۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵

معاون روحانی:رهبری با کسی تعارف‌ندارند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه را براساس روند مذاکرات ژنو تنظیم نکردیم، گفت: باید برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشیم و برای مقابله با تشدید تحریم‌ها تدبیر کنیم.
کد خبر : ۱۵۰۵۱۲

صراط: محمدباقر نوبخت امشب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز برای توجه کردن و تحلیل مشکلات به استان کرمانشاه آمده‌ام.

نوبخت ادامه داد: سال‌ها پیش برای کرمانشاه همچون شما مدیران تصمیم می‌گرفتیم و فراموش نمی‌کنم روزی که در جای جای شهر آتش بمباران دشمن مشاهده می‌شد و امروز پس از 25 سال همان دردها به نوعی دیگر وجود دارد.

سخنگوی دولت گفت: سفر مقام معظم رهبری بارقه‌های امید را در دل مردم کرمانشاه ایجاد کرد و باید شرایط مناسب برای اجرای کامل مصوبات سفر رهبری فراهم شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مشکلات موجود باید با همکاری مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید گامی برداشت که مدیریت اجرایی توانمند از شروط لازم برای حل مشکلات و عنصر تعیین‌کننده در این زمینه منابع مالی است.

نوبخت با بیان اینکه سه منبع مالی در اختیار داریم که باید به‌صورت ضمیمه از آنان برای رفع مشکلات استفاده شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در شرایط خوش‌بینانه 11 هزار میلیارد دلار تا پایان سال به‌دلیل محدودیت منابع برای کارهای عمرانی در بین دستگاه‌ها توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده نسبت به رقم مصوب 37 درصد کمتر است، افزود: اعتبارات جاری و هزینه‌ای بدون استانداری و آبفا 22 درصد در کرمانشاه رشد داشته و کرمانشاه 73 طرح استانی و ملی دارد که با بیش از 157 میلیارد تومان می‌توان آن‌ را اجرا کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور سهم استان کرمانشاه را 2.85 درصد اعتبارات دانست و تصریح کرد: منطق ما برای اختصاص بودجه‌های عمرانی میزان پیشرفت پروژه‌هاست که از بین 2 هزار و 900 طرح موجود در کشور، 184 طرح بیش از 80 درصد و 62 طرح بین 20 تا 80 درصد پیشرفت در استان کرمانشاه وجود دارد.

نوبخت با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق از عملکرد خود دفاع می‌کنیم، چرا که کار خلافی نکرده‌ایم، تأکید کرد: لایحه یعنی پیشنهاد و باید نظرات نمایندگان را در این مورد بشنویم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه هنوز قانون نشده و ما پیشنهاد داده‌ایم که مجلس باید آن‌ را اصلاح کند و در نهایت حرف آخر را بزند، گفت: ما بودجه غیرشفاف نبستیم و با اعتقاد به کار خود در کمیسیون تلفیق حاضر می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشیم و برای مقابله با تشدید تحریم‌ها تدبیر کنیم و در این راه 35 میلیارد دلار منابع و تسهیلات خارجی در اختیار داریم.

نوبخت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، گفت: رهبری با کسی تعارف ندارند و نسبت به نتایج مذاکرات اعتراضی نداشته‌اند و هیچ‌کس حق ندارد جلوتر از رهبری باشد.

نوبخت معتقد است، رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران با غرب هراس دارد و باید بسیار مقتدرانه از مواضع ملت دفاع کرد، هرچند ممکن است مذاکرات بالا و پایین داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما بودجه را براساس روند مذاکرات ژنو تنظیم نکردیم و خود را برای بدترین حالت آماده کرده‌ایم و برای اقتصاد کشور برنامه داریم.

نوبخت با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، گفت: بیش از 20 میلیارد دلار و 10 هزار میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی برای فعال شدن بخش خصوصی در کنار بخش دولتی داریم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تعادل منطقه‌ای و جبران نابرابری برنامه می‌خواهد و همه باید برای رفع مشکلات کمک کنیم.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم