۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸

درخواست آیت‌الله مکارم از نیروی انتظامی

یکی از مراجع تقلید شیعیان از نیروی انتظامی خواست در برابر موج فساد و ناامنی در جامعه حالت انفعالی به خود نگیرد.
کد خبر : ۱۵۰۴۶۲
صراط:  آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عصر سه شنبه در دیدار سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا و جمعی از فرماندهان دوره بصیرت ناجا اظهار کرد: ماهیت جمهوری اسلامی متشکل از دو رکن جمهوریت و اسلامیت است که این دو در کنار هم پیام‌‌های بسیاری دارد.

وی گفت: در بعد جمهوریت مردم باید در تمام سطوح حکومتی چه مستقیم و چه غیرمستقیم سهیم باشند.

به گفته این مرجع تقلید تمام برنامه‌های کشور باید همگام با آموزه‌های دینی باشد و برای درک درست این حکومت باید اسلام را به درستی درک کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی، آمار را بهترین راه برای بررسی وضع جامعه دانست و گفت: آمار‌ها باید درست باشد نه این که مثل آمار‌های قبلی کشور را با مشکل مواجه کند.

تقدیر از فعالیت‌های ناجا

وی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی نیروی انتظامی را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: ارتباط نیروی انتظامی با مردم بیشتر از سایر نهادها است و این جای شکر دارد و نشانه تقویت بنیه‌های حکومت و نظام جمهوری اسلامی است.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مسئله امنیت در جامعه بشری حرف اول را می‌زند، گفت: تا امنیت نباشد چیزی نخواهد بود و اتفاقا در مسائل اعتقادی و معنوی هم باید آنقدر پیش برویم که حالت آرامش پیدا کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به فرماندهان ناجا گفت: خداوند به شما توفیق داده متولی مهمترین ارکان جامعه هستید و تولیت این رکن اساسی جامعه اسلامی به دست شما سپرده شده است. این خدمت مهمی برای نظام است که هر قدر شکر این نعمت را بدانید به‌جاست.

وی به گسترش برنامه‌های تخریبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در زمان ما بر اثر پیشرفت صنعت، رسانه‌ها هم خیلی گسترده شدند؛ رسانه‌هایی که همه چیز دنیا را در همه جای جهان پوشش می‌دهند.

این مرجع تقلید گفت: اگر از رسانه‌ها به درستی استفاده شود بهترین نعمت است ولی بیشترین استفاده را در مسیر غلط می‌کنند و این باعث ایجاد ناامنی می‌شود و برنامه‌های پلیس را سنگین‌تر می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید به موازات گسترش رسانه‌ها، روز به روز قوی‌تر شود و هیچ وقت در برابر موج فساد، ناامنی و کارهای خلاف حالت انفعالی نگیرد.

خدا مدافع نظام است

مفسر قرآن کریم با بیان آیاتی از کلام الله مجید پیرامون اهمیت برقراری امنیت در جامعه گفت: اگر در کارمان ایمان داشته باشیم خداوند مدافع ماست.

وی با اشاره به توفیق‌های الهی که شامل نظام جمهوری اسلامی شده است اظهار کرد: بارها تجربه کردیم که چه حوادث تلخی برای این کشور پیش آمد، چه نقشه‌های شومی برای نظام کشیده بودند، در جنگ چه برنامه‌هایی علیه جمهوری اسلامی داشتند ولی خداوند کمک کرد و اگر ما خالصانه در سایه قرآن فعالیت کنیم مطمئن باشید خداوند کمک می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تقویت تربیت دینی در جامعه را مهم دانست و با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در کشور اظهار کرد: با وجود تحریم‌های فراوان روز به روز شاهد اختراعات و ابداعات در کشور هستیم و اگر در سایه اسلام، تربیت دینی توسعه یابد، جهش‌وار در دنیا حرکت خواهیم کرد.

برنامه‌های فرهنگی را محدود نکنید

این مرجع تقلید خواستار توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیروی انتظامی شد و گفت: بخش زیادی از مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه شامل امنیت اخلاقی و ظاهری به نیروی انتظامی ارتباط دارد. گرچه بعضی‌ها اصرار دارند وظایف شما را محدود کنند ولی فعالیت‌های شما محدود نمی‌شود و موفق خواهید شد.
منبع: مهر