۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
روابط ایران و آمریکا "مخفیانه" برقرار شد!

باز هم مردم غریبه‌اند!

به نظر می رسد دولت تدبیر و امید در خفای کامل و به راحتی آب خوردن اندوخته 34 ساله کشور در قطع ارتباط مستقیم با آمریکا را بدون دریافت نتیجه مشخصی، به صورت مخفیانه بر باد داده است!
کد خبر : ۱۵۰۱۷۹
گروه سیاسی صراط" - وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید با اعلام خبر تماس تلفنی خود با همتای آمریکایی اش، از ارائه توضیح درباره محتوای گفتگو خودداری کرده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، محمدجواد ظریف این خبر را به هیچ رسانه ایرانی اعلام نکرده و در عوض ترجیح داده است تا آن را در گفتگو با یک روزنامه آمریکایی علنی کند!

به نظر می رسد دولت تدبیر و امید در خفای کامل و به راحتی آب خوردن اندوخته 34 ساله کشور در قطع ارتباط مستقیم با آمریکا را بر باد داده است. مهم تر اینکه تا کنون از این ارتباطات جز اثبات چندباره عهدشکنی آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن آنها نتیجه ای حاصل نشده است.

نکته قابل توجه اینکه ظریف درباره محتوای این تماس تلفنی نیز با ارئه توضیحاتی کلی درباره آن، گفته است که ترجیح می دهد گفت‌و گوهای خصوصی، خصوصی باقی بماند.

او البته با ارائه توضیحاتی کلی و غیرشفاف گفت: "چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما در گفت‌وگو‌هایی برای اطمینان یافتن از اینکه همه به توافق ژنو متعهد هستند، شرکت داریم. چیزی که من از جان کری و خانم اشتون شنیده‌ام این است که آنها به نهایی کردن سریع روند مذاکرات ژنو با هدف رسیدن به یک توافق جامع متعهدند."

معلوم نیست چرا در شرایطی که آمریکایی ها به صورت علنی و بی پرده درباره جزییات مذاکرات صحبت کرده اند، دولت تدبیر و امید همچنان اطلاعات مربوط به مذاکرات و ارتباطات با غرب به ویژه موضع حساسیت برانگیزی مانند ارتباط با آمریکا را مخفی نگه می دارد!

این اولین باری نیست که ظریف در ارائه اطلاعات درباره جزییات دیدارها و ارتباطات خود طرف ایرانی را غریبه می پندارد. پیش از این رفتار مشابه او در خصوص مذاکرات با 5+1 با اعتراضات فراوان داخلی مواجه شده بود.

ظریف در حالی یک بار دیگر مردم و رسانه ها را در خصوص مذاکرات خود با کری نامحرم فرض کرده است که ساعتی پس از انتشار مصاحبه او با واشنگتن پست، وزارت خارجه آمریکا اطلاعاتی در خصوص جزییات این مکالمه اعلام و تاکید کرد که دو طرف بر اهمیت حرکت رو به جلو در اجرای طرح اقدام مشترک و حفظ فضای سازنده تاکید کردند.

البته وزارت خارجه کشورمان نیز بیانیه مشابهی را صادر کرد اما مهم ترین نکتهای که در بدان اشاره شده بود "اعلام مراتب نارضایتی ایران" است.

با روندی که وزارت امور خارجه در پیش گرفته به نظر می رسد به تدریج ارتباط مستقیم ایران و آمریکا در سکوت خبری کامل و غریبه پنداشتن مردم و رسانه ها آغاز شده و بعید نیست در آینده نزدیک اخبار مربوط به این ارتباطات و دیدارهای جدیدتر را البته با تاخیرهای چندروزه و چند هفته ای(!) بشنویم.

