۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸

ارثی که فتنه گران از قاجار بردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه‌گران استاد وطن فروشی هستند و از قاجار دو ارث را به خوبی برده‌اند که یکی وطن فروشی به اسم مردم و دیگری دیکتاتوری با ژست مردم دوستی است.
کد خبر : ۱۵۲۹۶۵

صراط: مهرداد بذرپاش امشب در همایش ملی بصیرت 9 دی که به همت موسسه فرهنگی اجتماعی 9 دی دارالعباده برگزار شد، اظهار داشت: ملت ما به غرب بی‌اعتمادند و بعضی با شبهاتی که مطرح می‌کنند و پاسخش را هم نمی‌شوند،‌ در حال جولان دادن هستند اما به طور مسلم، سیر بی‌اعتمادی به غرب جدید نیست ام برخی توجیه می‌کنند که بی‌اعتمادی ما نسبت به غرب متعلق به گذشته است.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا اقدامات بسیاری علیه ایران انجام داده‌اند، افزود: نخستین کار آنها تحریم خرید نفت ایران توسط انگلیس بعد از ملی شدن صنعت نفت بود و پس از آن نیز سازمان سیا رسما اعتراف کرد که توطئه 28 مرداد را آنها ترتیب داده بودند و پس از آن هم می‌توان به وقایع متعددی از جمله واقعه طبس، انفجار هواپیمای مسافربری و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در سال 82 که مسئول پرونده هسته‌ای ایران، دکتر روحانی، رئیس جمهور فعلی بود، با سه کشور اروپایی مذاکره می‌کردیم و اواخر مدیریت ایشان،‌ سه کشور دیگر نیز اضافه شد و نتیجه این شد که ما تاسیسات هسته‌ای خود را پلمپ کردیم و این اقدام، معنای دیپلماتیک بدی دارد.

وی عنوان کرد: بعد از آن نیز محور شرارت شناخته شدیم و بعد از آنکه دولت عوض شد و پلمپ‌ها برداشته شد، خاویرسولانا به ایران آمد و خواستار توقف کار شد و قرار شد تا تعداد سانتریفیوژها را قبول کنند و آنها نیز تحریم‌ها را بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن زمان تحریم‌ها آنچنانی نبود و آقای جلیلی تازه پیگیر پرونده هسته‌ای بود تا اینکه با اوج گرفتن فتنه 88 و در نهایت پس از وقوع حماسه 9 دی، رسانه‌های خارجی اعلام کردند که تحریم‌ها علیه ایران باید دوباره برقرار شود و از آن پس هرچه فشار داشتند علیه ایران و انقلاب اعمال کردند اما بی‌نتیجه بود.

بذرپاش تصریح کرد: در این میان حواسمان باشد که عده‌ای دارند می‌دوند و فریاد می‌زنند که آی دزد... اما خودشان دزد هستند و سخیف‌ترین حرفشان این است که ادبیات احمدی نژاد باعت بروز تحریم‌ها شد و تا حرف می‌زنیم شلوغش می‌کنند تا به نحوی مسئله را جمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اصلی‌ترین دلایل تحریم ما، قوانین اجرایی بود که علیه ایران اعمال شد و در همه این تحریم‌ها یقه خود آقایان گیر است بنابراین به دنبال خطاکار نگردند.

مدیرمسئول روزنامه وطن امروز همچنین با اشاره به هجمه‌های فرهنگی آمریکا در زمینه روابط فردی و اجتماعی، ایجاد فساد اخلاقی، اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی، هدایت عملیات‌های تروریستی و ... بیان کرد: آمریکا کدام ملت را خوشبخت کرده که ما دومین آن باشیم به عنوان نمونه افغانستان را به خاطر تولید مواد مخدر و تروریسم اشغال کرد و اکنون افزایش چند برابری مواد مخدر در افغانستان را شاهد هستیم و افغانستان اکنون تروریست به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

وی عنوان کرد: وقایع سوریه، اکراین، آرژانتین، چین و حتی کشورهای آفریقایی که وقایع آنها زبانزد خاص و عام است، همه از اقدامات آمریکاست پس بی‌اعتمادی ما نسبت به آمریکا مانند دو کاسب است در یک محله که یکی علیه دیگری همیشه نامردی کرده است.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فتنه‌گران استاد وطن فروشی هستند و از قاجار دو ارث را به خوبی برده‌اند که یکی وطن فروشی به اسم مردم و دیگری دیکتاتوری با ژست مردم دوستی است. قاجار نیز عهدنامه ترکمنچای که برای امنیت مرزهای شرقی بسته بود، به اسم مردم تمام کردند و این فتنه گران نیز اطلاعات شرکت‌ها را بعد از فتنه 88 به سازمان‌های اطلاعاتی می‌دادند که آن شرکت را منهدم کنند و خودشان نیز در پس پرده می‌خندیدند.

وی با بیان اینکه اینها نقش مشاورانی امین را برای غربی‌ها ایفا می‌کردند، تصریح کرد: آنها نیز خوشحال بودند که برای مردم و وطن کار می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بچه‌های بسیجی را چقدر در تهران زدند و اسمی هم از آنها که مظلومانه شهید شدند، نیست تا نشان دهند ما می‌توانیم قیام مسلحانه نیز انجام دهیم و چند نفر از خودشان را هم زدند و کشتند تا عواطف مردم را جریحه‌دار کنند و بگویند ما هم مظلوم هستیم.

وی ادامه داد: چطور شد که پس از دستگیری سران فتنه در قیطریه، دیگر کسی از مخالفان و موافقان نتیجه انتخابات 88 کشته نشد.

بذرپاش تصریح کرد: اینکه می‌گویند مجلس منحل شود، نگاه فتنه‌گران است و اینها تا دولت و مجلس با آنها نباشد، نظرشان این است که باید منحل شوند و اگر مجلس و دولت با آنها بود، خوب است و اکنون هم دارند مشاوره‌های غلط به دولت می‌دهند و خودشان را متفکر و از دماغ فیل افتاده می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره توافق ژنو افزود: طبق قانون اساسی باید همه توافق‌ها به تصویب مجلس برسد و یک کار به این مهمی را با نام اینکه تفاهم‌نامه اجرایی است، پیش می‌برند و این در حالی است که مجلس از آنها حمایت کرده و می‌کند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: اصل غنی سازی اورانیوم در داخل خاک ایران یک خط قرمز است که متاسفانه در تفاهم‌نامه نیامده است و همه تلاش ما این بود که حق غنی‌سازی هسته‌ای در داخل کشور داشته باشیم و به آنها بفهمانیم که این حق مسلم ماست.

وی تصریح کرد: میزان تحریم‌هایی که می‌خواهند از ما بردارند در مقابل تحریم‌هایی که هنوز هست، قابل قیاس نیست، اگر همه تحریم‌ها را هم بردارند، تازه به سال 87 بر می‌گردیم.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: چطور می‌گویند خزانه ما خالی است که سیلوهای گندم در فرصت چند روزه پر می‌شود در حالی که چرخش کاری برای پر کردن سیلوها حداقل سه ماه است، پس چطور شد که سیلوها پر شد و پول هم داشتیم.

وی بیان کرد: مشکل با احمدی نژاد و عقاید او، یک مسئله دیگر است اما قرار نیست عده‌ای در این میان سیاه نمایی کنند و جامعه را دچار یأس و ناامیدی کنند.

منبع: فارس