۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

تاکید آیت‌الله گلپایگانی به بازگردانی موقوفات حکومت پهلوی

یکی از مراجع عالیقدر در قم با تأکید بر احیای بسیاری از موقوفاتی که در زمان حکومت پهلوی سندسازی شده و از حالت وقف خارج شده است، گفت: وظیفه‌ مسئولان این است که آنها را احیا کرده و به حالت اولیه‌ وقف برگردانند.
کد خبر : ۱۵۰۶۷۱

صراط: به نقل از دفتر آیت الله صافی، این مرجع تقلید در این دیدار با رئیس سازمان حج و اوقاف ضمن آرزوی توفیق برای مسئولان سازمان اوقاف اظهار کرد: همه‌ این برنامه‌ها، اسباب عظمت دین است و باید به گونه‌ای صحیح عمل شود تا موجب رضایت خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود.

وی برنامه‌های سازمان اوقاف را باعث افتخار دانست و ادامه داد: از قدیم الایام نیز چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شده است و در رشته‌های مختلف مطرح بوده است که باید به این برنامه‌ها ارزش و اهمیت قائل شد.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: نخستین وقف‌کننده حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بوده است و ایشان موقوفه داشتند و از همان زمان تا به امروز در رشته‌های مختلف این سنّت پسندیده در بین مردم رواج داشته است.

این مرجع تقلید با تأکید بر حفظ و احیای موقوفات اظهار داشت: هر چه این مطالب رونق بیشتری داشته باشد برای هدایت مردم مؤثر است و همه‌ مردم ازاین آثار بهره‌مند و مستفیض خواهند شد. مخصوصاً‌ امامزاده‌ها  که آبادانی آنها در ترغیب مردم به حضور در آن مکان‌های مقدس مؤثر است.

وی ضمن تأکید بر احیای بسیاری از موقوفاتی که در زمان حکومت پهلوی سندسازی شده و از حالت وقف خارج شده است بیان کرد: وظیفه‌ مسئولان این است که آنها را احیا کرده و سندهای جعلی آنها را باطل کرده و به حالت اولیه‌ وقف برگردانند.

آیت الله صافی گلپایگانی وقف را فرهنگی نشأت گرفته از تعالیم ائمه‌ طاهرین علیهم السلام دانست و افزود: وقف در اسلام صدقه‌ جاریه است و حضرات معصومین علیهم السلام به آن بسیار اهمیت می‌دادند که باید این سنّت حسنه درمیان پیروان آنها باقی بماند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته اظهار کرد: با خلوص نیت به تلاش‌ها و فعالیت‌های خود ادامه دهید و در این کار رضایت خاطر حضرت بقیة‌الله الاعظم اروح العالمین له الفدا را در نظر داشته باشید که ان‌شاءالله آن وجود مبارک از این کارها خوشحال و خشنود شوند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خدمت معظم له ارائه کرد.

منبع: فارس