۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

از ابتذال در دانشگاه‌ها تا اختلاس رئیس اوقاف

کد خبر : ۱۵۱۴۸۰

صراط: خبرنگاران در طول هفته از اخباری اطلاع می‌یابند که این اخبار در قالب بسته خبری به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

 اخبار و مطالب بسته خبری این هفته به این شرح است:

* اصلاح طلبان که از چندی پیش با هدف نفوذ در بدنه دولت و استانداری ها یکسری اقدامات منسجم را در دستور کار خود قرار داده بودند؛ در همین راستا اخیرا برخی از افراطیون اصلاح‌طلب تلاش می کنند تا در استانداری یزد هم نفوذ کنند.

البته افراطیون یک موفقیت نسبی هم در این زمینه داشتند و تا کنون توانسته اند عباس حیدری را به عنوان مسئول حوزه ریاست استانداری و محمد علی طالبی را که از اصلا ح طلبان افراطی و جزء رد صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر است به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری به استاندار تحمیل کنند.

* علی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سخنان تامل برانگیزی گفته که " مطرح کردن داستان بین در و دیوار قرار گرفتن حضرت زهرا(س) عامل تحریک شیعه برعلیه اهل سنت است.اختلاف بین شیعه و سنی بر سر این است که ما معتقد بر جانشینی معصوم به جای پیامبر(ص) هستیم و اهل سنت منتخب مردم که عادل باشد را جانشین پیغمبر می دانند."

وی همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر رفع حصر خانگی سران فتنه و محاکمه آنها گفته است که باید به آنان فرصت بدهیم تا از خود دفاع کنند.

*با خبر شدیم که به تازگی سرکرده یکی از فرقه ها در کشور در یکی از جلسات، خود و اعضای فرقه اش را"انصار" نامیده است. وی در آن جلسه گفته که داشتن اسلحه برای غیر انصار حرام است اما انصار لازم است که برای قیام اسلحه داشته باشند.

* اخیرا پیروان اهل حق با هدف ترویج افکار و عقاید و پیش برد مقاصد خودشان در نقاط مختلف کشور به ویژه غرب کشور اقدامات خود را گسترش داده اند که در این راستا این فرقه بیشتر سرمایه خود را روی مناطق مرزی غرب کشور متمرکز کرده به طوری که به صورت مشهود در یکی از شهرستان های غرب کشور تصمیم گرفته اند برای نوجوانان و جوانان این فرقه کلاس های آموزشی به ویژه کلاس تدریس عقاید و افکار این فرقه را برگزار کنند.

* ابتذال و روابط آزاد دختر و پسر در بسیاری از واحد های دانشگاه آزاد در نقاط مختلف کشور روند رو به رشدی دارد؛ به طور مثال مشاهده شده که برخی از این دختر و پسر ها با ظاهری زننده اقدام به دست دادن و روبوسی در محیط دانشگاه می کنند که این عامل قطعا موجب رسوخ برخی مسائل غیر اخلاقی در فضاهای علمی کشور شده است.

از دیگر اقدامات این دانشجویان حضور در پارتی ها و مهمانی های شبانه به صورت مختلط به بهانه های مختلف مثل جشن تولد، شب نشینی و ... است.

 *شنیده ها حکایت از کاهش شدید قیمت مواد مخدر در اکثر نقاط کشور دارد. کارشناسان معتقدند که دلیل این افت قیمت نزدیک شدن به فصل برداشت خشخاش و تولید تریاک در کشور افغانستان است.

*خبر دیگر این که اخیرا در بین دانش آموزان مدارس سطح  کشور استفاده از علائم و نمادهای شیطان پرستی بسیار رواج پیدا کرده است.

از جمله علائمی که در بین دانش آموزان استفاده می شود می توان به ستاره پنج پر و شش پر و شماره های 13 و 666 و .. اشاره کرد.

*با خبر شدیم که اخیرا رئیس اداره اوقاف یکی از شهرستان های استان خوزستان به جرم اختلاس دستگیر شده است.

*چندی پیش  سایت دانا در مورد انتشار اسکناس های تقلبی 10 هزار تومانی در کشور هشدار داده بود ولی متاسفانه با بی توجهی مسئولان مربوطه اخیرا دیده شده که تراول چک های 50 هزار تومانی هم در بین کشاورزان و کسبه در برخی نقاط کشور توزیع شده است.

*بعد از ناکامی افراطیون در برخی دانشگاه ‌ها برای ایجاد ناآرامی در روز 16 آذر ، این افراد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند؛ عناصر افراطی در دانشگاه ها در تلاشند تا با گرفتن مجوز دست به انتشار نشریات دانشجویی با اهداف خاص بزنند ؛ همچنین تلاش برای اخذ مجوز جهت راه‌اندازی انجمن‌هایی که پیش از این فعالیتشان ممنوع شده بود از دیگر اقداماتی است که در سطح برخی دانشگاه ها توسط این افراد پیگیری می شود.

منبع: دانا