۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶

آخرین تغییرات دیوان‌محاسبات‌های جهانی

رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت که قرار است ترکیه ریاست سازمان اکوسای را به عهده گیرد.
کد خبر : ۱۴۹۷۲۶
صراط:  امین‌حسین رحیمی در حاشیه هجدهمین کنگره اکوسای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیوان محاسبات‌های جهان یک سازمانی تحت عنوان اینتوسای دارند که 190 کشور عضو آن هستند، این سازمان بعد از سازمان ملل بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی است و در مناطق مختلف سازمان منطقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ریاست سازمان اکوسای برای سه دوره به عهده ایران بوده، تصریح کرد: در حال حاضر سه سال دوره ریاست ایران تمام شده و اگرچه ایران جزو موسسین سازمان اکوسای است اما ما می‌خواهیم همه کشورها فعال باشند، بنابراین توافق و اجماع همه اعضا این است که ریاست اکوسای به ترکیه واگذار شود.

رییس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس ایران عضو هیات رییسه باقی می‌ماند، ترکیه رییس و پاکستان دبیرکل سازمان اکوسای می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: کشورهای منطقه‌ی اکو همچنان که رهبری گفته‌اند خویشاوند هستند و مشترکات زیادی دارند، علاوه بر این حوزه حسابرسی هم حوزه گسترده‌ای است و ما می‌توانیم حسابرسی مشترک انجام دهیم، از جمله در حوزه محیط زیست و تروریسم حسابرسی مشترک را بررسی می‌کنیم زیرا صدماتی که از تروریسم در منطقه به مردم، اقتصاد و محیط زیست وارد شده در حوزه حسابرسی قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه ایران هم قربانی تروریسم بوده این پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: ما همچنین برنامه‌های آموزشی داریم و در این اجلاس هم بسته آموزشی به تصویب خواهد رسید که مبنای کار سه سال آینده خواهد بود. ما معتقدیم هر چه ارتباط‌مان را با همسایگان بیشتر کنیم از هر جهت بهتر است و در همین راستا بحث ریزگردها،‌ دریای خزر و خشکسالی در حوزه محیط زیست به صورت یکجانبه و چندجانبه قابل بررسی است.

منبع: ایسنا
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست