۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

حادثه عجیب نایین این بار در فسا تکرار شد

همزمان با تشدید فعالیت قاچاقچیان انسان در کشور، مرگ دسته جمعی اتباع غیر مجاز در جاده‌های کشور هم ادامه دارد.
کد خبر : ۱۵۱۸۱۲
صراط: به فاصله یک هفته پس از حادثه عجیب تصادف مرگبار چند خودرو در نایین که منجر به مرگ 12سرنشین افغان یک دستگاه سواری پژو شد، روز گذشته هم از فسا خبر رسید که در اثر واژگونی یک دستگاه پژوی 405 دیگر 13تبعه افغانستان که سرنشین این خودرو بودند کشته شدند. قاچاقچیان انسان درحال انتقال این اتباع غیرمجاز افغانستان به استان فارس بودند.

بر اساس گزارش منابع خبری در حادثه رانندگی عجیبی در استان فارس به دلیل واژگونی پژو405 در محور داراب- فسا در استان فارس 13 نفر از اتباع افغانی کشته شدند.

 این حادثه رانندگی در ساعت سه و 50 دقیقه روز گذشته در محور داراب - فسا رخ داد. در این سانحه به دلیل واژگونی پژو405 که به علاوه راننده خودرو حامل 13تن از افاغنه غیرمجاز بود 13نفر کشته و یک نفر مجروح شد.

این حادثه تعجب آور درحالی رخ داد که هفته گذشته در تصادف مشابهی 12 تبعه افغان دیگر در نایین کشته شده بودند.

به دنبال تصادف عجیب شهرنائین مسئولان اورژانس و پلیس محلی اعلام کردند که 12سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پژو که همگی تبعه افغانستان بوده اند به همراه سه نفر دیگر کشته شدند.انتشار خبر مرگ 12 سرنشین یک دستگاه سواری که حداکثر گنجایش 5 نفر را دارد طی روزهای گذشته تعجب همگان را برانگیخت.

 اما حادثه اخیر فسا و سابقه وقوع حوادثی از این دست طی ماههای گذشته تعجب‌ها در خصوص چگونگی فعالیت قاچاقچیان انسانی و تردد اتباع غیر مجاز در کشور را بیشتر می‌کند.

روز گذشته و همزمان با حادثه فسا رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور جزئیات حادثه نایین را تشریح کرد.

 بر اساس اعلام پلیس راهور این حادثه مرگبار پس از یک عملیات تعقیب و گریز پلیس و قاچاقچیان انسان در شهرستان نایین به وقوع پیوست که منجر به تصادف چند خودرو با هم و مرگ 15 نفر از جمله 12 تبعه غیرمجاز شد.

سرهنگ محسن مهرایی در گفت وگو با مهر اظهار داشت: ساعت 3:30 بامداد بیست و یکم آذرماه برخورد 4 دستگاه خودروی پژو، زانتیا، پراید و مینی بوس در ورودی شهرستان نایین به پلیس اطلاع داده شد. با حضور ماموران مشخص شد در این تصادف 15 نفر کشته و 6 نفر نیز زخمی شدند.

وی ادامه داد: در بررسیهای اولیه مشخص شد این تصادف به علت حرکت خلاف جهت خودروی پژو و زانتیا رخ داده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری افزود: در بررسی‌ها مشخص شد مینی بوس حامل ورزشکاران کرمانی بود که به سمت تهران در حرکت بود با خودروی پژو 405 نیز که در مسیر مخالف در حال حرکت بود و به علت از دست دادن کنترل پس از برخورد با رفیوژ کنار جاده در مسیر مینی بوس قرار گرفته بود برخورد کرده است. همزمان نیز خودروی زانتیا در مسیر مخالف با یک دستگاه خودروی پراید شاخ به شاخ می‌شوند که در اثر این برخوردها، خودروی 405 آتش می‌گیرد.

به گفته مهرایی، تمام سرنشینان پژو شامل 11 نفر از اتباع افغانه غیرمجاز به همراه راننده در آتش سوختند ضمن اینکه راننده مینی بوس یکی از سرنشینان و راننده خودروی پراید نیز در این حادثه جانشان را از دست دادند. این در حالی بود که یک نوجوان 14 ساله افغان از این حادثه به طور معجزه آسایی نجات پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع این حادثه تیم ویژه کارشناسی به محل حادثه اعزام شد، تاکید کرد: پس از انجام تحقیقات مشخص شد راننده پژو این افاغنه را به مقصد شهریار سوار خودرو کرده بود که راننده زانتیا که او نیز از قاچاقچیان انسان بود برای دزدیدن این افراد اقدام به تعقیب خودروی پژو می‌کند که پس از تعقیب و گریز، خودروی پژو را متوقف می‌کند و به راننده این خودرو حمله می‌کند اما راننده پژو موفق می‌شود از محل متواری شده و در خلاف جهت حرکت کند.

 به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پرونده این تصادف توسط مرجع قضایی در شهرستان نایین در حال رسیدگی است.در روز حادثه دکتر علی سلیمان‌پورمدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه تصادف چهار دستگاه خودروی مینی‌بوس، زانتیا، پژو و پراید منجر به آتش‌سوزی خودروها و مرگ 15 نفر به دلیل سوختگی شدید شد، گفت: خودروی سواری پژو حامل 13 مسافر افغان بود و در جریان این حادثه، راننده و 11 سرنشین پژو به علت سوختگی شدید جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در این تصادف راننده و کمک راننده مینی‌بوس نیز جان خود را از دست داده‌اند که تاکنون هویتشان شناسایی نشده است؛ اظهار کرد: راننده خودروی زانتیا دارای سوختگی شدید است. مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان درباره روند شناسایی اجساد نیز گفت: برای شناسایی اجساد باید نمونه خون و DNA اجساد برداشته شود که برای انتقال آنها به پزشکی قانونی استان اصفهان اقدام شده است.

اسفندماه سال گذشته هم پزشکی قانونی استان یزد از مرگ شش تبعه افغانستان در حادثه واژگونی خودروی پژویی که 11 سرنشین داشت خبر داده بود.در جریان حادثه سال گذشته خودروی پژو 405 که حامل 11 تبعه افغانستان بود به دلیل سرعت بالا در محور مهریز واژگون شد که بر اثر این حادثه 6 تن کشته و 5 تن دیگر مجروح شدند.

 هویت کشته شدگان حادثه واژگونی خودرو که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند مشخص نیست. گفتنی است بر اساس اعلام مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور اتباع افغان ساکن ایران سالانه حدود 2 میلیارد و 500 میلیون دلار پول از ایران خارج می‌کنند که تقریبا هم اندازه بودجه یک سال کشور افغانستان است

منبع: ابتکار