۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

ظریف:همه درباره قدرت ایران حرف می‌زنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی به دنیا فهماند که نمی‌تواند با این ملت با زبان تحریم، تهدید و فشار سخن بگوید و تنها با زبان تکریم باید با این مردم ارتباط برقرار کرد.
کد خبر : ۱۵۰۱۵۲

صراط:  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره قهرمانان صنعت در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما طی سخنانی اظهار داشت: آنچه در سه ماهه گذشته به دست آمده متأثر از مقاومت، پایمردی، استقامت، تحمل و خودباوری مردم بزرگ ایران اسلامی است.

ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانی را وارد عرصه بین‌المللی کرد که همان خودباوری و اتکا به پیام انقلاب است، افزود: تک‌تک شما صنعتگران کشور تبلور این توان هستید.

وزیر امور خارجه در ادامه با ذکر این نکته که ‌ملت ایران زمینه‌ای را فراهم کرد که بدخواهان نگران شوند و تبلیغات چندین ساله و سرمایه‌گذاری خود را که براساس تصویر نادرست وحشت از ایران ترسیم کرده بودند در معرض خطر ببینند، عنوان کرد: باور دارم که مردم ایران می‌توانند در دنیا و در کشورشان آینده را با دستان خود تأمین کنند و این همان ملتی است که در عرصه‌ سیاسی در خرداد ماه حماسه آفرید.

ظریف تأکید کرد: حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی به دنیا فهماند که نمی‌تواند با این ملت با زبان تحریم، تهدید و فشار سخن بگوید و تنها با زبان تکریم باید با مردم ایران ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه گفت: باید به فرهنگ، قدرت، شهامت، مقاومت و پایداری باور داشته باشیم که همان پایه قدرت‌ ماست.

ظریف زمان حال را زمان نقش‌آفرینی ملت ایران دانست و افزود: آنچه برای جامعه سیاسی، اقتصادی، فنی و علمی کشور ضروری است این است که تمام تلاش خود را به کار گیریم و از این فرصت‌ها بهره‌ جوییم.

رئیس دستگاه دیپلماسی به نتیجه مذاکرات ژنو نیز اشاره کرد و گفت: اگر به تحلیل‌ها نگاه کنید کسی راجع‌ به کلمات مذاکرات صحبت نمی‌کند و همه در مورد قدرت ایران و اینکه ایران توانست حرف خود را به کرسی بنشاند و فضا را بشکند سخن می‌گویند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و در تمام حوزه‌ها با همدلی و همبستگی پیش خواهیم رفت و به امید خداوند امیدی را که در دل مردم ایجاد شده و لبخندی را که بر لبان مردم ایران نقش بسته حفظ خواهیم کرد و تا مرحله نهایی که بسیار دشوار خواهد بود پیش می‌رویم.

منبع: فارس