۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
فرمانده ارتش:

سوخت جامد و موشکی ما عمل صالح است

امیرسرلشکرعطاءالله صالحی صبح امروز(پنجشنبه) در اختتامیه سی و سومین مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط ولی فقیه ملقب به کلمه طیبه شده است و این شعر و توصیف زبانی نیست، گفت: سوخت جامد و موشکی ما برای عزت و حرکت به سمت جلو، عمل صالح است.
کد خبر : ۱۵۰۸۲۹
صراط: امیرسرلشکرعطاءالله صالحی صبح امروز(پنجشنبه) در اختتامیه سی و سومین مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط ولی فقیه ملقب به کلمه طیبه شده است و این شعر و توصیف زبانی نیست، گفت: سوخت جامد و موشکی ما برای عزت و حرکت به سمت جلو، عمل صالح است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم در ابتدا ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات و با اشاره به اهمیت استمداد از فرهنگ عاشورایی گفت: قرآن کریم کتاب عظیم الهی، ‌نازل شده‌ای از یک حقیقت بزرگ و مکنون است.

وی با اشاره به وعده‌های خداوند در قرآن، اظهار کرد: خداوند در قرآن اطمینان داده که خود از کتابی که فرستاده، حفظ و نگهداری می‌کند و این کتاب قابل تحریف نیست و این هشداری بود برای مشرکین که آرزو می‌کردند قرآن تحریف شود.

امیرسرلشکر صالحی همچنین با اشاره به وعده خداوند مبنی بر نصرت مؤمنین و یاری آنها از سوی خداوند، ادامه داد: ما همه به دنبال این هستیم که عزت پیدا کنیم و هرچه عزت می‌خواهیم پیش خداوند است.

وی افزود: سوخت موشکی و جامد این حرکت یعنی کسب عزت، عمل صالح است و عمل صالح در پیوند با ایمان است.

امیرسرلشکر صالحی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی ولی فقیه ملقب به کلمه طیبه شده است و با بیان اینکه این شعر و توصیف زبانی نیست، گفت: سوخت جامد و موشکی ما برای تحقق این موضوع و کسب عزت بیشتر عمل صالح است.

وی با تشکر از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن کریم و تقدیر از برخی از برگزیدگان آن ابراز امیدواری کرد که هرچه بیشتر همگی در راستای عمل صالح و نزدیک شدن به خداوند حرکت کنند.

پیش از صحبت‌های صالحی، حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارائه گزارشی از برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم پرداخت و گفت: این دوره از مسابقات قرآن کریم در ارتش جمهوری اسلامی از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده است.

وی گفت: قریب به 9 هزار نفر در این دوره شرکت کردند.

معاون فرهنگی و عمومی رتش جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: نگاه ما مسابقه‌ محور نیست و ما باید همه در راستای هرچه بیشتر و بهتر عمل کردن به آموزه‌های قرآن حرکت کنیم.

واحدی اظهار کرد: در این همایش بازوی قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخشی از بازوی عملیاتی ارتش در رزمایش نیروهای هوایی ارتش که در حال برگزاری است، حضور دارند.

در مراسم اختتامیه سی و سومین مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران که همزمان با آن دوازدهمین دوره مسابقه قرآن کریم دانشجویان دانشگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شده بود، برخی از شخصیت‌های نظامی از جمله سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگی دفاع ستاد کل نیروهای مسلح، امیرحیدی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرصباحی‌فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، امیرنصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین قندهاری رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و... حضور داشتند.
منبع: ایسنا