۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

زمان تقریبی فینال جام‌حذفی مشخص شد

رئیس کمیته مسابقات فوتبال گفت: کدام موقع امید نمازی به ما زنگ زد و ما برنامه‌های لیگ را به او ندادیم؟
کد خبر : ۱۵۰۲۷۳
صراط:غلامرضا بهروان در حاشیه نشست مدیران رسانه‌ای تیم‌های لیگ برتری در سازمان لیگ در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌های کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال کشورمان مبنی بر اینکه برنامه‌های فوتبال لیگ سومالی و افغانستان هم مشخص است، اما برای فوتبال ایران نه، گفت: همه طوری می‌شود برنامه‌ریزی برای لیگ انجام داد. برنامه ما آماده بوده و هست حالا اینکه آقای کی‌روش فوتبال سومالی و افغانستان را مثال زده فکر نمی‌کنم حرف درستی باشد چرا که این دو کشور نه در فوتبال آسیا جا دارد و نه در جام جهانی حضور دارند. ما می‌توانیم طوری مسابقات لیگ را تمام کنیم که اواخر بهمن ماه تمام شود اما فاصله بین برگزاری بازی‌ها مهم است.

وی ادامه داد: برنامه‌ نویسی برای لیگ برتر یک عمل ریاضی است ما الان تا هفته بیست و یکم لیگ برتر را اعلام کردیم و جام حذفی هم قرار است برگزار شود در این میان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و ما هم قول داده‌ایم تا 20 فروردین بازی‌ها تمام شود و سر موعد که قول دادیم این بازی‌ها را تمام می‌کنیم تا خواسته‌های ایشان را هم رعایت کرده باشیم.

بهروان درباره لغو مسابقات لیگ در دی ماه هم اظهار کرد: ما با علیرضا منصوریان هماهنگی و همراهی خوبی داریم اما به خاطر اینکه بعضی از تیم‌ها در تیم ملی امید بیش از سه بازیکن دارند و درخواست لغو بازی‌هایشان را به ما ارائه کردند ما هم طبق قانون بازی‌ها را برمی‌داریم چرا که اگر بخواهیم با این وضعیت بازی‌ها را انجام دهیم باید بازی‌های معوقه زیادی برگزار کنیم ما هم به جای این موضوع هفته را برمی‌داریم تا بازی معوقه نداشته باشیم.

وی در خصوص فینال جام حذفی هم اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که انجام شده جام حذفی را برگزار می‌کنیم و سعی خواهیم کرد فینال آن قبل از 20 فروردین باشد.

رئیس کمیته مسابقات فوتبال در مورد صحبت‌های کی‌روش مبنی بر اینکه برنامه بازی‌های لیگ محرمانه است،‌گفت: کدام موقع آقای نمازی به ما زنگ زد و ما برنامه‌ها را به ایشان نگفتیم. فکر می‌کنم باید کسانی که برای کی‌روش صحبت‌ها را ترجمه می‌کنند موضوعاتی هم قائل باشند. به هر حال تیم ملی برای ما مهم است اما به شخصه معتقدم که باشگاه‌ها هم حق و حقوقی دارند و حق دارند که نگران باشند.

بهروان افزود: کی‌روش هنوز برنامه بازی‌های دوستانه‌اش را به ما نداده ما چطور می‌توانیم برنامه کامل لیگ را ارائه کنیم حتی AFC هم برنامه‌هایش را اخیرا داده است. اینجا مثل اروپا نیست که برنامه‌هایشان 4 سال به 4 سال باشد. ما دوست داریم به جام جهانی کمک کنیم  اما معذوریت‌هایی هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته مسابقات فوتبال در پایان در خصوص جلسه مربیان لیگ برتری و سرمربی تیم ملی افزود: این موضوع به مدیریت کلان ربط دارد و فدارسیون فوتبال باید آن را انجام دهد. به نظرم باید این نشست برگزار شود و دو طرف در فضای دوستانه تفاهم کنند.
منبع: فارس