۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
سردار کمالی خبر داد

احتمال افزایش مدت خدمت سربازی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از احتمال حذف تمام یا بخشی از کسر خدمت‌های مربوط به سربازی در سال آینده خبرداد.
کد خبر : ۱۴۹۶۴۹
صراط: سردار موسی کمالی در نشست خبری پیش از ظهر امروز یکشنبه خود با اشاره به طول مدت خدمت سربازی و امکان تغییر در آن اظهار کرد: در حال حاضر زمان خدمت سربازی 21 ماه است و این در حالی است که برابر قانون امکان افزایش مدت سربازی تا 24 ماه نیز وجود دارد.

کمالی با بیان اینکه برای سربازان مناطق عملیاتی شش ماه، مناطق محروم پنج ماه و سایر مناطق نیروهای مسلح سه ماه کسر خدمت لحاظ شده است، افزود: بنابراین با احتساب این کسر خدمت‌ها طول خدمت سربازی به 18 تا 21 ماه کاهش یافته است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از بررسی برای حذف تمام یا بخشی از کسر خدمت‌ها در سال 93 خبر داد و گفت: در صورت تصویب این طرح، آن دسته از مشمولان که تا پایان سال 92 نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کرده باشند مشمول این قانون نخواهند شد.

خرید و فروش سربازی نداریم

وی درباره خرید و فروش خدمت سربازی نیز با بیان اینکه این اقدام به نوعی تبعیض میان غنی و فقیر بود، افزود: خرید و فروش خدمت سربازی نداریم؛ چرا که از نظر ما تفاوتی میان شهروندان وجود ندارد و تمامی افراد ذکور واجد شرایط باید به خدمت سربازی اعزام شوند و از این رو به صراحت می‌گویم که پرونده خرید و فروش خدمت سربازی بسته شده است.

منبع: ایسنا