۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵

هاشمی: صنعت‌گران زیادی در راه ماندند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا می‌داند ایران کشور ماجراجویی نیست و سلاح هسته‌ای نمی‌سازد.
کد خبر : ۱۵۰۵۰۶

صراط: آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی امشب در ادامه سفر به رفسنجان در دیدار با جمعی از روحانیان در منزل حجت‌الاسلام محمد هاشمیان، امام جمعه فقید رفسنجان با ابراز رضایت از پیشرفت‌های کشور از گذشته‌های دور تا به امروز، اظهار داشت: زمانی بود که طی سفری به منطقه رفسنجان روی زمین‌های کویر راه می‌رفتیم و به وزیر کشاورزی گفتم اگر پا برهنه روی این زمین راه برویم پای ما می‌برد، اما از همین زمین‌ها کشاورزان پسته به عمل می‌آورند، زیرا مردم این خطه با کار و تلاش و فکر بار آمده‌اند.

وی ادامه داد: امروز هم این تلاش‌ها کم نشده است، اما مشکلاتی در کشور بروز کرد و صنعت‌گران زیادی در راه ماندند و بدهی‌های زیاد با بهره‌های بالا به بانک‌ها بر گردنشان مانده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اما این شرایط می‌تواند، امتحان الهی باشد که هم امتحان فردی و هم اجتماعی است و مردم ما در تمام دوران‌ها از امتحان‌ها سربلند بیرون آمده‌اند و شرایط سخت را پشت سر گذاشته‌اند.

هاشمی‌رفسنجانی به ضعف مدیریت در دولت قبلی اشاره کرد و اذعان داشت: شاید در بعضی موارد حسن نیت داشته‌اند، اما سیاست خارجی ما ضعیف بوده است.

وی عنوان کرد: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده از بین 4 هزار طرح تنها تعداد اندکی طرح را می‌تواند، پشتیبانی کند، اما مردم مایوس نباشند، درست است، تحریم‌ها کمرشکن است، اما تمام می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: دنیا می‌فهمد، ایران کشور ماجراجویی نیست، وقتی می‌گوید، سلاح هسته‌ای نمی‌سازد، راست می‌گوید، وقتی رهبر ما استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، حقیقت است و دشمنان هم کم‌کم می‌فهمند، اما دشمن، دشمن است، آدم نادان، نادان است.

وی در پایان بر داشتن صبر مستمر مردم تأکید کرد و یادآور شد: به واسطه صبری که مردم داشته‌اند و هوشیاری که به خرج داده‌اند، طولی نمی‌کشد که خداوند رحمتش را نازل می‌کند و مشکلات حل می‌شود و وضعیت به صورت مطلوب درمی‌آید.

منبع: فارس