۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳

مانورپذیرترین خودرو تولید انبوه دنیا

تویوتا GT86 که به‌تازگی به جاده‌های کشورمان نیز راه یافته، گزینه‌ای است وسوسه‌انگیز برای دوستداران خودروهای اسپرت؛ چراکه قیمت پایین و اعتبار یک تویوتا را با هیجان سواری اسپرتی در جاده ترکیب کرده است.
کد خبر : ۱۵۰۹۵۲
صراط:  موتور 2.0 لیتری GT86 اگرچه تنها 197 اسب بخار قدرت دارد، اما وزن پایین و هندلینگ عالی، سواری با آن هیجان و لذتی مثال‌زدنی دارد. اما نیسان این کوپه اسپرت را فاجعه‌ای می‌داند که برای میانسال‌ها طراحی شده! یک خودرو اسپرت از نگاه خالق GT-R، چیزی است نزدیک به مفهومی BladeGlider. اصلی‌ترین مشخصه این مفهومی تازه نیسان، فرم بدنه مثلثی شکل آن است که به سبک رِیس کار استقامتی DeltaWing طراحی شده؛ به این ترتیب که پهنای خودرو در محور جلو به مراتب کمتر از پهنای آن در محور عقب است.



این فرم عجیب بدنه شاید جلوه خوشایندی نداشته باشد، اما به ادعای نیسان، تاثیری قابل توجه بر آیرودینامیک و همچنین، قابلیت‌های عملکردی و مانورپذیری بلِیدگلایدِر داشته زیرا تنها 30 درصد از وزن خودرو روی محور جلو قرار دارد و مابقی آن، روی محور عقب سوار است. همین فرم مثلثی‌شکل بدنه، باعث شده تا کابین، پیکربندی 1+2 داشته باشد. صندلی راننده در BladeGlider، به سبک کابین مک‌لارن F1، در وسط کابین قرار دارد که موجب تسلط بیشتر راننده بر مسیر و کنترل خودرو می‌شود. نیسان همچنین مکانیسم باز و بسته شدن در‌ها در این مفهومی اسپرت را به گونه‌ای درنظر گرفته که با بازشدن هریک از در‌ها، صندلی راننده به‌صورت خودکار به طرف آن حرکت می‌کند.



نیسان اطلاعات فنی از BladeGlider منتشر نکرده، اما اشاره داشته که محرک این مفهومی، 2 موتور الکتریکی هستند که درون چرخ‌های عقب قرار دارند. بلِیدگلایدِر پیش‌نمایشی است از خودرو اسپرتی که به ادعای نیسان، مانورپذیرترین خودرو تولید انبوه دنیا خواهد بود!
عصرخودرو
برچسب ها: تویوتا اسپرت صراط