۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

توصیه قدیری‌ابیانه‌ به‌ نخست‌وزیر‌ ایتالیا

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا گفت: نخست‌وزیر ایتالیا باید از سیاست‌های کشور خود و برلوسکونی به خاطر دخالت در کشورهای دیگر انتقاد کند چراکه برلوسکونی ایتالیا را به فساد کشاند.
کد خبر : ۱۵۲۵۹۷
صراط: «انریکو لتتا» نخست وزیر ایتالیا که در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال میلادی در رم سخن می‌گفت، اظهار داشت: بخش بزرگی از وضعیت بی‌ثباتی در سال‌های گذشته در کل خاورمیانه به تصمیمات محمود احمدی‌نژاد در ایران ارتباط داشت.

در همین زمینه محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، اظهار داشت: کشورهای غربی وقتی ناچار می‌شوند سیاست خود را تغییر دهند، اینطور وانمود می‌کنند که تغییر در سیاست آنها به خاطر تغییر در سیاست‌های داخلی کشور ماست.

قدیری‌ ابیانه افزود: نخست‌وزیر ایتالیا باید در وهله اول از سیاست‌های کشور خود و برلوسکونی به خاطر دخالت در کشورهای دیگر انتقاد کند.

سفیر سابق کشورمان با بیان اینکه برلوسکونی ایتالیا را به فساد کشاند و وجهه ایتالیا را از بین برد، متذکر شد: اطاعت آنها از آمریکا و اسرائیل زیبنده ملت ایتالیا نیست و بحران ایتالیا ناشی از این سیاست‌هاست.

وی با اشاره به اینکه دشمنی کشورهای غربی با ایران به خاطر مواضع احمدی‌نژاد نبوده است، یادآور شد: وقتی احمدی‌نژاد در زمان جنگ یک رزمنده‌ بود،‌کشورهای عربی و غربی مثل ایتالیا از تجاوز عراق به ایران حمایت کرده و با انقلاب اسلامی دشمنی داشتند. 

قدیری ابیانه ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و جمهوری اسلامی 34 انتخابات برگزار کرد، غربی‌ها نفس انتخابات و مردم‌سالاری را برای خود خطرناک می‌دانستند،‌ اما مدعی شدند به دلیل شیعه بودن انقلاب ایران و عرب نبودن ایرانی‌ها مخالف هستند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: این ادعای آنها در حالی بود که با وجود پیروزی «شیعیان» عربِ عراق و «سنی‌های» مصر به دشمنی خود با آنها ادامه دادند.


منبع: فارس