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۶۱
۳۲
من خودم از آمریکا خوشم نمیاد چون خیلی قلدر و مستکبره و دائما" به مقدسات ما اهانت میکنه ولی دولت باید شرایطی رو فراهم کنه تا حداقل اتباع 2 کشور با هم بتونن ارتباط تجاری و فرهنگی داشته باشن.
حاصل 8 سال سیاست خارجی شما هم شد این:
ائتلاف وهابیون و لاییک ها و غربیها برضد شیعیان منطقه
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه نفوذ انجمن حجتیه (که حضرت امام ره در مورد خطر این فرقه برای نظام اسلامی هشدار دادن) بر مملکت (در مدیریت نهادهای تاثیرگذاری مثل صدا و سیما و .......) کاسته بشه و یا کنترل این نهادها از دست این فرقه خارج بشه جای شکر داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد م ...هایی مثل تو همیشه در تاریخ اسلام بوده اند و هر کسی که از امام زمان حرف بزند به حجتیه ربط داده اند اصلاحطلبان ضد دین با این روششان نمی توانند مردم را از احمدی نژاد دور کنند لعنت بر فتنه گران سبز و ...هایی که در توهم حجتیه هستند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
به به تشریف نداشتین یه مدت؟؟
میخواستیم با بچه ها بیایم احوالپرسی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس:
لعنت به کسانیکه 800 میلیارد دلار رو 2 دستی ریختن تو...
لعنت به کسانیکه مردم شاد و امیدوار ایران رو به یه ملت عصبانی و ناراحت تبدیل کردن
لعنت به کسانیکه ...........................................................................
لعنت به کسانیکه نرخ زاد وولد مملکت شیعه رو از 3 درصد به اپسیلن رساندن.
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن جان تا یه مدتی با هدف مبارزه با انجمن حجتیه که دشمن درجه 1 راه و خط حضرت امام هست اینجا میومدم منتها بعد از اینکه آقای روحانی اومد این سایت چهره واقعی خودشو که همانا پاچه خواری بعضی از جریانهای سیاسی هست که نهایت هدفشون قدرت طلبی با توسل به شعارهای دروغین مثل "ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم" و بدروغ میگن فقط با ولایت عقد اخوت بسته ایم !! (که البته اینم دروغ میگن و ولایت رو مستمسکی قرار دادن برای رسیدن به اهداف سیاسی شون و قدرت) نشون داد ، و متوجه شدم تمام این داد و فریادهاشون مبنی بر ولایتمداری و دفاع از ولایت ، رسوندن آقای گازانبری به قدرت بود دیگه تمایل چندانی ندارم اینجا کامنت بذارم .... اینا الان از لج اینکه روحانی اون جمله گازانبری رو گفت و ...... به قدرت نرسیدن ، ناجوانمردانه دنبال کوبیدن روحانی هستن ، لذا از اونجایی که ما بسیجی ها فقط و فقط در خط ولایت هستیم نه آدمکای سیاسی و قدرت و .... خوشم نمیاد از جماعت ضایع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر شر امثال شما محمد (م .......) ، هم کم بشه آن هم جای تشکر ویژه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
"لعنت به کسانیکه نرخ زاد وولد مملکت شیعه رو از 3 درصد به اپسیلن رساندن."

شما الان داری، از آقای رفسنجانی انتقاد میکنید که افرادی رو اعزام میکردن که خانواده ها رو تشویق کنند که بیشتر از یک یا دو فرزند بدنیا نیارن یا احمدی نژاد مظلوم که گفت جمعیتمون باید به ۱۵۰ میلیون برسه، دلایلشم گفتن، ولی همتون مسخرش کردید، حالا طلبکارم هستید؟

در مورد در آمد نفت هم ، یه مدت میگفتی بشکه ای ۱۳۰ دلار، حالا هم از خودت ساختی 800 میلیارد دلار. ۱۳۴ میلیارد دلار که تو خزانه و صندوق ارضی بود و رییس اصلاحطلب بانک مرکزی، آقای بهمنی که اینقدر قربون صدقه آقای روحانی میرفت تأییدش کرد. دو سال آخر هم که بیشتر پولاش رو شما الان دارید از هند و ترکیه و چین دارید تحویل میگیرید. ۵ ماه هم هست که خودتون دارید از در آمد افسانه ای نفت فیض میبرید!
اما آقا محسن، من میتونم یه چیزی رو بگم؟ بگم؟ محسن عزیز، خالی های پدر خوانده رو تحویلمون نده، نمیشه، چون تو فلان سال سه هفته قیمت نفت، فرضاً ۱۳۰ دلار شد، پس کل ۸ سال ۱۳۰ دلار فروخته شده. هر سال یه میانگین قیمت داره ، که هر سال اوپک میده بیرون. محض اطلاع شما میانگین قیمت هر بشکه نفت در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، سال روی کار آمدن داس و کلید:

Yearly Basket Price (Average prices for OPEC crude oil from 2005 to 2013 (in U.S. dollars per barrel))

2013 .......... 105.70
2012 .......... 109.45
2011 .......... 107.46
2010 .......... 77.45
2009 .......... 61.06
2008 .......... 94.45
2007 .......... 69.08
2006.......... 61.08
2005 .......... 50.64

http://www.opec.org/opec_web/en/data_graphs/40.htm

محسن عزیز، یه چیزی رو، تا یه حدی میشه به خورد مردم داد. نمیشه که شیر نفت توی تمام ۲۷ سال قبل از احمدی نژاد و درست به محض رفتن احمدی نژاد ، بسته بشه، اما در دوران احمدی نژاد باز باشه! نمیشه تحریمها در دوران دکتر احمدی نژاد بی تأثیر باشه، و همه تون بگید سوء مدیریت بوده، اما به محض رسیدن به قدرت بگید همه چی تقصیر تحریمهاست. چطوری هستش که توی مرداد ماه امسال صنوق بین المللی پول اعلام میکنه، بورس ایران در شش ماهه اول سال در دنیا اول شده، اما خبرش در ستون چپ روزنامه ها درج میشه؟ چطوری هستش که اقتصاد ما در دوران همین تحریمهای سخت، در آخرین سال دولت دهم، بیست و یکمین اقتصاد دنیا شد؟
در همین شش ماه آخردولت احمدی نژاد، با وجود تمام مخالفتها، هفته ای نبود که چندین طرح مسکن مهر و طرحهای صنعتی افتتاح نشن. یارانه های همه رو هم داد.

دوستان شما میگن، در آمد نفت افسانه ای بوده، اما نمیگن در زمان خودشون هم قیمت کالاهای وارداتی هم بطرز افسانه ای پایین بوده. من چند تا مثال میزنم. در سال ۱۳۵۸ یک عمارت دو طبقه هر طبقه ۳۰۰ متر زیربنا و ۳ سال ساخت در سید خندان ، یک میلیون و پونصد هزار تومان قیمتش بود. در سال ۱۳۵۹ هم قیمت یک آپارتمان نوساز ۲۴۰ متری نزدیک ونک یک میلیون تومان بود. حقوق یک کارگر ۲۵۰۰ تومان بود. در سال ۱۳۶۴ قیمت یک آپارتمان ۲۲۰ متری در سهروردی چهار میلیون تومان بود. جمعیت هم نصف الان. یک دهم زیر ساخت های فعلی رو هم نداشتیم. تحریم های فعلی رو هم نداشتیم. صدا و سیما یک دهم زیر ساخت های الان رو نداشت. الان بایدبرای نگهداری زیر ساخت های عمرانی و یا فرهگی مثل صدا و سیما باید ۱۰ برابر سابق (به ارزش پول امروز) بودجه بذاریم. با توجه به قیمت مسکن و اقلام خوراکی و حقوق کارمندان و کارگران و ارزش پول، به پول امروز در آمد نفتی ما از سال ۶۰ تا ۶۸، چیزی در حدود ۱ تریلیون و چهار صد میلیارد دلار در آمد بوده. این چیزی بیشتر از دو برابر در آمد نفتی احمدی نژاد هست. ۱۴ درصد بودجه جنگی ما بوده. بقیه این پولها کجا رفته؟ در طی ۲۷ سال ما ۱۲۷هزار مسکن روستایی ساختیم. در طول ۸ سال دولت احمدی نژاد، یک میلیون و 700 هزار مسکن روستایی و دو میلیون و 203 هزار مسکن شهری ساخته شده. ما باید از خودمون سوال کنیم، که در اون ۲۷ سال چکار میکردیم؟ ما انقلاب کردیم برای رسیدگی به محرومین.

در همین دوران ۸ ساله احمدی نژاد، با چراغ خاموش 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفتن، 4 میلیون و 500 هزار نفر وام ازدواج گرفتند که عمدتا جزء طبقات پایین جامعه بودند، تعداد روستاهایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کردند از 1800 به بیش از 22 هزار روستا رسید، آزادراه و بزرگراه از 5 هزار و 800 کیلومتر به 15 هزار و 570 کیلومتر آزادراه و بزرگراه رسید. مرحله اول هدفمندی رو اجراء کرد، طرح سوخت اجراء شد، کشور رو هسته ای کرد، فضایی کرد. آیا این آمار دروغه؟
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
کانادایی هی اسم یارو رو نیار حالمونو بهم نزن ! عوق ... 200 سال مملکت پسرفت داد کم نیست ببند لطفا ! این جماعت باید اعدام بشن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
تو که تو اتاوا نشستی وضع مملکتو از ما بهتر درک میکنی؟
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
کانادایی نه پاچه خوار رفسنجانی ام نه روحانی نه قالیباف نه ...... منتها تو یکی فقط دهنتو ببند اسم این یارو تکرار نکن !! برین گمشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بینم ململی، از چی عوقت میگیره؟ از واقعیات عوقت میگیره؟ یا از این پلیدی و سیاهی که سرتاسر وجودت رو گرفته؟ یا از هردوش؟ منم یه آدم پلید نمکنشناسی مثل تو بودم، از خودم عوقم میگرفت. کسی که دکتر احمدی نژادم نتونه تکونش بده، اون شخص دیگه بهش امیدی نیست، باید اون شخص مثل تو از خودش عوقش بگیره.
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب ناشناس ، خسته نباشی
خوشحالم که یکی از طرفدار های دوره 8 سال اخیر با امار صحبت کرده. افرین.
ولی میشه راجع به تورم سال 84 و روند آن تا سال 92 هم امار ارائه بدهید؟
میشه راجع به رشد اقتصاد کشور در همین دوران صحبت بفرمائید؟
میشه راجع به افزایش بیکاری (البته با مبنای ثابت) در این دوره هم نظرتون رو پرسید؟
میشه دلیل کاهش رشد جمعیت کشور رو توضیح بدهید؟ مگر دلیلی غیر از مسائل اقتصاد خانواده ها که باعث آن دولت 8 سال اخیر بود هم توضیح بدهید . با شعار 150 ملیون جمعیت که مردم بچه دار نمیشن . مردم حساب 2 * 2 دارند برای بچه دار شدن حالا احمدی نژاد یا هاشمی هر چی بگوید که مردم به آن عمل نمیکنند.
مثال شما راجع به افزایش قیمت مسکن ، اتفاقا برعکس گفته های شما را اثبات میکند.
اینکه دولت نهم و دهم بیشترین درامد نفتی را داشته است که واقیت مورد قبول همه است و نیاز به توضیح ندارد.
دقیقا مشکل دولت نهم و دهم هم همین بود که شعار میداد و بر عکش ان را عمل میکرد.
مثال:
یارانه میداد ولی یا فروش دلار در بازار ازاد و حساب آن به قیمت 1260 تومان . از جیب مردم به جیب مردم.
شعار افزایش جمعیت میداد ولی شرایط اقتصادی مردم هر روز بدتر میشد
شعار ولایت مداری میداد ولی قهر و خانه نشینی هم میکرد
شعار تحریم ها کاغذ پاره را میداد ولی کل مشکلا را به گردن تحریم ها می انداخت
شعار زمین 1000 متری به هر ایرانی را میداد ولی مسکن مهر فاضلاب و اب و برق نداشت
مبارزه با تورم را شعار میداد ولی تورم سر به فلک کشیده بود
شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را میداد ولی خط قرمزش را اطرافیان و دوستانش معرفی میکرد و رکورد دار اختلاس هم شدند این دوستان.
باز هم گفتی ها زیاد است و مجال اندک . ولی در یک نقطه با هم توافق داریم و این آن است که دولتمردان ما چه چپ باشند و چه راست باید به فکر محرومین و نیازمندان باشند و بدور از حزب بازی و شعار و عوام فریبی به فکر مردم باشند.
موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا محسن توی مقاله قبلی نوشته بودی:

"هنوز تو فاز کلیپهای تبلیغاتی محمودی برادر
تو اتاوا نشستی نمیدونی محمود جدیدا" یه 8 واحدی تو نارمک خریده؟؟؟؟
ماشین مخصوص مشایی رو هم ندیدی؟ به نظرت شبیه پیکان وانته؟"

آقا محسن، شما و همفکران شما یه عادت زشتی که دارید، این هست که، چون دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی اجازه دادن که هر شخصی هر چی دلش میخواد بهشون بگه، شما هم میتونی هر دروغی رو سر هم بکنی، و بعدشم میتونید غارت بیت المال رو با تهمت زدن به دیگران توجیه کنید.
دوست عزیز، آقای احمدی نژاد که همیشه بین مردم هست، عکس و فیلم خونه و ماشین پژو ۱۹۷۷ هم که داشت و حراج شد همه موجود هست. ایشون یه خونه ۱۷۵ متری داشتن که زیر بناش ۱۲۵ متر و حیاطشم ۵۰ متر و عمر خونه هم که در قوه قضاییه مدرکش ثبت شده ۴۰ سال بوده.
شما ميگي اينکه، دکتر احمدي نژاد از وام بافتهاي فرسوده در تهران استفاده کردن و خونه قديمي نارمکشون رو که کلاً با زمين و زير بنا 175 متر ميشده رو کوبوندن و 4 تا آپارتمان صد متري و يک حيات 75 متري از توش در آوردن براي خودشون و خانواده 3 فرزندشون، اين جرم محسوب ميشه!!! کي گفته؟ خودشون که دکتر و استاد دانشگاه هستند. خانمشون مهندس مکانيک دانشگاه علم و صنعت هستند. پسر بزرگشون دکتراي مهندسي عمران، دخترشون مهندس برق، پسر کوچکشون مهندس مکانيک، دامادشون پزشک، از تحصيلات دو تا عروسشون هم بي اطلاع هستم. من نميفهمم، چرا وام بازسازي بناهاي فرسوده در تهران که چندين سال هست در ايران در دولت ايشون تصويب شده، چرا نبايد 6 نفر دانشگاهي اجازه نداشته باشن بخاطر عقده هاي شما از اين وام استفاده کنن؟!

بعد من میخوام بدونم از کجا ۸ طبقه رو پیدا کردی و از کجا میگی خریدن؟ مثلاً فکر میکنی با هوچیگری همه رو میتونی گول بزنی؟ دکتر احمدی نژاد اولین رییس جمهوری هست که تمام اموالش رو به قوه قضائیه در ابتدا و انتهای دولتشون اعلام کردن.

اما من میخوام بدونم آیا ما از محل سکونت یک نفر از سیاستمداران و رؤسای جمهورمون، مثل آقایون روحانی، رفسنجانی، خاتمی، لاریجانی، قالیباف، ولایتی، حداد، رضایی، جنتی، مصباح یزدی، مصباح مقدم، توکلی، شاهرودی، مطهری، واعظ طبسی، رفیقدوست، موسوی اردبیلی، ترکان، زنگنه و ...... خبر داریم؟

مهندس مشایی رو که همه تو روزنامه ها نوشتن، توی دو تا اتاق اجاره ای خونه یه خانواده شهید زندگی میکنه و نوشتن خانواده شهید رو افراد ناشناس تهدید کردن که باید مشایی رو از خونت بندازی بیرون. بعد شما به من میگی ماشین مخصوص مشایی رو دیدی؟!

