۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
حمیدرضا مقدم‌فر:

اگر دیدار صادقانه بود، چرا پنهانی؟!

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: امثال پناهی باید بسیار شرمنده باشند که بیگانگان به منظور تبادل نظر و گفتگو به دنبالشان هستند و البته خود این مسئله اثبات دخالت و شرکت بیگانگان در فتنه ۸۸ و یک سند محکم در این راستا به حساب می‌آید.
کد خبر : ۱۵۲۰۳۸
صراط: "حمیدرضا مقدم‌فر" در واکنش به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو نفر از مجرمین امنیتی کشور اظهار داشت: در دیدار مذکور بیش از آنکه بحث بر روی اشخاص باشد، بیشتر معطوف به این مسئله است که چطور مهمانان خارجی به راحتی با مجرمین امنیتی، دیدار و گفتگو می‌کنند، چرا که در هیچ کجای دنیا چنین اجازه‌ای را به هیچ هیئت خارجی به منظور دیدار و گفتگو با تعدادی مجرم امنیتی نمی‌دهند.

مقدم‌فر تصریح کرد: واکنش نمایندگان و برخی از مسئولان به دلیل نفس عمل صورت گرفته است چرا که در ساختار قاعده‌مند نظام جمهوری اسلامی بروز چنین اتفاقی بدون هماهنگی و به صورت مخفیانه در سفارتخانه‌ای دیگر بسیار غلط و اشتباه است.

وی با بیان اینکه دیدار پناهی و ستوده با هیئت پارلمانی اروپا پیام بدی را به دنبال خود دارد، خاطرنشان کرد: امثال پناهی باید بسیار شرمنده باشند که بیگانگان به منظور تبادل نظر و گفتگو به دنبالشان هستند و البته خود این مسئله اثبات دخالت و شرکت خارجیان در فتنه ۸۸ و یک سند محکم در این راستا به حساب می‌آید. 

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: این اقدام افتخار نیست چراکه آنها اگر فرزندان ملت‌اند پس چرا بیگانگان با سوءاستفاده در پی دیدار و گفتگو به صورت پنهانی با آنها هستند اگر چنین دیداری از روی صداقت باشد نباید به صورت مخفیانه صورت می‌گرفت بلکه باید در مجلس و یا در حضور مردم انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: پناهی به جای ادعا کردن و پاسخ دادن، باید از ملت ایران شرم کند که پنهانی در سفارت‌خانه بیگانگان اقدام به برقراری ارتباط با دشمنان می‌کند و این عمل بسیار زشت و زننده و مایه ننگ برای امثال پناهی به حساب می‌آید.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و سیاست‌خارجی کشور باید با تأمل پیگیر این مسئله باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید با آسیب‌شناسی لازم و ساماندهی دستگاه دیپلماتیک از تکرار این اقدامات جلوگیری کرده و قوه قضاییه هم باید از مجرمین امنیتی خواستار توضیح باشد که غربی‌ها از شما چه مسائلی را خواستارشدند، ارائه اطلاعات و یا خط دهی به اینکه دوباره اقدام به آشوب علیه امنیت ملی کنید؟