۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت خارجه عنوان کرد

آخرین وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده‌شده

قشقاوی با بیان اینکه دیپلمات ربوده شده در یمن زنده است، گفت: روز گذشته ظریف در تماسی با همتای یمنی خود به بررسی وضعیت کنونی نیکبخت پرداخت و و بر حفظ جان این دیپلمات ایرانی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۵۰۳۶۱
صراط: حسن قشقاوی با اشاره به موضوعات مطرح شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر کشته شدن دیپلمات ربوده شده در یمن، گفت: خوشبختانه نیکبخت زنده است، از طرف دیگر قطعا نمی‌توان ادعای برخی رسانه‌ها را مبنای اقدامات وزارت خارجه قرار داد.

وی با اعلام اینکه روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تماسی با همتای یمنی خود به بررسی وضعیت کنونی دیپلمات ربوده شده پرداخت و و بر حفظ جان این دیپلمات ایرانی تاکید کرد، افزود:‌ مسئولان یمنی اعلام کرده‌اند که برای پیگیری دوباره این موضوع کمیته‌ای را تشکیل داده‌اند.

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت خارجه، از سفر هیأت وزارت امور خارجه به یمن خبر داد و گفت: اعزام این هیأت در راستای سفرهای قبلی هیأت‌های ویژه وزارتخانه برای پیگیری وضعیت نیکبخت است، از این رو این هیأت در آینده نزدیک به یمن سفر می‌کند.

نوراحمد نیکبخت، وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد.
منبع: خانه ملت