۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷

آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی

در پی اعلام برخی از منابع و پایگاه های اطلاع رسانی غیر رسمی در یمن مبنی بر به قتل رسیدن دیپلمات ایرانی ربوده شده ایرانی در یمن ، پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از آن است که دیپلمات ایرانی همچنان در سلامت است.
کد خبر : ۱۵۰۰۶۸
صراط:  در پی اعلام برخی از منابع و پایگاه های اطلاع رسانی غیر رسمی در یمن مبنی بر به قتل رسیدن نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن ، پیگیری های خبرنگاران حاکی از آن است که دیپلمات ایرانی همچنان در سلامت است.

بر اساس این گزارش در پی انتشار اخبار کشته شدن این دیپلمات از شب گذشته ، وزارت امور خارجه پیگیر مسئله از مقامات یمنی بوده است و هنوز هیچ مقام رسمی در یمن این خبر را تأیید نکرده است .

همچنین گفته می شود محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در همین باره با وزیر امور خارجه یمن گفتگوی تلفنی داشته است.

از سوی دیگر روزنامه الیمن الیوم ، روز شنبه به نقل یک منبع قبیله ای مدعی شده است که دیپلمات ایرانی را به همراه سایر افراد ربوده شده در استان مأرب دیده است . گفتنی است که دو نفر از افرادی که این منبع مدعی شده آنها را دیده است دو خبرنگار هلندی بودند که پس از آن آزاد شده و به کشور خود بازگشته اند و این اظهارات نیز می تواند دلیل دیگری بر سلامت دیپلمات ایرانی باشد.

نوراحمد نیکبخت " ، وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در زمان ربوده شدن وی با ذکر این نکته که زمان و نحوه ربایش نیکبخت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا برای جهات ذیربط یمن کاملا شناخته شده، خاطرنشان کرد:‌ انتظار داریم مقامات یمن با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کرده و آن را با سرانجامی خوش همراه کنند.

منبع: مهر