۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

12 ساعت سرگردانی در آب های ساحلی قشم

سرپرست معاونت اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات یک فرد سرگردان در آب های ساحلی بندر لافت پس از ۱۲ساعت عملیات نفس گیر جستجو و نجات دریایی خبر داد.
کد خبر : ۱۵۱۴۳۶
صراط: مهدی نوفرستی درباره جزییات این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت 16:20روز جمعه 29 آذرماه، پایگاه دریابانی قشم در تماس تلفنی با مرکز جستجو و نجات دریایی اطلاع می دهد که فردی در حوالی بندرلافت در آب های خروشان دریا سرگردان شده و نیاز به کمک دارد.

وی افزود: در پی این تماس، 2شناور ناجی 12 و 16 حدود دو دقیقه بعد به محل حادثه اعزام شدند و با دریابانی نیز جهت اعزام قایق کمکی هماهنگی انجام شد.

نوفرستی بیان کرد: حوالی ساعت 18:20 نیز شناور هادی 4 به منطقه اعزام شد و در پی هماهنگی انجام شده از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی با بندر لافت برای اعزام دو لندینگ کرافت جهت انجام جستجوی بیشتر، شناورهای انیس 10 و سهیل 1 به منطقه موقوع حادثه اعزام شدند.

سرپرست معاونت اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سرانجام در ساعت 4:40 بامداد امروز(شنبه 30 آذرماه) و با گذشت بیش از 12 ساعت جستجوی فراوان، فرد مضطرب، زنده توسط ناجیپس از خطر غرق شدن نجات یافت و پس از انجام اقدامات پزشکی به سلامت تحویل دریابانی بندر لافت شد.


منبع: تسنیم