۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
پرونده رفتار بد با مرد بیمار در انگلیس جنجال به پا کرد

فیلم آزار یک بیمار در بیمارستان ضبط شد

پرونده آزار یک بیمار در بیمارستان جنجالی به پا کرد. در فیلم ضبط شده از وضع یک بیمار آسیب مغزی در بیمارستان سوناکس انگلیس، مشخص شد کادر پزشکی نسبت به او بی‌توجهی و رفتارهای غیرانسانی داشته‌اند.
کد خبر : ۱۵۰۸۰۹
صراط: این فیلم پس از آن که بیمار درباره رفتارهای ناشایست کادر پزشکی به همسرش شکایت کرد، به صورت پنهانی توسط او ضبط و سپس پخش شد. همسر بیمار ابتدا این فیلم را به پلیس نشان داد و پلیس با مراجعه به بیمارستان، از پزشکان خواست بیمار را به بخش دیگری منتقل کنند.

در این فیلم مشاهده می شود یکی از کارکنان بیمارستان لوله غذای بیمار را با یک خودکار تمیز می کند. یکی دیگر از پرستاران به او نوشیدنی می دهد، در حالی که به او رژیم غذایی سختی داده شده و نباید یک ماه هیچ غذایی از طریق دهان به او برسد. این بیمار در فیلم در حالی که کمک می خواهد، می گوید «اینجا دارم می میرم». پوشک های او به مدت طولانی عوض نمی شد و او در وضع بدی به سر می برد. یکی از سخنگویان بیمارستان گفته محتویات این فیلم تکان دهنده و باورنکردنی است.

«بینی»، همسر گرنت کلارک، مردی که از آسیب مغزی رنج می برد، بعد از شنیدن گلایه های شوهرش از بدرفتاری در بیمارستان، تصمیم به فیلمبرداری پنهانی گرفت. بیمار بعد از خونریزی مغزی، کنترل طرف چپ بدنش را به طور کامل از دست داد و در بخش توانبخشی بیمارستان بستری شد. همسر او گفته وقتی فیلم را دیده، شوکه شده و باور نمی کرد چنین رفتاری با همسرش شده باشد.

او می گوید: همسر من بی دفاع روی تخت دراز کشیده بود و جان او برای کارکنان بیمارستان ارزشی نداشت.

کلارک که یک متخصص آی.تی است، سال گذشته بر اثر سکته در محل کارش دچار آسیب مغزی شد. او پیش از آن که به بیمارستان سوناکس در کنت فرستاده شود، در دو بیمارستان معالجه شده بود اما در این بیمارستان حال او روز به روز بدتر می شد.

همسرش می گوید: «او افسرده شده بود و حالش هر روز وخیم تر می شد و ما نگرانش بودیم. وقتی به ملاقات او می رفتیم، بوی بدی می داد، چون کارکنان به وضع بهداشت او رسیدگی نمی کردند. او را تمیز نمی کردند. حمام نمی بردند. دندان هایش را مسواک نمی زدند و پوشک او را عوض نمی کردند.

من بارها تذکر دادم اما هیچ نتیجه ای نداشت و کسی به حرف من گوش نمی داد. من هم تصمیم گرفتم فیلم بگیرم و از مقامات دیگر درخواست کمک کنم. بار آخری که به دیدار شوهرم رفتم، مدت شش​هفته بود حمام نشده بود.»

گرنت چهار ماه در این بیمارستان بستری بود و همسرش می گوید در این مدت نگرانی های خود را بارها با مسئولان بیمارستان در میان گذاشته ولی هیچ کس پاسخ مشخصی به او نداده بود.

خانواده کلارک اکنون 26 شکایت علیه دست اندرکاران بیمارستان و مسئولان خدمات اجتماعی طرح کرده اند. آقای کلارک به بخش دیگری منتقل شده و شکایت های او در دادگاه رسیدگی می شود.

سخنگوی بیمارستان درباره این واقعه گفت: «ما نیز در مورد آنچه در فیلم دیدیم، در شوک هستیم. نوامبر گذشته پس از طرح شکایت این خانواده، سه نفر از کارکنان بیمارستان از کار خود تعلیق شدند. ما با خانواده بیمار تماس گرفتیم و ابراز همدردی کردیم. یکی از این سه نفر، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

پلیس اعلام کرده از میان 26 شکایت مطرح به 22 شکایت رسیدگی شده و تحقیقات درباره سایر شکایت ها ادامه دارد.
منبع: جام جم