبا نیمی از بازیگران انگلیسی به صورت مجانی کار کرده‌اند، در حالی‌که بیش از 9/51 درصد دستمزدهایشان را دریافت نکرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: 49 درصد از بازیگران کمتر از 5 هزار پوند در چهارچوب کار در صنعت سینما و از هر 5 بازیگر، 1 بازیگر هیچ دستمزدی دریافت نکرده است.

آمارها مقایسه سال 2013 با سال‌های گذشته میلادی نشان می‌دهد که آمار بازیگرانی که کمتر از 10 هفته استخدامشان به طول انجامیده، سال 2013، 1/63 درصد بوده در حالی‌که این میانگین این آمار طی سال‌های پیش از آن 5/45 درصد بوده است، همچنین سه سال پیش از این، میزان تولیدات داخلی سینمای انگلستان 7/41 درصد بوده در حالی‌که این آمار به 4/28 درصد در سال 2013 کاهش یافته است.

آمار کار بدون دستمزد امسال 5/46 درصد بوده در حالی‌که متوسط این آمار در سال‌های پیش از آن 1/25 درصد بوده است.

در تحقیقات انجام از 3 هزار و 500 نفر نظرسنجی شده که بیش از نیمی از آنها بازیگر بوده‌اند، و بیش از نیمی از آنها تاکید کرده‌اند که نگران کار غیر حرفه‌ای در صنعت سینمای انگلستان هستند.

«استفان اسپنس»، کارشناس سینمای انگلستان و یکی از کسانی که عامل انجام این تحقیقات بوده است، در مصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان گاردین گفت: این تحقیقات اطلاعاتی را تصدیق می‌کند که مدتی است ما نسبت به آنها آگاه هستیم، تعداد زیادی از بازیگران مجبور به کار مجانی هستند، مطلب قابل توجه این است که آیا هنرمندان به همان اندازه که درگیر ریسک یک کار می‌شوند به همان اندازه از منافع آن نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کار با دستمزد بسیار پایین یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان طی سال جاری میلادی بوده است، در حالی‌که برخی نیز بدون هیچ دستمزدی مجبور به کار شده‌اند.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم