۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

بدترین کنگره در طول تاریخ آمریکا

طبق جدیدترین نظرسنجی «سی ان ان»، دو سوم از مردم آمریکا بر این باورند که کنگره کنونی کشورشان بدترین کنگره‌ در تمام طول دوران زندگی‌اشان بوده و یک کنگره بی‌خاصیت است.
کد خبر : ۱۵۲۴۵۲

صراط: طبق نتایج یک نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی» که روز پنجشنبه نتایج آن منتشر شد، دو سوم از مردم آمریکا سابقه یکصد و سیزدهمین کنگره کشورشان را دنبال می‌کنند و حدود سه چهارم از مردم این کشور بر این باورند که کنگره کنونی این کشور یک کنگره «بی‌خاصیت» است.

دو سوم از آنهایی که در این نظرسنجی شرکت کردند یا همان 66 درصد، تصریح کردند که کنگره کنونی آمریکا بدترین کنگره در تمام دوره زندگی آنها بوده است و 28 درصد نظر مخالفی داشتند.

مدیر نظرسنجی شبکه سی ان ان اعلام کرد که تمامی عقاید و تمایلات در بین گروههای جمعیتی و زیرگروههای سیاسی وجود داشت. مردان، زنان، اغنیا و فقرا،جوانان و پیران در این نظرسنجی شرکت کردند و همگی آنها بر این باور بودند که کنگره امسال بدترین کنگره‌ای بوده است که به خاطر دارند.

وی ادامه داد که آمریکایی‌های مسن‌تر که کنگره‌های بیشتری را در کشور خود دیده‌اند در مقایسه با جوانان آمریکایی عقاید منفی‌تری به صدوسیزدهمین کنگره آمریکا یا همان کنگره دولت اوباما داشتند.

بر اساس این گزارش، جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها و احزاب مستقل نیز با یکدیگر توافق داشتند که کنگره کنونی بدترین کنگره‌ای است که در عمر خود مشاهده کردند.

نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که، 73 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که این کنگره تا بحال اقدام آنچنانی برای پرداختن به مشکلات کشور آمریکا انجام ندادند و یک چهارم شرکت‌کنندگان مخالف این امر بودند.

علیرغم آنکه کنگره توافق بودجه را تصویب کرد، کمتر از 60 لایحه در اولین سال از دو سال کارکرد صدوسیزدهمین کنگره آمریکا به قانون تبدیل شد.

سی ان ان با توجه به عملکرد کنگره کنونی آمریکا ادامه داد که این کنگره کمترین تولیدی را در دستکم 4 دهه اخیر داشته است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا خوشبینی بسیار اندکی به آینده دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، نگرش‌های منفی هنوز به دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا وجود دارد. 52 درصد بر این باورند که سیاست‌های رهبران دموکرات کنگره کشور را به یک مسیر اشتباه می‌کشاند، 54 درصد همین حرف‌ها را درباره جمهوری‌خواهان کنگره‌ می‌زنند و 54 درصد نیز حرف‌های مشابهی را درباره سیاست‌های باراک اوباما دارند.

نظرسنجی‌‌ مذکور توسط او آر سی برای شبکه سی ان ان در بین روزهای 16 تا 19 دسامبر برگزار شده است و یکهزار و 35 فرد بزرگسال آمریکایی از طریق تلفن در آن شرکت کردند و درصد خطای آن مثبت و منفی 3 درصد بوده است.

منبع: فارس