۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
در مناظره دانشجویی مطرح شد

ریشه مشکلات فعلی در فتنه 88 است

مناظره دانشجویی با عنوان «از تحریم تا مذاکرات ژنو» شب گذشته با حضور دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۰۶۵۱
صراط: رضا عابدینی، کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته در مناظره دانشجویی با عنوان «از تحریم تا مذاکرات ژنو» که در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه رای دولت رایی شکننده است، بیان داشت: روحانی در ابتدای انتخابات گفت من کلید دارم و نه داس؛ اما امروز اقداماتی مخالف آن را از وی مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرارداد ژنو غیر شفاف و تفسیرپذیر است و من آینده روشنی برای مذاکرات مشاهده نمی‌کنم.

امام (ره) مخالف تسخیر سفارت آمریکا بود!!

در ادامه این مناظره قنبری، فعال دانشجویی با اشاره به اینکه‌ امام (ره) مخالف تسخیر سفارت آمریکا بودند، تصریح کرد: تنها چند ماه بعد از پیروزی انقلاب گروهی دانشجو به صورت خود خواسته وارد سفارت و خاک کشوری می‌شوند با این پوشش که ما می‌خواهیم جاسوسان را دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: در بدو انقلاب برای دستگیری جاسوسان به خاک یک کشور تجاوز و اسم آن را انقلاب دوم گذاشتیم، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و نمی‌توان بیش از 400 روز 60 نفر از اعضای سفارت را بازداشت کرد.

قنبری بیان داشت: در صحیفه انقلاب مطرح شده که امام(ره) از این مسئله با خبر نبودند و هنگامی که مطلع شدند از آن استقبال نکردند!!

 به جای بهانه‌گیری بی‌مورد باید دید دولت چه می‌کند

در ادامه مقدسی، یکی دیگر از فعالان دانشجویی گفت: دولت تدبیر و امید با اکثریت آرا بر سر کار آمد و از همان ابتدا آمارهای واقع‌بینانه‌ای برای مردم بازگو کرد.

وی ادامه داد: در گزارش 100 روزه به همین منوال بود و این گزارش شرایط بحرانی کشور را از لحاظ اقتصادی نشان می‌دهد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی به جای بهانه‌گیری باید دید که آیا دولت می‌تواند به تعهدات خود عمل کند یا خیر خاطرنشان کرد: مذاکرات با تایید مقام معظم رهبری پیش رفته و رهبر انقلاب قبل از مذاکرات سخنرانی و حمایت خود را از دولت اعلام کردند.

  

ریشه مشکلات فعلی در فتنه 88 است

عابدی، کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ریشه مشکلات فعلی را باید در فتنه 88 جست‌وجو کرد، بیان داشت: فتنه 88 باعث شد کشور به مدت هشت ماه دچار مشکل و مخاطره شود و اکثریت تحریم‌های جدی غرب علیه ایران بلافاصله بعد از فتنه بوده است.

وی تاکید کرد: کسانی که بحث آزادی سران فتنه را مطرح می‌کنند، درصدد هستند دانشگاه را به آشوب بکشانند؛ در حالی که این فتنه‌گران فضای کشور را به مخاطره کشیده و دنیا را جری کردند.


فتنه گران باید محاکمه شوند

عابدی با بیان‌ اینکه فتنه گران باید محاکمه شوند، بیان داشت: آنان باید محاکمه شوند و به افکار عمومی پاسخ دهند.

 

ادعای مخالفت امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی دروغ است

عبدالسلامی در ادامه این نشست گفت: ایالات متحده خود به ارتباط و نقش آمریکا در کوتای 28 مرداد اعتراف کرده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در هر سفارتخانه‌ای تنها چند نفر مشغول فعالیت هستند؛ اما در سفارت آمریکا حدود 60 نفر فعالیت می‌کردند و سوال این جاست که این تعداد افراد در سفارت چه می‌کردند؟

وی با بیان اینکه به اعتقاد من دانشجویان آن دوره بهترین اقدام ممکن را کردند، تصریح کرد: چنانچه در آمریکا شخص یا گروهی جاسوسی کنند آمریکا با آنان چه برخوردی خواهد داشت؟

عبدالسلامی با تاکید بر اینکه ادعای مخالفت امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی دروغ است، بیان داشت: امام (ره) از این اقدام تعبیر انقلاب دوم را به کار بردند که از انقلاب اول نیز مهم‌تر است؛ زیرا در این برهه بود که جهت گیری انقلاب مشخص شد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه چنانچه مذاکرات را همین امروز قطع کنند صددرصد به نفع ما خواهد بود، گفت: آمریکا و تیم وی به دنبال شکستن شکوه و ابهت ایران هستند و ما نباید اجازه این اقدام را به آنان دهیم.

وی ادامه داد: چنانچه با قوانین خود در زمین آنان بازی کنیم قطعا پیروز خواهیم بود؛ اما چنانچه با قوانین و اصول آنان در زمین آنان بازی کنیم قطعا شکست نصیب ما خواهد شد.

 

حداقل پیام مذاکرات عدم جنگ طلبی ایران است

در ادامه قنبری با اشاره به اینکه دشمن دائمی ایران، رژیم اشغالگر اسرائیل است، تصریح کرد: در تاریخ دو مهر سال جاری در مذاکرات تنها اسرائیل بود که از پای میز برخواست که رسانه‌های غربی در تشریح این اقدام آن را نشانه جنگ طلبی اسرائیل دانستند.

وی بیان داشت: بنابراین مشاهده می‌کنید این مذاکرات چنانچه نتیجه دیگری نداشته باشد حداقل این نتیجه را خواهد داشت که ما به دنبال صلح هستیم.

 

چنانچه آمریکا توانایی داشت کشور خود و متحدانش را سامان می‌داد

عبدالسلامی گفت: امروز اقتصاد در دنیا دچار مخاطره است چنانچه آمریکا توانایی بهبود وضع اقتصاد ایران را داشت ابتدا اقتصاد خود و متحدانش را سامان می‌داد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه تمامی تحریم‌ها برداشته شود، تنها پنج درصد از مشکلات کشور حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: جهت حل مشکلات کشور باید از داخل شروع کرد و اینکه برخی عنوان می‌کنند با حذف تمامی تحریم‌ها 20 تا 30 درصد مشکلات کشور حل خواهد شد، اشتباه است.


چرا دولت دو روز قبل از مذاکرات از خزانه خالی سخن می‌گوید؟

عابدی با بیان اینکه آمریکا نمادی از استکبار است، تصریح کرد: ممکن است 10 سال آینده این نماد از آن کشور چین، روسیه و یا هر کشور دیگری شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: نقد ما به روحانی این است که چرا دو روز قبل از مذاکرات از خزانه خالی سخن می‌گویند؟