۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
رئیس سازمان لیگ

خالکوبی و شادی گل‌های نامتعارف جرم است

رئیس سازمان لیگ گفت: هیچ یک از ناظران سازمان لیگ فوتبال نمی‌توانند مشاور تیم‌ها باشند.
کد خبر : ۱۵۲۱۹۰
صراط: مهدی تاج در جلسه توجیهی، هماهنگی و هم اندیشی مدیران رسانه‌ای هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌های لیگ دسته اول، گفت: برای اولین بار است که چنین جلسه‌ای تشکیل شده و من از روابط عمومی سازمان لیگ برای برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در لیگ برتر قوانینی داریم که باید در لیگ یک اعمال شود. انگیزه ما در لیگ دسته اول، دوم و سوم همین است و در اساسنامه AFC  هم آمده که باید یکنواختی در لیگ‌ها ایجاد شود. AFC نمی‌داند کدام تیم نماینده لیگ قهرمانان آسیا است و تاکید دارد همه تیم‌ها استانداردها را رعایت کنند. همچنین مشخص نیست کدام تیم‌های لیگ دسته اول می‌خواهد به لیگ برتر صعود کند و باید تیم‌های دسته اولی استاندارها را رعایت کنند. البته کار دشوار است، اما ما داریم به این سو حرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ گفت: 908 امتیاز از AFC گرفته ایم و دومین لیگ آسیا شده‌ایم و باید همین روند را حفظ کنیم. در AFC لیگ منظم 100 امتیاز دارد  و یکی از علت‌های کمک ما به داماش همین بود که لیگ منظم برگزار شود. این یک برند برای سازمان لیگ است و کسب رتبه دوم در آسیا کار گروهی بوده و من از همه تشکر می‌کنم.

تاج با بیان اینکه فاز اول در ورزشگاه نقش جهان راه اندازی شده که حدود 40 هزار نفر ظرفیت دارد، عنوان کرد: فعلا نیازی به راه‌اندازی فاز دوم نمی‌بینم. همچنین نواقض ورزشگاه فجر در حال رفع شدن است و ما امروز بخشنامه‌ای تنظیم کردیم که در آن ورزشگاه‌های لیگ یک باید دارای استاندارد A  آسیا باشند. تیم‌های دسته اولی که ورزشگاه آنها درجه A آسیا نباشد در صورت صعود به لیگ برتر، اجازه بازی به آنها داده نمی‌شود و ما به شدت معتقدیم که تیم‌ها در ورزشگاه‌های خانگی خود به میدان بروند.

وی با اشاره اتهامی که به 2 نفر از اعضای سازمان لیگ زده شده است، یادآور شد: هیچ یک از ناظران سازمان لیگ فوتبال نمی‌توانند مشاور تیم‌ها باشند و آبروی افراد حائز اهمیت است. باید تشخیص خوبی داده شود و نسبت به موضوعی اطمینان حاصل کنیم و بعد اقدامات لازم را انجام دهیم. ملاک مسلمانی این نیست که از ترس اینکه آبرویی ریخته شود اقدامی انجام نشود.

رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت: اگر تخلفی صورت گرفته باشد و آن تخلف ثابت شود حتما برخورد خواهیم کرد. پرچم مبارزه با آلودگی فوتبال باید بالا باشد و مسلما هر جایی پول و شهرت باشد، امکان فساد نیز وجود دارد، اما به نظرم سازمان لیگ یکی از بهترین و سالم‌ترین سازمان‌ها در کشور است.

تاج خاطرنشان کرد: اگر مربی و بازیکن خارجی به تیم‌ها می آیند باید بپذیرند که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و باید از قوانین آن تبعیت کنند. همچنین ما معتقدیم ورود به حریم شخصی افراد معصیتش از ثوابش بیشتر است، ولی با این وجود بازیکنان و مربیان خارجی باید رعایت ظاهر را بکنند. مواردی مانند خالکوبی و شادی گل‌های نامتعارف نیز جرم تلقی می‌شود و ما این موارد را به همه تیم‌ها ابلاغ کردیم.

وی تصریح کرد: لازمه‌ داشتن تیم ملی خوب، لیگ خوب و تیم‌های پایه قوی است و سازمان لیگ خود را مکلف می‌داند به تیم ملی کمک کند. ما سال گذشته بیشترین فشار را برای اولویت قرار دادن تیم ملی متحمل شدیم.

منبع: تسنیم