۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
دستیار ارشد رئیس جمهور

روحانی‌مدیون‌سیاست‌های احمدی‌نژاداست

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی گفت: عزم مردم و مقام معظم رهبری بود که حماسه سیاسی شکل گرفت.
کد خبر : ۱۵۲۳۳۸

صراط:  حجت‌الاسلام علی یونسی امشب در جمع مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه باید از تعدد قومی، مذهبی و دینی در کشور به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، اظهار داشت: اگر هنر داشته باشیم می‌توانیم از اختلافات استفاده کرده و درست زندگی کنیم.

وی افزود: هر قوم و مذهبی در جای خود مصرف خود را دارد و باید هنر این را داشته باشیم از تعدد قومیت‌ها بهترین استفاده را ببریم.

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه ایران باید از علمای اهل سنت هم استفاده کند، متذکر شد: هنر زندگی این است که مسالمت‌آمیز و هنرجویانه استفاده کنیم و این موضوع را در عمل نشان داده و در دنیا الگو باشیم.

یونسی با بیان اینکه باید از حقوق همه اقلیت‌ها دفاع شود، اذعان داشت: ایران اسلامی نشان داده است که هرجا مسلمانان شیعی یا سنی در خطر بودند به آنها کمک کرده است.

وی اضافه کرد:‌ در ایران شاهد وجود حداقل افراطی‌ها هستیم، چراکه تا می‌خواهند اقدامی کنند شناسایی شده و اقدامات آنها خنثی می‌شود، چراکه ملت ایران با آنها مخالف است.

* ایران امن‌ترین کشور منطقه است

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه است، گفت: اگر امنیت نباشد توسعه‌ امکانپذیر نیست و اگر امنیت نبود منابع ملی ایران در عسلویه استان بوشهر توسعه پیدا نمی‌کرد.

یونسی اضافه کرد: ما به منابع ملی احتیاج داریم، اما برای هر دلیلی از آنها استفاده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم به امنیت بیش از نان شب احتیاج دارند و با این وجود کشور توسعه می‌یابد.

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران تلاش می‌کنند، متذکر شد: خیلی‌ها تلاش کردند انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود، اما عزم مردم و مقام معظم رهبری بود که حماسه سیاسی شکل گرفت.

وی یادآور شد: باید به مردم اطمینان داد که می‌توانند حق خود را بگیرند و حق آنها است و رأی دادن‌شان حق‌الناس است.

یونسی افزود: رقابت و انتقاد خوب است، اما توهین و تخریب بد است.

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی تأکید کرد: در ایران اسلامی دو جریان سیاسی ریشه‌دار داریم و شخصیت‌های برجسته‌ای در این دو جریان حضور دارند و هر دوی این جریان‌ها عزم و اراده دارند.

وی ادامه داد: مردم هشت سال پیش به طیف اصولگرا رأی دادند و امسال به طیف اصلاح‌طلب و رئیس جمهور شدن روحانی پیش از آنکه مدیون مردم باشد مرهون سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد است.

یونسی گفت: دولت احمدی‌نژاد کاری کرد که حتی اصولگرایان هم نتوانستند برای رئیس جمهور نشدن رقیب کاری کنند.

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی گفت: رقابت باید حفظ شود به شرط آنکه تحمل نقد و انتقاد را داشته باشیم.

یونسی در پایان گفت: با وجود احزاب مختلف در کشور سیاست‌ حذف را باید رد کنیم و هرکس خدمت می‌کند باید آن را حمایت کنیم؛ مگر اینکه ناتوان باشد.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند