۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰

دانش آموخته‌های اپل اکنون کجا هستند؟

اندی هرتزفلد یکی از برنامه نویس های اصلی مکینتاش در اوایل دهه 1980 میلادی بود و در طراحی نرم‌افزار سیستم‌عامل نیز همکاری داشته است. روی کارت بیزینس او نوشته شده است: «دانشمند نرم‌افزار»
کد خبر : ۱۵۰۴۵۸




1. اندی هرتزفلد

اندی هرتزفلد یکی از برنامه نویس های اصلی مکینتاش اصلی در اوایل دهه 1980 میلادی بود و در طراحی نرم‌افزار سیستم‌عامل نیز همکاری داشته است. روی کارت بیزینس او نوشته شده است: «دانشمند نرم‌افزار». او در حال حاضر مهندس نرم‌افزار در گوگل است و یکی از طراحان اصلی رابط کاربری حلقه های گوگل پلاس است. 





2. آوی توانیان

آوی توانیان معاون مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر NeXT بود و وظیفه کمک به توسعه سیستم عامل NeXT را نیز بر عهده داشت که بعدها اپل سیستم عامل OS X روی آورد. او در آن زمان به اپل ملحق شد و تا سال 2006 میلادی مدیریت بخش نرم‌افزار را به عهده داشت. در حال حاضر او یکی از شرکای اصلی موسسه سرمایه گذاری  Elevation Partners است.





3. بیل آتکینسان

بیل آتکینسان نیز یکی از اعضای اصلی تیم سازنده مکینتاش اصلی بود. او رابط کاربری های متعددی طراحی کرده است و برنامه های اصلی گرافیک اصلی کامپیوترهای اپل همچون QuickDraw را نوشته است که رابط کاربری گرافیکی مکینتاش و MacPaint – نخستین برنامه طراحی مک - را ایجاد کرد. همچنین HyperCard، نخستین نرم افزار عمومی برای نمایش رسانه های مختلف همچون متن، گرافیک و صدا را نیز او نوشته است. آتکینسان برای مدت طولانی عکاس بود و در حال حاضر به طور اختصاصی در زمینه عکاسی از طبیعت فعال است.





4. بورل اسمیت

بورل اسمیت - دویست و هشتاد و دومین کارمند اپل – نابغه سخت افزار است که مادربورد اصلی کامپیوترهای مکینتاش را طراحی کرده است. مادربورد چاپگر LaserWriter اپل را نیز اسمیت طراحی کرده است. پس از اپل او به همراه یکی دیگر از کارمندان سابق اپل، شرکت Radius را راه اندازی کردند که در زمینه تولید نمایشگر، کارت گرافیک و پردازنده برای کامپیوترهای مک فعال است. اکنون او بازنشسته شده است و در کالیفرنیا زندگی می کند.





5. کلمنت ماک

کلمنت ماک در سال 1982 میلادی به عنوان تیم تولید مکینتاش به اپل پیوست. پس از آن در سال 1985 میلادی، مسوول قسمت خدمات ابتکارات اپل  شد. او در طراحی تبلیغات بازرگانی برای مکینتاش نقش مهمی داشت که در نهایت به یک استاندارد گرافیکی برای کامپیوترهای اپل تبدیل شد. او در سال 1988 میلادی اپل را ترک و موسسه طراحی شخصی خود را راه اندازی کرد.





6. فرد اندرسون

فرد اندرسون از سال 1996 تا 2004 میلادی مسوول ارشد مسایل مالی شرکت اپل بود و این کمپانی را در وضعیت شناور نگه می داشت. او در حال حاضر مدیر موسسه سرمایه گذاری Elevation Partners است.





7. گیل آملیو

گیل آملیو مدیر عامل سابق نشنال سمیکونداکتور در سال 1994 میلادی به گروه مدیران اپل ملحق شد. او در دسامبر سال 1996 نرم افزار NeXT استیو جابز را خرید که منجر به بازگشت دوباره جابز به اپل و اخراج رسمی خود او از اپل شد. سپس او به همراه یکی از موسسان اپل به نام استیو وزنیاک،  شرکتی به نام Acquicor را راه اندازی کردند.





