۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
ابهام در استعفای یک شخصیت سیاسی؛

منوچهر متکی؛ می‌ماند یا می‌رود؟

حضور وزیر اسبق وزارت خارجه در جبهه پیروان به مثابه شخصیت فعال و اثرگذار سیاسی اهمیت پی‌گیری خبرنگاران از حضور وی را روشن و بدیهی می‌‌کرد، به همین منظور اصحاب رسانه از هر موقعیتی جهت رسیدن به پرسش همیشگی استفاده می‌کردند.
کد خبر : ۱۴۹۵۸۰
 صراط: شهریورماه سال جاری بود، که سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از عدم استعفای نائب رئیس دوم این جبهه یعنی "منوچهر متکی" از عضویت در این تشکل اطلاع داد، اما همین عدم‌حضور در جلسات  جای سوال بیشماری داشت، تا این زمان که مسئله استعفای وی سوژه خبرگزاری‌ها شده و خبرهایی بعضا موثق از استعفا و عدم استعفای وی شنیده می‌شود.

حضور وزیر اسبق وزارت خارجه در جبهه پیروان به  مثابه شخصیت فعال و اثرگذار سیاسی اهمیت پی‌گیری خبرنگاران از حضور وی را  روشن و بدیهی می‌‌کرد، به همین منظور اصحاب رسانه از هر موقعیتی جهت رسیدن به پرسش همیشگی استفاده می‌کردند.



حضور متکی در مراسم تشییع دبیرکل فقید جبهه پیروان(مرحوم عسگراولادی) برترین موقعیت برای خبرنگاران بود، تا از علت عدم حضور وی در جلسات جبهه متبوع  مطلع شوند، اما وی از پاسخ به سوالی مبنی بر استعفا از جبهه پیروان خط امام و رهبری امتناع کرد.(اینجا)

متکی بنا به خواسته خودش در جلسات شرکت نمی‌کند

به منظور صحت یافتن از اخبار منتشرشده مبنی بر استعفای "منوچهر متکی"، "سید کمال سجادی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، باتاکید براینکه وی از دایره جبهه پیروان خارج نشده و تنها در جلسات شورای مرکزی شرکت نمی‌کند، گفت: متکی عضو شورای مرکزی، همچنین موسس کانون اسلامی شبه قاره هند بود که اخیرا از دبیرکلی این کانون استعفا داده و "حکیم جوادی" جانشین وی شده است.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه متکی به عنوان شورای مرکزی همواره در جلسات انجمن اسلامی شبه قاره شرکت می‌کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه این کانون جزو احزاب 17 گانه جبهه پیروان خط امام و رهبری است، درواقع متکی با یک واسطه عضو جبهه پیروان محسوب می‌شود، اما به دلیل اینکه شورای مرکزی جبهه از افراد حقوقی تشکیل شده و وی در شورای مرکزی عضویت ندارد، بنابراین متکی فقط به عنوان یکی از اعضای جبهه محسوب می‌شود.






سجادی با اشاره به انتخابات اخیر هیئت رئیسه جبهه که منوچهر متکی در آن حضور نداشت، اظهار داشت: پیش از این متکی در جلسات جبهه حضور داشت، اما امروزه بنا به خواسته خودش شرکت نمی‌کند، "منوچهر متکی" آینده سیاسی خود را خود تعیین می‌کند و در حال حاضر اطلاعی به ما نداده است.

باهنر: متکی استعفای رسمی نداده، بلکه از حزب خود یعنی کانون فارغ التحصیلان استعفا داد

شاید این گفته"محمدرضا باهنر" قبل از دبیرکلی جبهه پیروان، پیرامون حضور "منوچهر متکی" منبع موثق‌تری باشد، باهنر گفته بود: متکی استعفای رسمی نداده و از حزب خود یعنی کانون فارغ‌التحصیلان استعفا داد؛ البته شورای مرکزی جبهه توسط خودش انتخاب نمی‌شود بلکه ما 15 تشکل هستیم که دبیرکل هر حزب عضو شورای مرکزی جبهه است، متکی اگر عضو احزاب جبهه بماند، عضو جبهه محسوب می‌شود.





کوهکن: بنده از متکی شفاها و کتبا چیزی به نام استعفا ندیدم

"محسن کوهکن" عضو شورای مرکزی جبهه پیروان که اخیرا یکی از نواب رئیسه جبهه شده است، نیز در تایید خبر عدم استعفای متکی از جبهه پیروان به خبرنگار ما گفت: منوچهر متکی گذشته از دبیرکلی شبه قاره هند عضو جبهه است وی زمانی در جلسات شرکت می‌کرد اما از این زمان که از تشکل‌ شبه قاره استعفا داده دیگر عضو شورای مرکزی جبهه نیست اما به صورت عضو در جبهه پیروان باقی است، بنابراین استعفای جبهه برای هیئت رئیسه موضوعیت ندارد.





وی با بیان اینکه در زمان حیات مرحوم عسگراولادی من و چند نفر از اعضای جبهه مامور شدیم که با وی تماس گرفته و ازحضور وی در جلسات استفاده کنیم، تصریح کرد: وی در جواب ما گفت: قصد استراحت دارم ، بنابراین استعفای وی از جبهه اساسا موضوعیتی نداشته و تا زمانی که ایشان عضو تشکل‌ هستند، عضو جبهه پیروان نیز محسوب می‌شوند؛ بنده از وی شفاها و کتبا چیزی به نام استعفا ندیدم.

اظهارات دبیرکل و اعضای شورای مرکزی مبنی بر عدم استعفای متکی درحالی است که خبرگزاری‌ها از سوی منابعی آگاه از استعفای وی خبر می‌دهند که بسیار جای تعجب دارد!

جالب‌تر آنکه نایب‌رئیس اول جبهه پیروان یعنی "اسدالله بادامچیان" در حاشیه مراسم چهلم مرحوم عسگراولادی در جمع خبرنگاران استعفای متکی از جبهه را نیز رد کرده و گفته است: عدم حضور آقای متکی به عنوان استعفا نبود و او فقط از دبیرکلی تشکل خود استعفا داده است.





    
بادامچیان با بیان اینکه متکی استعفا نداده است که بخواهد پذیرفته شود یا نشود، افزود: حکیم‌جوادی دبیرکل شبه قاره هند، به جای وی است اما ما با متکی در یک تشکل هستیم.
                                                                                                                                                                                  
اینگونه می‌شود که عدم حضور جای خود را به گمانه‌زنی‌های بی‌شماری می‌دهد که هیچکدام مبنای مشخصی ندارد، حال تنها خود آقای وزیر اسبق مشخص کند، می‌ماند یا می‌رود؟
منبع: فارس