۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱

هاشمی:بایدازهرگونه افراط و‌تفریط‌پرهیزکرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از هرگونه افراطر و تفریط پرهیز کرده و با اعتدال برای بهبود وضعیت کنونی کشور تلاش کرد.
کد خبر : ۱۵۰۷۲۵
صراط: آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش در مسجد جامع بهرمان در جمع مردم زادگاهش با ابراز خرسندی از دیدار با همشهریانش گفت: طبیعی است که اینجا دلبستگی داشته باشم بهرمان جایی است که متولد شده و جوانیم را گذرانده ام و در طول سالیانی که مشغول تحصیل بودم چند ماهی از قم به اینجا می آمدم.

وی با اشاره به اینکه وقتی اینجا آمدم احساس خوبی به من دست داد و از الطاف و محبت های شما تشکر می کنم و افزود: امیدوارم که بتوانم در شرایط موجود به برخی از خواسته های شما جامه عمل بپوشانم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اکنون امکاناتی از قبیل مدرسه، بهداری، شورا و شهرداری داریم اما اینها به اندازه حقتان نیست و شاید به خاطر ما، دولت قبل مایل نبود به شما کمک کند حتی به رفسنجان و شرکت پسته هم کمک نمی کرد.

وی ادامه داد: شما ملتی بودید که خودتان شهر و روستایشان را آباد کردید و حتی به دیگران کمک می کنید و اینها چیزهایی است که اسلام از ما می خواهد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اذعان داشت: البته امکاناتی از قبیل آب، برق و گاز که همه دولت ها موظف به ارائه آنها به مردم هستند در اختیار اهالی این شهر قرار گرفته است. اما اکنون باید وضعیت آب، راه ها و بهداشت و درمان و دانشگاه این منطقه را بهبود ببخشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش پسته در اقتصاد نوق گفت: با رونق کشاورزی این منطقه و رفع مشکلات پسته کاران و کارهای دیگر نیز رونق گرفته و شغل ایجاد می شود که البته این امر بدون تامین آب امکان پذیر نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: با برخی مسئولین مرکز در حال مذاکره برای حل مشکل کم آبی این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: بهرمان از محدود شهرهای کوچک کشور است که دانشگاه و خوابگاه دانشجویی در آن وجود دارد و این امر با همت فردی متدین و خیر و علاقمند به دانش ساخته شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم دوبانده شدن جاده نوق گفت: برای این امر مردم و مسئولین باید با همکاری کنند.

در این سفر جای مرحوم شیخ محمد هاشمیان خالی است و همیشه اولین جایی که موقع سفر به رفسنجان می رفتم خانه ایشان بود واین عالم تاثیر زیادی در منطقه داشت و از نظر معنوی نیز هدایتگر خوبی بود.

وی ادامه داد: منطقه نوق از نظر فرهنگی افتخارات زیادی دارد و اهالی این منطقه بیش از همه مقلد امام بوده و در همه صحنه ها حضور داشتند و این سلامت فرهنگی ارزش بالایی دارد.

وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی در بهرمان اذعان داشت: این مشکل در همه شهرهای ایران وجود دارد و در این چند وقت اخیر در همه جای کشور به جز  این منطقه بارندگی داشتیم و باید فکری جدی برای کم آبی استان کرمان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باغ های پسته در منطقه ریگزار هستند و مردم با پول خودشان چاه حفر کرده و منطقه را آباد کردند و حیف است منطقه دوباره به حالت اول برگردد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یاداور شد: مردم رفسنجان و نوق در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار بی نظیری را ایفا کرده و سنگ تمام گذاشتند و بیش از هزار شهید را تقدیم نظام کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و سوء مدیریت ها شرایط مشکلی داشتیم اما برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باعث شد راه ها تا حدودی باز شود و اکنون مردم قدر ارتباط با دنیا و استقلال رو بیشتر می دانند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ایران از نظر علمی در جایگاه خوبی قرار دارد گفت: دانشگاه آزاد حدود یک میلیون و  700 هزار دانشجو و پنج میلیون فارغ التحصیل دارد.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت کشور عاقل باشد و افراط و تفریط نداشته و تند نداشته و معتدل باشد می توانیم به جاهای خوبی برسیم و اگر امیدوارم وضعیت کشور با تلاش مسئولین بهبود پیدا کند.

در حالی که حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گلزار شهدای شهر بهرمان نوق جزء برنامه های سفر وی به شهرستان رفسنجان اعلام شده بود اما به دلیل ازدحام جمعیت تحقق این برنامه میسر نشد.آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از اتمام سخرانی در جمع مردم بهرمان شهرستان رفسنجان را به قصد کرمان ترک کرد.

فردا پنجشنبه جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان برگار شده و سپس رئیس مجمع تشخیص مصلخت نظام در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی می کند.همچنین در ساعت سه بعداز ظهر آیت الله رفسنجانی با حضور در مصلی کرمان در جمع مردم کرمان سخرانی خواهد کرد.
منبع: مهر