۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸

انتخاب شهید شاخص فرهنگی کشور

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان از انتخاب شهید غلامرضا ادبی‌مهذب به عنوان شهید شاخص فرهنگی کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۵۲۵۱۴

صراط:  شعبانعلی رمضانیان بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان استان مرکزی که با عنوان همایش هادیات بصیر در اراک برگزار شد، اظهار داشت: شهید غلامرضا ادبی‌مهذب از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که در سال 1338 در شهر فومن دیده به جهان گشود.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام با پایان دوره تحصیلات به شغل معلمی پرداخت و با شروع جنگ جزو نخستین گروه‌های اعزامی به جبهه بود که پس از دو برادر شهیدش در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت رسید.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگوهای برجسته به جامعه اعلام کرد و ادامه داد: شهدا انسان‌های بزرگی بودند که جان خود را در راه آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام عزیز فدا کردند.

رمضانیان گفت: قشر فرهنگی در دوران جنگ با حضور در جبهه‌ها به وظیفه خود عمل کردند و بعد از جنگ نیز در عرصه تعلیم و تربیت به رسالت خود پرداختند.

وی با اشاره به نقش فرهنگیان در آگاهی‌‌بخشی به نسل جوان بیان داشت: معلمان و مدیران باید دانش‌آموزان را که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند با توطئه‌های دشمنان آشنا کرده و بصیرت‌‌افزایی کنند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه عزت و عظمت ایران اسلامی در گرو خون شهدا، ایثار و ازخودگذشتگی جانبازان دوران دفاع مقدس است، بیان کرد: خلوص نیت، گذشت، ایثار، پیروی از ولایت و شهادت از ارکان و مولفه‌های اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و ملت ایران و رهبر معظم انقلاب، محور اصلی این حرکت الهی هستند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از مکتب عاشورا است، اظهار کرد: مردم ایران با دینداری و پایبندی به اصول اسلامی و با تبعیت از رهبری نظام بزرگترین قدرت‌های مادی دنیا را در تنگنا قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه 9 دی گفت: حماسه نهم دی ماه سال 88 بار دیگر قدرت و اقتدار ملت ایران در برابر توطئه‌‌های دشمنان را به رخ جهانیان کشید.

رمضانیان ادامه داد: قشرهای مختلف مردم با حضور آگاهانه خود در حماسه 9 دی بار دیگر نشان دادند همچنان به ارزش‌های اسلامی و انقلاب پایبند بوده و گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند.

منبع: فارس