۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
دوستی مهر:

هدف ما حضور در جام جهانی نیوزلند است

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران اصلی‌ترین هدف تیمش را راهیابی به جام جهانی این رده سنی که سال ۲۰۱۵ در نیوزلند برگزار می‌شود، عنوان کرد.
کد خبر : ۱۵۲۸۸۷
صراط: علی دوستی‌مهر، سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با سایت رسمی رقابت‌های جام جهانی کوچک که به میزبانی سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود گفت‌وگویی انجام داده است. متن این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

* چند وقت است که با تیم فوتبال جوانان ایران کار می‌کنید؟

حدود 6 ماه است که با تیم جوانان ایران کار می‌کنم. 3 ماه مدیر فنی تیم فوتبال جوانان ایران بودم و در حال حاضر 3 ماهی است که سرمربی این تیم شده‌ام.

* چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟

حدود 9 ماه تا مرحله نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا در میانمار فرصت داریم. به دنبال این هستیم که در پست‌های مختلف بازیکنان نخبه را جذب کنیم. هدف نهایی ما حضور در رقابت‌های جام جهانی جوانان است که سال 2015 در نیوزلند برگزار می‌شود.

* آیا درباره جام جهانی کوچک یادواره گراناتکین چیزی شنیده‌اید یا می‌دانید؟

بله، این رقابت‌ها یادواره اولین نایب رئیس روسی فیفا به نام گراناتکین است و زیر نظر فیفا و یوفا برگزار می‌شود. جام جهانی کوچک در کشوری برگزار می‌شود که میزبان جام جهانی 2018 است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

* چه هدفگذاری برای حضور در این تورنمنت کرده‌اید؟

می‌خواهیم تجربه بین‌المللی بازیکنان‌مان بالاتر برود تا با ارائه بازی‌های خوب بتوانیم به یک مقام خوب در این تورنمنت برسیم. ما می‌خواهیم بهترین‌ها را در اختیار داشته باشیم و بهترین بازیکنان را دور هم جمع کنیم تا به بهترین بازدهی برسیم. پس از قرعه‌کشی جام جهانی کوچک یک ماهی می‌شود که سعی کرده‌ایم تیم‌های حاضر در گروه‌مان را آنالیز کنیم.

* آیا تا به حال به سن پترزبورگ سفر کرده‌اید؟

بله، سال گذشته و زمانی که سرمربی تیم فوتبال زیر17 سال ایران بودم به سن پترزبورگ سفر کردم. سن پترزبورگ واقعاً شهر زیبایی است. آن زمان تیم ایران یک تا دو سال از تیم‌های دیگر جوان‌تر بود اما بازی‌های خوبی انجام دادیم.

* درباره سن پترزبورگ یک جمله بگویید ...

سن پترزبورگ یک شهر زیبا، تاریخی و دیدنی است.

* آیا دوست دارید که در کنار حضور در رقابت‌ها از اماکن تاریخی سن پترزبورگ دیدن کنید  و یا بین کادر تیم‌ها بازی دوستانه انجام شود؟

بله، از این برنامه‌ها لذت می‌بریم. سال گذشته هم چنین برنامه‌هایی برگزار شد و هم تیم ها از اماکن تاریخی شهر بازدید کردند و هم بین کادرفنی و سرپرستی تیم‌ها بازی دوستانه برگزار شد که لذت‌بخش بود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم