۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

نظر کری‌ درباره‌ اعدام‌ شوهرعمه‌ رهبر کره‌

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اعدام نفر دوم قدرت در کره شمالی رهبر این کشور را فردی خودرای و بی پروا خواند و خواستار اتحاد کشورهای جهان علیه کره شمالی شد.
کد خبر : ۱۴۹۷۸۵

صراط:  به نقل از رویترز، به دنبال اعدام «جانگ سونگ تائک» معاون کمیسیون امنیت ملی کره شمالی، جان کری وزیر خارجه آمریکا کیم جونگ اون رهبر این کشور را فردی بی پروا و متزلزل خواند.

کری در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت: اعدام جانگ سونگ که دومین فرد هرم قدرت در کره شمالی محسوب می‌شد نشان می‌دهد که جهان باید علیه کره شمالی و برنامه هسته ای این کشور متحد شود.

رسانه های کره شمالی روز جمعه از اعدام این فرد خبر دادند. پیش از این نیز کره شمالی اعلام کرده بود که وی به اتهام تلاش برای تضعیف رهبر کره شمالی و دیگر اقدامات از قدرت کنار گذاشته شده است.

جان کری درباره کیم جونگ اون گفت: این تصمیم چیزهای زیادی به ما می‌گوید. اول از همه نشانه بی پروایی و نترس بودن او است.

وی افزود: اعدام شوهر عمه کیم همچنین نشان می‌دهد که او فردی خود رای و دمدمی مزاج و نگران جایگاه و موقعیت خود است و هر رقیب بالقوه و هر دشمنی را بی رحمانه از صحنه حذف می‌کند.

دیپلمات ارشد آمریکا تاکید کرد که اعدام جانگ سونگ برای اولین بار در کره شمالی رخ نداده و ضرورت پرداختن به دولت هسته ای کره شمالی را بیشتر می‌کند.

وی افزود: این اقدام به ما می‌گوید که رژیم کره شمالی به طور قابل ملاحظه ای از درون دچار بی ثباتی است و این اعدامها نشانه ای از بی ثباتی است.

کیم جونگ اون که حدود 30 سال سن دارد بعد از درگذشت کیم جونگ ایل به قدرت رسید.

منبع: فارس