۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
نمایشگاهی که ماهیت خود را از دست داده است؛

از الکامپ تهران تا CESلاس وگاس+تصاویر

نمایشگاه الکامپ بیشتر به فروشگاه بزرگ سی‌دی و سرویس راه‌اندازی اینترنت شبیه بود تا محصولات الکترونیکی و ...تولید کنندگانی که نرم‌افزار، بازی و اپلیکیشن‌های کرک شده و غیرقانونی را در قالب بسته‌های مختلف مانند کینگ، گردو و آی‌کینگ و بسته اندروید و غیره عرضه می‌ کردند و حتا بعضی از آنها برای خود جوایزی را نیز در نظر گرفته و به خریداران شاهکارهای خود اهداء می کردند
کد خبر : ۱۵۰۱۰۸
صراط:  مسیر آنلاین نوشت:

 الکامپ معتبرترین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در ایران است که همه ساله با حضور شرکت‌های ایرانی و بعضا خارجی فعال در این زمینه‌ها برگزار می‌شود. الکامپ پربازدیدترین نمایشگاه تخصصی در بین 50 نمایشگاه تخصصی دیگر ایران است، که همه ساله طیف وسیعی از مخاطبین علاقمند به فناوری را به محل دائمی نمایشگاه‌ها می‌کشاند. امسال نیز نوزدهمین دوره نمایشگاه الکامپ در فاصله زمانی 14 تا 17 آذر ماه برگزار شد.

اگر شما هم از نمایشگاه الکامپ بازدید کرده باشید، قطعا مایوس شده‌اید. نمایشگاه الکامپ بیشتر به "فروشگاه بزرگ سی‌دی" و "سرویس راه‌اندازی اینترنت" شبیه بود. تقریبا 70 درصد فضاهای الکامپ امسال توسط شرکت‌های فعال در شاخه‌های زیر اشغال شده بودند:"تولید کنندگان نرم‌افزار، بازی و اپلیکیشن‌های کرک شده و غیرقانونی که در قالب بسته‌های مختلف مانند کینگ، گردو و آی‌کینگ و بسته اندروید و غیره عرضه می‌شدند"، "شرکت‌های ارائه کننده سرویس‌های اینترنت شامل وایمکس، ADSL و راه حل‌های دیگر انتقال اطلاعات" و "آموزشگاه‌های کامپیوتر که اکثرا در زمینه آموزش علوم شبکه‌های کامپیوتری فعالیت داشتند."

در آنسوی مرزها اما "CES" یکی از بزرگترین رخداد‌های جهانی در زمینه IT و لوازم الکترونیکی مصرفی است که هر سال در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود.

(CES (Consumer Electronic Show توسط انجمن لوازم الکترونیکی مصرفی (CEA) برگزار می‌شود. این انجمن مجموعه ۲ هزار شرکت پیشرو در زمینه الکترونیک با ارزش تخمینی ۱۹۵ میلیارد دلار است.

CES برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک برگزار شد و تا سال ۱۹۸۸ چندین شهر دیگر در آمریکا میزبان آن بود تا در سال ۱۹۹۸ محل برگزاری آن به صورت ثابت به لاس وگاس تغییر کرد.

اولین دستگاه‌های پخش ویدئو کاست، اولین دستگاه پخش دیسک نوری، کنسول بازی پونگ آتاری، کامپیوترهای آمیگا، فن‌آوریDVD و اولین تلویزیون HD از محصولات معروفی هستند که برای اولین بار در CES به نمایش درآمدند.

در نمایشگاه CES گاهی اوقات از ابزاری رونمایی میشود که توانسته است سرنوشت تکنولوژی را عوض کند.

اما در تهران حداقل انتظار اینست که به دلیل نام الکامپ (Electronics, Computer & E-Commerce) شاهد محصولات الکترونیکی-کامپیوتری شامل تبلت، تلفن هوشمند و لپ‌تاپ و پیشرفتهای روز دنیا در این زمینه باشیم.
برندهای ایرانی که محصولات چینی تمام عیار را به عنوان محصول ایرانی معرفی و به متقاضی تولید ایرانی از همه جا بی‌خبر ارائه می‌کنند.

در زیر تصاویری از آخرین دوره برگزاری این نمایشگاه ها را بینید و قضاوت کنید:

تصاویر نمایشگاه الکامپ 2013

     

    



خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی