۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴

سیاست واولویت دولت‌اززبان مشاور روحانی

دستیار ارشد رئیس جمهور‌ در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی گفت: خلیج فارس شناسنامه و هویت تاریخ ایران است که مرکز آن در استان بوشهر است و برای احیای صنعت گردشگری از این قابلیت استفاده کرد.
کد خبر : ۱۵۲۵۳۳

صراط:  حجت‌الاسلام علی یونسی امشب در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: مردم از مسئولان توقع و انتظار دارند و باید تلاش شود تا جواب بدی به مردم داده نشود.

وی تصریح کرد: سیاست و اولویت دولت توجه به آموزش، ورزش، بهداشت و امور جوانان است که براساس برنامه‌ریزی‌ها این سیاست که به نفع مردم است باید با همکاری وزارت نفت اجرایی شود.

یونسی در خصوص سیستم اداری کشور اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی سیستم اداری در کشور متاسفانه برای رسیدن به موضوعی باید زمان و هزینه زیادی صرف شود.

دستیار ارشد رئیس جمهوری در اقلیت‌های قومی و مذهبی با اشاره به بحث زلزله افزود: کشور ایران روی گسل زلزله است و تاکنون خسارت‌ها و تلفات زیادی در این خصوص داشته‌ایم.

وی یادآور شد: با وجود همه خسارت‌ها ولی زیرساخت‌های مناسب برای مقابله با زلزله در کشور ضعیف است که با وجود همکاری و حضور پرشور مردم در صحنه امدادرسانی در زمان وقوع حادثه ولی بعد از مدتی مشکلات مناطق زلزله‌زده کمرنگ می‌شود که مسئولان برای رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده باید وارد عمل شوند.

یونسی با اشاره به دو زلزله شنبه و برازجان در استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر باید برای رسیدگی و حل مشکلات زلزله زدگان این استان برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

وی در خصوص توجه به توسعه نیز بیان کرد: رسیدن به توسعه پایدار بدون هماهنگی و همدلی در هیچ بخشی امکان پذیر نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این امر باهم هماهنگ باشند.

یونسی اضافه کرد: هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی روند دستیابی به توسعه را پرشتاب‌تر می‌کند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری در اقلیتهای قومی و مذهبی گفت: در استان بوشهر ظرفیت‌های گردشگری، تجارت، بنادر و کشتیرانی و شیلات مغفول مانده و مسئولان باید زمینه ارتقای این شاخصها را در استان فراهم کنند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در دو بخش گردشگری و تجارت استعداد بالقوه‌ای دارد و هرچند در گذشته در این بخشها کارهایی صورت گرفته ولی هنوز استان در این بخش‌ها به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

یونسی با تاکید براینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری نقش محوری در توسعه استان دارد، گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در بین استان‌های خوزستان و هرمزگان طولانی‌ترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد باید از این ظرفیت تاریخی، هویتی و سجلی استفاده بهینه کرد.

وی یادآور شد: خلیج فارس شناسنامه هویت و تاریخ ایران است که مرکز آن در استان بوشهر است و برای احیای صنعت گردشگری از این قابلیت استفاده کرد.

یونسی اظهارکرد: صنعت گردشگری باعث تبادل فرهنگ‌ها، انسجام و اتحاد در بین ملت‌ها می‌شود و از نفوذ دشمن جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های قوی و مفید گردشگری در استان تاریخی بوشهرشناسنامه هویت استان را به کشور و جهان معرفی می‌کند.

منبع: فارس