۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

ناسازگاری تکنولوژی با فرهنگ ایرانی

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: در حال حاضر بسیاری از تکنولوژی‌های جدید از کشورهای دیگر که بعضاً هیچ سازگاری با فرهنگ ما نداشته وارد می‌شوند و در برخی از زمینه‌ها فرهنگ‌سازی موفقی صورت نگرفته است.
کد خبر : ۱۵۰۶۴۰
صراط:رضا حیدریان پیش از ظهر امروز در همایش تکریم خانواده و کاهش آسیب‌ها در تالار شهید بهشتی شهر کرمانشاه اظهار داشت: خانواده یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین نهاد‌های تاثیرگذار در جامعه است.

وی تصریح کرد: اساس‌نامه ما به‌عنوان یک فرد مسلمان، قرآن بوده و برای تمام مشکلات از جمله مسائل خانوادگی در قرآن کریم راه‌کارهای فراوانی وجود دارد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه، در دنیای مدرن و ماشینی کنونی برای استحکام کانون خانواده باید قدم‌های جدی برداشته شود تا خانواده‌ها قربانی سوءاستفاده از علم و تکنولوژی‌های جدید نشوند.

حیدریان با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از تکنولوژی‌های جدید از کشورهای دیگر که بعضا هیچ سازگاری با فرهنگ ما نداشته وارد می‌شوند، تاکید کرد: در برخی از زمینه‌ها فرهنگ‌سازی موفقی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که جامعه‌ای عاری از موارد سوء از جمله اعتیاد، خیانت، جنایت و... باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را ناشی از سوءمدیریت در خانواده‌ها و عدم اعتنا به ارزش‌ها عنوان کرد.

حیدریان تاکید کرد: فرهنگ بیگانه با باورهای اصیل و آموزه‌های اخلاقی ما تطابق کامل ندارد و ما باید با برجسته کردن نقاط قوی در فرهنگ خویش، جامعه و نسل جدید را به‌سوی تاثیرپذیری صحیح سوق بدهیم.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از تکنولوژی در جامعه، اذعان داشت: باید با توجه به فرهنگ و ارزش‌های حاکم بر جامعه و شکل صحیح استفاده از تکنولوژی، به افراد جامعه آموزش دهیم.
منبع: فارس