۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
امام جمعه اردبیل:

نباید به نام مذاکره با دشمن مماشات کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نباید به نام مذاکره با دشمن مماشات کنیم چراکه اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی کنیم آنها چند قدم جلوتر می آیند تا بر ما تسلط پیدا کنند.
کد خبر : ۱۴۹۸۷۰
صراط:  حجت الاسلام سیدحسن عاملی در گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع دانشگاهیان و حوزوی‌ها اظهار کرد: یکی از وجوه و اهداف مشترک دانشگاه و حوزه در دفاع از انقلاب اسلامی حفظ روحیه اسکتبارستیزی است که حفظ این روحیه نیاز به بصیرت و هوشیاری بیشتر دارد.

وی گفت: در توافق اخیر آژانس با ایران قرار شد طرفین به تعهدات خود عمل کنند و آمریکا ادعا کرد که اگر ایران از توافق عقب نشینی کند و یا آن را زیر پا بگذارد با حمله نظامی رو‌به‌رو می‌شود اما دیدیم که چگونه خودشان در اوج عهدشکنی همه توافقات را با تشدید تحریم ها زیرسئوال بردند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این رفتارها ایجاب می کند تا ما دشمنان را بشناسیم و ابزار دست آنها و نیرنگ وعده هایشان را نخوریم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما در حال حاضر دو راه بیشتر نداریم، یا اینکه باید در مذاکرات مماشات کرده و باج بدهیم یا اینکه ایستادگی کنیم و تمام مشکلات و نارسائی‌های تحریم را تحمل کنیم.

حجت الاسلام عاملی افزود: ما باید دشمن خودمان را بشناسیم چراکه بسیاری از تجربه های تلخ به مانند ریاست جمهوری مرسی نشان داد که او دشمنانش را نشناخته و نتوانسته حیله آنان را بشناسد.

وی با تاکید بر ضرورت تجارب آراء در قالب برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مراکز علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: دشمن درصدد تشدید اختلافات است در حالی که هم باید دانشگاه ها و هم حوزه در مسیر کسب منافع ملی و صیانت از آن خوش نام عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: جای تأمل و تعجب است که در کشورهای غربی زمانی که احزاب و گروه‌ها به حوزه منافع و حاکمیت ملی می‌رسند متحد و یک صدا انجام وظیفه می کنند و همه اختلافات را در پای حفظ منافع ذبح می کنند.

حجت‌‌الاسلام عاملی با ذکر نمونه‌هایی از رویکردهای غربی‌ها به حفظ منافع ملی تأکید کرد: نباید گروه‌ها و احزاب سیاسی ما به دست خودشان منافع ملی را زیرپا بگذارد و دشمن را جریح کنند در حالی که باید احساسات جمعی را پرورش دهیم و اجازه ندهیم در این زمینه خدشه و خللی وارد شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی استکبار در راستای فاصله انداختن ارزش‌های اخلاقی و تربیت دینی در بین نسل آینده، گفت: ما باید از ظرفیت ادبیات، عرفان و مفاهیم ارزشی اشعار شعرا و بزرگان خود استفاده کنیم و اجازه ندهیم این مفاهیم عالی در مراکز علمی و دانشگاهی ما که می‌توانند دنیا را تکان دهد از بین برود.

حجت‌الاسلام عاملی با ابراز نگرانی از بی‌رغبتی دانشجویان به رشته ادبیات، تأکید کرد: به جای هنر سینما و فوتبال و سوق پیدا کردن جوانان به این رشته ها ضروری است ادبیات ما غنای مضاعف پیدا کند و به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی با تاکید بر حرکت بر محوریت ولایت و رهبری به عنوان تضمین‌کننده وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: علم، تقوا و تخصص مانع اختلاف نیست بلکه با وحدت رویه باید فاصله‌های به وجود آمده را در این حوزه برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ما مشترکات اعتقادی قوی و ارزشمندی همچون غدیر، عاشورا، ‌بعثت و انقلاب اسلامی داریم که ضروری است در محیط‌های علمی و دانشگاهی و حوزه‌ها روی این مشترکات کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مطلوب انجام شود.

وی تصریح کرد: در جامعه آرمانی نبوی اختلف و دم زدن آرمان های پوچ و واهی غربی هیچ ثمر و نتیجه ای ندارد در حالی که می توان با عقلانیت بیشتر رفتارهای علمی و دانشگاهی به گونه ای حرکت کرد که گمشده بشریت را در شعارهای ارزشی انقلاب به خوبی مشاهده کرد.


منبع: تسنیم