آقا محسن، هزار تاي ديگه هم از اين داستانها بسازي، ما از حقمون نميگذريم. اينطوري نيستش که بخور و در رو، يخه غارتگران بيت المال رو خواهيم گرفت. اصلاً ما انقلاب کرديم که اغارتگران بيت المال و اعوان و انصارشون، گردنشون رو بگيرند، دور تا دور شهر به همه مردم نشونشون بدن، رسوا بشن بين مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۵۸
۲۶
شما و افکار شما باعث شده 34 سال بدبختی به این مردم برسه . واقعا با این طرز فکرتون واستون متاسفم . دیدین سایت تدبیر و امید چطور پتتونو رو کرد . خجالیت بکشید که پیش مردم هیچ جایگاهی ندارید . جالبه ه الان به صورت خودجوش بهم جواب میدید !
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
نمیدونم صراطی ها واسه چی ناراحت شدند. خب وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده و به قول رهبری ، فرزندان انقلاب باید از شما اجازه بگیرند که با چه کسی مذاکره کنند؟ به شما چه ربطی داره آخه؟ مگر کشور مال شما است یا مگر شما تصمیم گیرنده مسائل کشور هستید که اینقدر ادعا دارید و هی تو کار کشورداری سرک میکشید . شما همون عکس های دختران در پارک چیتگر و هنرپیشه ها و زن های به قول خودتون بی حجاب کشور عزیزمان را انتشار دهید و به وظیفه خودتون عمل کنید.
اخه رئیس جمهور محبوب شما رو هم دیدیم که چه گل هایی که به سرتون نزد. بیخیال بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۵
۸
کدوم دستاورد؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳۹
۱۵
صراط و رفقاش از همین الان آماده حمله و تسخیر باشند
روستازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳۷
۱۹
صراط 8سال حکومت در اختیار همفکران شما بوده. با ان همه درامد های بی سابقه؟؟!! ایا تاکنون فکر کردید چرا شکست خوردید؟؟! چرا ملت ایران این همه از شما بدشان میاید؟؟! وهر انچه میگوئید ملت ایران عکس ان را انجام می دهند؟؟!!
اقای دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا نمیدونم این اصلاح طلبان چه بلایی سرشون اورده اند که این همه عقده ای شدن . صراط نکنه . . . (+18 شد )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۷
۹
... بر دولت تدبیر و امید انشاا...
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین بر دولت تدبیر و امید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳۷
۲۶
درود بر ظریف!!! اکثریت مردم ایران و آمریکا خواهان برطرف شدن مشکلات و کینه توزیها هستند و می خواهند دو کشور بعد از سالها با هم روابط دوستانه داشته باشند!!! مردم آمریکا مردمانی بسیار خوب و با فرهنگ هستند،بهترین دوران زندگیم سه ماهی بود که در آمریکا بودم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
آره هم جنس بازی و ایدز و شیطان پرستی و...میشه فرهنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
محسن دقیقا همه اینها که میگی فرهنگه و مردم هم همین رو میخوان تو هم ساکت شو!...کمت نمیذاره بیشتر توضیح بدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب میخواستی همونجا بمونی اگر خیلی بهت ساخته
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
خاک بر سرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منم یه سه ماهی مریخ بودم از زمین که خیلی بهتر بود و مریخی ها هم خیلی با فرهنگ بودن
جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۴
۳۰
آماده سازی و امضای قرارداد ترکمانچای هنر نیست و بهشت را به بهانه دادن است، نه به بها. دوستان عزیز دقت داشته باشند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
هنر نزد اون عزیزی بود که تو 6 سالی که پرونده هسته ای رو داشت به اندازه 8 سال جنگ به اقتصاد مملکت ضربه زد
امان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۷
۱۸
صراط تو فكر كردي سياست يعني طرف ميخواد آب بخوره بياد به همه ملت بگه ! حتما فكر كرده ممكنه امثال شما آب و بريزن تو آسياب دشمن ! 0_0
امون
|
Iran (Islamic Republic of)
پ ن پ
سیاست یعنی سیاه نمایی - دروغگویی- بزرگ کردن کار خود - شوخی و خنده موقع امضای مذاکرات - یعنی بگیم ما در 100 روز شق الاقمر کردیم درسته؟؟؟؟
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳۳
۱۸
صراط خیلی دوست دارم بدونم که شما از رابطه با آمریکا چه ضرری میبرین که تا این حد از بهبود روابط در هراسید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
جیره پم پم وساندیسش حدف میشه
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
من نمیدانم صراط چه نفعی می برد
ولی خیلی ها از دوستی ایران با آمریکا ضرر می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه توی دوران شاه ما با آمریکا رابطه داشتیم سودی هم کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کوروش از اینکه گوش و چشمتو به روی حقایق ببندی و تیکه بندازی چه نفعی میبری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۱
۸
چرا از قطع درختان پارك جمشيديه و ساختن برج در اين پارك خبري تهيه نمي كنيد
چرا هيچ گزارشي از اين فاجعه ملي در حال وقوع نمي دهيد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
بیکاری 23 درصد و تورم n درصد رو تیتر نمیکنه حالا پارک جمشیدیه رو تیتر کنه؟
ببخشید راهشو پیدا کردم با این تیتر قبول میکنه:
رد پای جریان انحرافی و فتنه گران درقطع درختان پارك جمشيديه و ساختن برج
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۱۸
کشور در زمان قاجار نوکر انگلیس بود به کجا رسید در زمان ان پذر وپسر نوکر امریکا بود وضع این کشور چه گونه بود ایا کسی از نوکری به جایی رسیده که ما برسیم ایا کشور چین و روسیه با نوکری امریکا ابر قدرت شدند کشورهای شیخ نشین از اول یا نوکر انگلیس بودند یا امریکا بد بخت تر از اینها سراغ دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما وضعمون از همه کشورهای عربی بدتره گلم!!در ضمن چین .روسیه و .... در آمریکا واسراییل سفارت دارند و مراوده میکنند.حرف حساب تو چیه؟
حمید
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳۰
۱۴
دمشان گرم دوستی از دشمنی خیلی بهتره
ناشناس
|
United States of America
هم دوستی خوبه و هم دشمنی.
اما دوستی با کسانی که رفتار انسانی دارند و اهل احترامند و دشمنی با کسانی که وحشی‌گری و استبداد خوی آنها است.
تولی و تبری با هم خوبه و هر دو هم از فروعات دین ما هستند.
ناشناس
|
United States of America
آخه آمریکا دوست ایرانه بیچاره
برادر شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۷
۲۳
مشتی .... جقدر خوشحالند از وطن فروشی.اگراینجور میخواستیم چراانقلاب کردیم واینهمه هزینه کردیم.وهزاران شهید ومعلول دادیم خوب نوکری پهلوی خوب بود دیگه جالب اینجاست انگیزه نوکربودن بیشتر توی قشر اصلاح طلبهاست وقشر اعتدال وامید ...های اصلاح طلبهامیباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۹
۱۲
علی اصغر جان شما بگو کشورهای عربی چه کم و کسری دارند جز اینکه درامد نفتیشان را واقعا سر سفره مردمشان آورده اند وجدانا وضع زندگی ما خوبه یا مردم عربستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما هم 40 - 50 سال پیش مثل هم عرب ها بودیم ولی خواهشا یه سری به تاریخ بزن و بلاها و مصیبت هایی که این امریکایی که سر ما آوردن رو بخون تا شرایط اونها رو درک کنی
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
کشورهای عربی منظورت فقط عربستانه دیگه که در واقع رگ حیات اسرائیله
عراق - سوریه - لبنان - بحرین و... کشور عربی حساب نمیشن؟
تازه تو عربستان هم مردم عادی تو فقر و بدبختی هستن. فقط پادشاه و اطرافیان و وهابیت گور به گور شده ثروت از سرشون بالا میره قسمت اعظم ثروتشون که خرج گندکاری های امریکا و اسرائیل میشه
به این میگی وضع زندگی خوب؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۸
۱۷
درورد بر ظریف
بهترین کارو میکنه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۲۳
آخر آخر دوستی با آمریکا چیه مگه؟؟
شلوار جین ارزون تر؟؟لپ تاپ؟؟گوشی موبایل؟؟زندگی همش همینه؟شرافت معنی نداره؟باید بشیم مثل عربا که اگه بخوان ساکت بسیم فقط کافیه شکممون سیر بشه؟من حاضر جای این مزخرفات فقط شرافتم حفظ بشه کسی جرات نکنه بگه ایران به جمع نوکرای آمریکا اضافه شد
فقط همین
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
از گرسنگی و بیکاری برای فلسطین و اوگاندا و کومور خیلی بهتره
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۳
۱۲
اگه ما مردم هستیم که ما راضی هستیم مذاکرات مخفی بماند تا انشائ الله نتیجه نهایی پیروزی بشنویم اگه شما رسانه ها ناراضی هستید میتونید فعلا مث قبل آمار وارقام اقتصادی احمدی نزاد رسانه کنید تا هم مردم تفریح کنندوبخندند وهم سایت بیکار نباشید
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۲۲
۱۲
شکم سیر از شکم گشنه خبر ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان شکمت سیره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
الان کار کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳
۱۰
يك مورد از سگ دزدي ...... مرقوم بفرما نويسنده .....
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۱
۹
اوباما دوتا سک بزرگ سیاه داره که خیلی عالی در کاخ سیاه رندگی میکنند و وضع انها از میلیو نها امریکایی بهتره با این وجود سگ هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۱۴
متاسفانه این افرادی که از دولت انتقاد می کنند سرشان در چند جا بند است وجلوشان پر از چیزهای خور دنی و..... خبر ندارند از مردمی که پس 35 سال که از انقلاب گذشته همچنان در ناصر و خسرو دنبا ل دارو برای مریض شان است ویا اینکه میلیون ها جوان بی کار در کشور در معرض خطر قرار گرفته اند البته حاصل ان میتواند چند دستاورد داشته باشدده برابر شدن نیروهای نظامی انتظامی گسرش کاخ های دادگستری حتی در روستاهای بالا 50 خانوار واختلاس ودذدی 3000میلیاردی رکرد زدن در خرافات وجهل ونادانی وابادی قبرستانها از پدر بزرگ گرفته تا قبر اولیا و..........
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
بدبختانه این کسایی که کورکورانه طرفداری می کنند نفسشون از جای گرم بلند میشه طعم جنگ و بمب و بدبختی و جانبازی و شهید دادنو نچشیدن
از اخبار دروغ رسانه های غربی و سران فتنه گوششون پر شده و اخبار واقعی و پیامهای تهدید امریکارو که هر روز پخش میشه نمیشنون و نمیبینن
یعنی الان دیگه جوان بیکار نداریم ؟ کسی دنبال دارو تو ناصر خسرو نمیره؟ همه شکمها سیر شده ؟
لااقل یه چی بگو که عملی شده باشه
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۳
۷
اقای ناشناسان مگر لیبی نفت نداشت ؟ بیشترین در امد نفتی در دینا نسبت به حمعیت از ان لیبی بود مگر ملت لیبی دلپیچه داشتند قیام کردند و قذافی را فرستادن زیر خاک عراق بیشترین در امد نفتی راداشت چرا ملتش اورا در برابر امریکا تنها گذاشتند؟ بحرین با حداکثر یک میلیون جمعیت چرا در حال قیام هستند در خود عربسان فقر بیداد میکند و باوجود جو بسیار شدید پلیسی و امنیتی چرا مردم به خیابانها میریزند تونس همیطور مصر همینطور
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه همین وضع تورم و بیکاری و نقض حقوق بشر ادامه داشته باشه ایران هم به همین روز میفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۷
۱۳
به امید اینکه اهنگ لبه کارون از صدا وسیما پخش می شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما که اینقدر عقده این آهنگ هستی خوب برو دانلودش کن اینقدر هم گوش کن تا جونت درآد. بهتر از اینه که کل ملت به خواری و ذلت در مقابل دشمن بیفته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۳
۳
اقا اصلا توجه کردین این یارو بارسی پیشکسوت میلان پولتیک زد وتا دید ایرانی تو فیس بوک فعال هستن رفت سفارت از مردم ایران تشکر کرد که شاید اونم بیفته سر زبونا مثل قدیما
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۱
۹
با سلام آینده از آن حزب ا... است . او خواهد آمد و ریشه تمامی ظالمان را برچیده خواهد کرد به همین راحتی ایران مقتدر نشدیم که به همین راحتی از دست بدهیم مسئولین مدیون خون شهدا نشویم
MAJID R
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۹
۷
دزدیها ، اختلاسها و غارتها همه باید از مردم مخفی شود ولی مسائل دیپلماتیک باید به مردم منتقل شود شما اگر اطلاعات می خواهی برو پیش ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۵
۳
خـدا را بـر آن بنده بـخشايش است كه خلق از وجودش در آسايش است!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۱۱
۱۲
بعضی ها اینقدر دم از ارتباط با امریکا میزنن اما نمیدونن که سیاستمداران آمریکایی به اندازه سگشون به اون ها احترام نمیگذارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۷
۵
اوايل صد روز كه مخفي كاري بود وهمش از پيروزي بزرگ حرف مي زدند آخرش شديم مردم فريبكار و دروغ گو اما حالا خدا بخير كنه راستي محسن سر چهار راه گل مي فروشي پول بدست بياري بياي سايت چقدر تو فقيري دوستان همه باهم بياين گل ريزون كنيم كه آق محسن يواش يواش دارن انسانيت رو هم مي فروشن برا شكم سيري و جلوگيري از بيكاري ظريف با اين كاراش نشون داد حتي طرفدارنشون هم براشون مهم نيست فقط پست و مقام مگرنه حرف كه حساب باشه كي مي تونه ازش ايراد بگيره ميدونه چه گندي زده كه فاش نمي كنه وگرنه حرف حق كه جواب نداره خوبه همونايي كه سنگشون رو به سينه مي زنيد آمار گرفتن و رسيدن به اينكه اكثر مردم هسته اي رو ترجيح مي دن به شكم
جواد ج خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
۶
۷
حواشی انتخابات مگه ........ و چند نفر دیگه ، نفرمودندمردم و ملت چیکاره اند و.......؟
چرا اونجا ملت را به حساب نمی آوردین ؟؟؟
حالا در مذاکره می فرمائید مردم را فراموش کردند!
حالا اگه دولت شما پای مذاکره می رفت ملت را ولش...چون اطلاعات ندارند.
اقا اصلا میدونی ماجرا چی هست که به جان این دولت افتادین؟ ریاست...اره دوست دارین رئیس بشین چون از شما ریاست رو گرفته اند...