8. گی کاواساکی

گی کاواساکی یکی از چهار مدیر اصلی اپل بود و به همراه برنامه نویس های نرم افزار و طراحان سخت افزار، محصولاتی برای کامپیوترهای مکینتاش می ساخت. او یکی از موسسان اصلی Garage Technology Ventures و Alltop.com است که دنبال کننده موضوعات عمومی است که به صورت آنلاین مورد بحث هستند. در ضمن، نویسنده 10 کتاب نیز هست.





9. هیدی رویزن

هیدی رویزن موسس T/Maker بود که برای سیستم عامل مک نرم افزار تولید می کرد. او حدود یکسال در سال 1996 در اپل به عنوان معاون روابط بین الملل مشغول به کار شد. او  در حال حاضر در سیلیکون ولی با Draper Fisher Jurvetson همکاری می کند.





10. ژان لوئیس گاسه

ژان لوئیس گاسه از سال 1981 تا 1990 میلادی در اپل مشغول به کار بود. او ابتدا مدیر پخش فرانسه اپل و سپس بعد از اخراج جابز در سال 1985 میلادی به عنوان مدیر بخش توسعه مکینتاش، پس از آن هم به عنوان مدیر ارشد توسعه محصولات پیشرفته و بازاریابی جهانی شد. او اکنون یکی از نویسنده های دایمی بلاگ «یادداشت های دوشنبه» است که در مورد رسانه و فناوری می نویسد و یکی از شرکای عمومی الجیس کپیتال است.





11. جوآنا هافمن

جوآنا هافمن، پنجمین عضو برنامه نویس های مکینتاش در سال 1980 میلادی بود و در نوشتن پیش نویس رابط کاربری مک همکاری داشته است. او بعدها با آلیان روزمن، یکی دیگر از گروه توسعه مکینتاش و یکی از کارآفرینان فعلی سیلیکون ازدواج کرد و در حال حاضر با خانواده خود در دره سیلیکون زندگی می کنند.





12. جان اسکالی

جان اسکالی مدیر پپسی بود تا زمانی که استیو جابز او را به عنوان مدیرعامل اپل انتخاب کرد و به او گفت: «آیا می خواهی تا آخر عمر خود فروشنده آب شکردار باشی یا دوست داری دنیا را تغییر دهی؟» او از سال 1983 تا 1993 میلادی مدیر عامل اپل بود. او اکنون شریک موسسه سرمایه گذاری خصوصی برداران اسکالی است. 





13.جان روبینستاین

جان روبینستاین که در ساخت سخت افزار NeXT با جابز همکاری می کرد، به عنوان سرپرست تیم توسعه آی‌پاد وارد شرکت اپل شد و تا سال 2006 میلادی آنجا بود. سپس به موسسه خصوصی Elevation Partners ملحق شد و پس از آن نیز به عنوان مدیر عامل بخش موبایل شرکت پالم مشغول به کار بود که توسط شرکت HP خریداری شد. در ژانویه سال 2012 میلادی اچ‌پی را نیز ترک کرد و هنوز معلوم نیست چه کاری می خواهد انجام دهد.





14. مارک بنویف

مارک بینویف موسس و مدیرعامل Salesforce.com در روزهای نخستین کار خود به عنوان برنامه نویس در بخش مکینتاش اپل خود مشغول به کار بود.





15. مایکل اسپایندلر

در سال 1980 میلادی به اپل ملحق شد و نام مستعار او نیز «دیزل» بود زیرا ساعات طولانی در شرکت کار می کرد. او پیش از اینکه به عنوان مدیر عامل بین سال های 1993 تا 1996 میلادی در پل مشغول شود، سرپرست بخش اروپای اپل بود.  با اینکه در مدت خدمت او اتفاق هایی خوبی همچون PowerPC رخ دادند اما محصولات ناموفقی همچون Newton و کلون های مک نیز در آن زمان توسعه یافتند. اسپایندلر به طور رسمی اخراج و گیل آملیو جایگزین او شد.