۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰

مبادلات ایران و انگلیس ۲ برابر شد

مبادلات تجاری ایران و انگلیس در اکتبر ۲۰۱۳ با افزایش بیش از ۲ برابری نسبت به ماه قبل از آن به ۱۴.۰۳ میلیون یورو رسید و صادرات انگلیس به ایران در این ماه رکورد ۱۳ ماهه را شکست.
کد خبر : ۱۵۰۲۵۱
صراط:پایگاه داده های کمیسیون اروپا(یورو استات) با انتشار آمار مربوط به مبادلات تجاری اعضای اتحادیه اروپا و ایران در اکتبر 2013 اعلام کرد تجارت ایران و انگلیس در این ماه از نظر ارزش بیش از 2 برابر شده است.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران و انگلیس در اکتبر 2013 با رشد 103 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به 14.03 میلیون یورو رسیده است. مبادلات دو کشور در سپتامبر امسال بالغ بر 6.89 میلیون یورو اعلام شده بود.

ایران و انگلیس اخیرا روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته اند و با توجه به سیاست جدید لندن برای کاهش تنش ها با ایران به نظر می رسد سطح مبادلات دو کشور طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

صادرات انگلیس به ایران در اکتبر سال جاری میلادی با رشد بیش از 2 برابری(افزایش 114 درصدی) نسبت به سپتامبر 2013 مواجه شده و از 5.7 میلیون یورو در سپتامبر به 12.2 میلیون یورو در اکتبر رسیده است.

صادرات 12.2 میلیون یورویی انگلیس به ایران در ماه اکتبر بالاترین رقم صادرات ماهانه این کشور به ایران طی 13 ماه گذشته بوده است.

واردات انگلیس از ایران در این ماه نیز رشد 53 درصدی داشته و به 1.83 میلیون یورو رسیده است. واردات انگلیس از ایران در ماه سپتامبر 1.19 میلیون یورو گزارش شده بود.