۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

واکنش حامیان فتنه به عهدشکنی آمریکا +تصاویر

در حالی که تحریم‌های مغرضانه آمریکا علی‌رغم توافقات ژنو همچنان اعمال می‌شود، عوامل رسانه‌ای جریان فتنه با توجیه عهدشکنی آنان خوش خدمتی تمام و کمالی در برابر لابی صهیونیستی آیپک به نمایش می‌گذارند.
کد خبر : ۱۵۰۶۲۵
صراط:  بعد از اقدام تامل‌آمیز آمریکا در اجرای تحریم‌های جدید که توافقنامه ژنو را تحت‌الشعاع قرار داد، رادیو فردا ارگان رسانه‌ای سازمان سیا همراه با بی‌بی‌سی فارسی به تکاپو افتاده و با مصاحبه با کارشناسان سیاسی سعی در توجیه این رفتارهای خصمانه امریکا می‌کند.

اما در کنار آن یکی از کارشناسان این رادیو  تحریم‌ها را ناشیانه‌ترین اقدام دولت آمریکا خوانده و گفت وزارت خزانه‌داری یکی از 15 وزارتخانه‌ای است که مستقیم زیر نظر رئیس‌جمهور آمریکا اوباما اداره می‌شود و بهانه دولت در فشار کنگره و این‌ها در چنین تصمیمی دخیل نبوده و سایر بهانه‌ها هم برای گذشته است چرا باید تحریم شوند؟  اعمال چنین تحریمی خلاف عقل و روح توافقنامه ژنو است"


از سوی دیگر امید معماریان روزنامه نگار حامی فتنه پناهنده به آمریکا با نمایش خوش خدمتی در حمایت از لابی صهیونیستی آیپک در تحریم‌های جدید آمریکا با حمله به مقامات وزارت خارجه کشورمان عهد شکنی وزارت خارجه آمریکا را خلاف توافق و تعهد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ژنو نمی‌داند.
 
با توجه به اینکه طبق قوانین بین‌المللی و كنوانسيون شيكاگو فروش قطعات و لوازم یدکی هواپیماهای مسافربری نباید شامل تحریمها باشد وزارت خزانه داری دولت آمریکا بر خلاف تمامی توافقات جهانی و همچنین برخلاف تعهدش در توافقنامه 5+1 بر عدم تصویب تحریم‌های جدید بر ضد ایران 19 شرکت و فرد حقیقی را به علت فروش لوازم یدکی به هواپیمایی ماهان تحریم کرد.

این عهد شکنی طرف آمریکایی باعث خروج اعتراضی هیئت ایرانی به سرپرستی آقای عراقچی از گفتگوهای کارشناسی وین و بازگشت آنان به تهران شد.

نقض تعهد آمریکا در عدم تحریم جدید بر ضد ایران در مذاکرات 5+1 موجب اعتراض یکی از اعضای 5+1 شد و حتی بی‌بی‌سی در مصاحبه با یک کارشناس روابط بین‌الملل این تحریم‌ها را عهدشکنی آشکار آمریکا خوانده است و امّا امید معماریان روزنامه نگار نشریات زنجیره‌ای که مدتی است به آمریکا پناهنده شده و در رسانه‌های دشمن کشورمان به مزدوری مشغول است در نقش وکیل مدافعی پر حرارت از تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد هم‌وطنانش دفاع کرده و آن را ناقض تعهد آمریکا نمی‌داند.



معماریان که تا چندی قبل در روزنامه‌های زنجیره‌ای شرق، حیات نو، یاس و.. مشغول به‌کار بوده و بعد از فرار از کشور و پناهندگی به آمریکا هم اکنون با رسانه‌های غرب نظیر رادیو فردا،بنیاد خانه آزادی زیر مجموعه سازمان سیا  مطلب می‌نویسد در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشته است: "خانم افخم سخنگوی محترم وزارت خارجه، این حرف‌ها چیه می‌زنی که "تحریم‌های جدید آمریکا خارج از توافق نامه ژنو" است؟

آخه اینو از کجا آوردی؟" معماریان همچنین به موضع معاون وزیر خارجه آقای عراقچی اعتراض کرده و نوشته است: " آقای عراقچی هم که گفته این تحریم‌ها «خلافه روح توافق ژنو» بوده است. ولی برادر من، «روح توافق» دیگر چه صیغه است؟ توافق یک متن مشخص است، در مورد روحش که صحبتی نشده بود؟"

معماریان در آخر با ابراز امیدواری و حمایت از اربابان آمریکایی‌اش نوشته است: "امیدوارم فردا تیتر اول روزنامه‌ها نباشه که آمریکا توافق ژنو را زیر پا گذاشت."




حتی دوستان این مزدور رسانه‌ای آمریکا در زیر نوشته او در فیس‌بوک به تندروی او انتقاد کرده‌اند و تحریم‌های آمریکا را بعد از توافق ژنو را احمقانه خوانده‌اند، معماریان در پاسخ به ایرادات دوستانش با نمایش خوش خدمتی در دفاع از لابی صهیونیستی آیپک در آمریکا از تصویب تحریم‌های جدید بر ضد هم‌وطنانش تحت عناوین مختلف دفاع کرده است.