۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

انتشار شایعه ترور حامد کرزی

شبکه اطلاع رسانی افغانستان روز پنجشنبه گزارش داد براساس برخی شایعات در جریان یک ماه اخیر، دو هیات بلند رتبه انگلیس و آمریکا که به کابل آمده بودند در تدارک ترور حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در جریان یک سفر داخلی بوده اند.
کد خبر : ۱۵۲۵۸۹
صراط: شبکه اطلاع رسانی افغانستان بدون اشاره به منبع خاصی افزود: براساس شایعات منتشره آنها تصمیم داشتند این کودتا به رهبری اشرف غنی احمدزی صورت بگیرد.

این شبکه اطلاع رسانی ادامه داد: اشرف غنی در یک جلسه خصوصی این موضوع را تایید کرده و اظهار داشته که این کودتا به او پیشنهاد شده ولی وی نپذیرفته است.

در همین حال گفته شده است که نخست وزیر انگلیس و وزیر دفاع آمریکا که به کابل آمده بودند به صورت جداگانه با اشرف غنی دیدار داشته اند که در همین دیدار ها موضوع کودتا مطرح شده است.

پایگاه اطلاع رسانی افغانستان افزود: براساس شایعات موجود طراح اصلی کودتا انگلیسی ها بودند و آمریکایی ها هم از این طرح حمایت کرده مورد توافق شان قرار گرفته بود.

در گذشته نیز شایعاتی مطرح بود که آمریکا و انگلیس بصورت توافقی با ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی موافقت کرده اند و از دیگر نامزدان ریاست جمهوری بصورت سیاهی لشکر استفاده خواهند کرد.

تاکنون دولت افغانستان در ارتباط با شایعه منتشر شده، واکنشی نشان نداده است.
منبع: ایرنا